.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.cze.2025 02:34:36

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [all] wariator zapłonu
PostNapisane: 22.lut.2011 18:44:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
witam. cz ktoś używał/używa wariatora do przyspieszania zapłonu przy prazy na lpg? jest sens takie coś montować?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 20:39:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 09:30:29
Posty: 10364
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Chyba w dużym fiacie, jak masz sprawną lambdę i resztę czujników odpowiadających za spalanie, to przecież sobie komp sam wszystko dostroi. Nie słyszałem żeby ktoś takie piepszoty montował.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.lut.2011 21:48:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
teoretycznie mieszanka elpidzi spala sie wolniej niz miesznka benzynowa (110okt?), dlatego idealnie byloby przyspieszyc punkt zaplonu, ale o ile przy jakich obciazeniach obrotach tego to nie wiem. tu nie chodzi o sam sklad mieszanki i korekte od lambdy bo moze byc ok, ale wlasnie o to że może spalić się deczko nie w tym momencie co trzeba.

inna sprawa to czy to bedzie odczuwalne. może ktoś to testował i sie wypowie?

P.S. jak masz silnik ACE, to przyspiesz sobie zaplon powiedzmy 5st i pośmigaj na lpg i napisz jakie odczucie :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 11:47:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
Lukasik napisał(a):
teoretycznie mieszanka elpidzi spala sie wolniej niz miesznka benzynowa (110okt?), dlatego idealnie byloby przyspieszyc punkt zaplonu, ale o ile przy jakich obciazeniach obrotach tego to nie wiem. tu nie chodzi o sam sklad mieszanki i korekte od lambdy bo moze byc ok, ale wlasnie o to że może spalić się deczko nie w tym momencie co trzeba.

inna sprawa to czy to bedzie odczuwalne. może ktoś to testował i sie wypowie?

P.S. jak masz silnik ACE, to przyspiesz sobie zaplon powiedzmy 5st i pośmigaj na lpg i napisz jakie odczucie :)


no mam ACE wiem, że przyspieszając lekko zapłon na gazie powinno być ciut lepiej ale wtedy nie można na benzynie dużo jeździć, w ACE jest moduł zapłonowy więc nie wiem czy komputer samym zapłonem może sterować


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 15:24:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 18:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
w ace komp steruje zaplonem zreszta jak w wiekszosci podobnych, ale opiera sie na impulsie z czujnika halla w aparacie. takze jak dygniesz aparatem to przesuniesz punkt odniesienia dla kompa.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2011 16:23:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 11:01:15
Posty: 6220
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
ja narazie nic nie ruszam, na wiosne będzie digifant i wtedy trzeba moduł zapłonowy wywalić i będzie trzeba zmienić mapy paliwa i zapłonu pod 16V[/img]


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: