.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.lip.2025 23:05:33

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4] 2.0 ACE padł trzeci alternator
PostNapisane: 12.lip.2010 14:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Witam.
Mam moje audi jakieś 3 lata, zrobiłem ok 150tyś i padł mi już trzeci alternator i zawsze to samo, wyciera się jeden pierścień na wirniku i zastanawiam sie czy to jakiś zbieg okoliczności czy może być jakaś przyczyna tego? teraz mam alternator valeo 85A i właśnie wczoraj znowu to samo, dwa miechy temu zmieniałem regulator bo jedna szczotka sie ukruszyła i po zalożeniu nowego ładowanie były 14,4V więc super później nie sprawdzałem aż do dzisiaj


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 21:19:32 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
sprawdz czy masz prosto przykrecony alternator. czy nie bylo nic spawane. Ewentualnie sprawdz lozyska. Inna sprawa to co mnie zdziwilo. Dlaczego piszesz ze wymieniles juz 3 alternator ? Nie dalo rady ich naprawic ???

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.lip.2010 21:59:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
wymieniałem bo zawsze padł jak samochód był najbardziej potrzebny i szybka podmianka była konieczna, to był mój "samochód służbowy" :) teraz na łatwizne nie ide i wymieniam pierścienie na wirniku bo szkoda mi tego alternatora, wirnik luzu nie ma nie bije, mocowanie alternatora wszystko fabryka, więc wydaje mi sie, że zmieniając z używki na używkę wyszedł średnio jeden alternator na rok :D
jak kupiłem audi miała założony alternator boscha ale tak były łożyska zapieczone, że nie mogłem nic zrobić, założyłem jakiś valeo chyba z C3 wyjęty, później w tamtym się skończył wirnik i miałem taki sam tylko z golfa i musiałem koło pasowe przełożyć z klnowego na pk i sie zastanawiam, czy ten alternator może jest nieodpowiedni do mojego auta, ma 85A mam 2.0 16V z climatronikiem


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lip.2010 16:19:02 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jak obudowa jest identyczna i mocowanie pasuje to wydajnosc nie gra wieszej roli , lepuiej miec wiecej jak mniej.
Zrob kompleksowo alternator i powinno byc OK. U mnie alternator po zrobieniu wytrzymuje do dzis a to juz 8 lat i jakies 270 tys km. rozrusznik skonczyl sie kilka miesiecy temu a tez byl robiony niedlugo po kupnie auta.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: alternator
PostNapisane: 14.lip.2010 13:23:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.wrz.2006 10:50:15
Posty: 109
Lokalizacja: Gdynia
Witam,
Miałem awarie rozrusznika w A6 C4 1Z, (nic ciekawego, standard nowe tulejki,
szczotki) i przy okazji zaglądnąłem do alternatora, bo był na wierzchu.
I co - miałem szczęście jeszcze z miesiąc, a by już zdechł.
Tulejki na wirniku nowe, łożyska i takie tam. Ale pytałem elektryka co z tymi szczotkami - on na to,
"należy sprawdzać czy prosto stoją, co jest oczywiste, ale również czy w czasie pracy miękko chodzą.
Za mocna sprężyna powoduje wycieranie się nadmierne szczotek oraz pierścieni ślizgowych".
Nadmierny luz na łożyskach nie jest taki groźny jak twarda sprężyna na szczotkach.
POZD
rr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2010 13:37:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
z rozrusznikiem jeszcze problemów nie miałem co prawda a przebieg już ponad 500tyś, może komuś przede mną przypadło go robić, faktycznie te sprężyny są bardzi twarde, regulator jest jakiś no name chyba, bo nie ma znaczka valeo ani nic, może coś w tym jest, kolega tez mówi, że to raczej nie możliwe, żeby tak to siadało, wymieniłem trzy alternatory a regulatorów samych pewnie z 5 :) bo w przekładanie szczotek nie chciało mi sie bawić :diabel: sam nie wiem czy to normalne, wydaje mi się, że jak założe boscha i do tego boschowski oryginalny regulator to pewnie będzie dłużej jeździło...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: