.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 19.lip.2025 21:41:28

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 AVANT 1.9 TDI 1997r.] Problemy z ładowaniem - wzbudzanie
PostNapisane: 30.sty.2008 16:28:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 15:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Od jakiegoś czasu mam problem z ładowaniem alternatora.
Po odpaleniu alternator nie ładuje – dopiero po przygazowaniu tak do 3000 obrotów alternator wzbudza się i zaczyna ładować (około 14V) – na zacisku wzbudzania od tego momentu jest też około 14V. Niestety przy odpalonych światłach , podczas jazdy gdy wciskam gaz i trochę dłużej pociągnę na biegu kontrolka znowu zaczyna mrugać ale gdy jadę spokojnie nie mruga. Po rozebraniu alternatora okazało się ,że mam już krótkie szczotki więc wymieniłem cały regulator ze szczotkami na nowy. Niestety po wymianie nic się nie zmieniło.
Po odpaleniu ładowanie mogę wymusić dając na krótko +12 na zaciska wzbudzanie – od tego momentu alternator ładuje.
Proszę napiszcie mi:
1.Czy po przekręceniu kluczyka na zapłon powinno być +12 na zacisku wzbudzania – u mnie nie ma?
2.Czy po przekręceniu kluczyka powinien się świecić na desce symbol akumulatorka – wydaje mi się ,że u mnie kiedyś się świecił – niestety teraz się nie świeci – żaróweczka jest dobra , bo w czasie jazdy ten symbol mruga, no i odkręcałem licznik i sprawdzałem miernikiem?
3.Skąd powinno przychodzić +12 na zacisk wzbudzania – jest bardzo trudny dostęp ale śledząc kabel wydaje mi się, że jest on wpięty pod kolektorem do rozrusznika ( czy może przy kręceniu rozrusznikiem zostaje wysyłane 12v na alternator , a po kręceniu zanika)?
4.Jeśli ktoś przerabiał ten problem w A4 to proszę napisać gdzie dokładnie przebiega ten kabel od wzbudzania..

PROSZĘ O POMOC-DZIĘKI.

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 18:21:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.gru.2006 16:47:08
Posty: 931
Lokalizacja: ŻAGAŃ
co do pytania 2 .
tak na 90 % powinna sie palić lampka ładowania na zapłonie a po odpaleniu musi zgasnąć
czemu na 90 % ? w życiu wszystko jest możliwe :diabel:

-obstawiam uszkodzone diody wzbudzenia w alternatorze, do elektryka i lutownica w dłoń albo nowy ""mostek prostowniczy ?"" z tymi wszystkimi diodami i wymiana w alternatorze

-na małych obrotach nie ładuje, na średnich ładuje, w średnich wyższych mruga ładuje z przerwami to pewnie coś sie kupy nie trzyma pewnie kabelki albo cyna jakiegoś elementu puściła ?? mało prawdopodobne ..

jakby ci poszła ""dioda prostownicza + albo - ?"" to by ci sie kontrolka żarzyła wariowała w nie określony sposób :) bo prąd by szedł w obie strony

ile to człowiek sie naumie na poczciwym 126p :):



a pro po mamy coś takiego jak SZUKAJ-ka :peace:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... alternator

i wiele innych

_________________
prawko i 126p ( 3 lata extremalnej jazdy ;) i żyję
80 B4 Avant 2.6 Q
ObrazekObrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2008 20:59:34 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wszystko wskazuje na popekane uzwojenie alternatora. oddaj alternator do warsztatu na proby obciazeniowe. poza tym jezeli slychac jak podczas pracy alternator buczy to tez jest objaw przebic i pekniec uzwojenia alternatora.
mozesz sprawdzic jeszcze sam licznik gdyz zarowka i obwod zarowki w liczniku to element wzbudzenia alternatora

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 12:57:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 15:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Dzisiaj był u mnie kumpel i u niego w pozycji zapłon na kablu , który jest podpięty do zacisku wzbudzania jest około 12V i kiedy ten kabel odłączy się od alternatora to też nie świeci się symbol akumulatorka ( rozłączany jest jakiś obwód).
U mnie na tym kablu w pozycji zapłon nie ma napięcia – jeśli ktoś wie to proszę napisać skąd na tym kablu powinno przychodzić napięcie – tak jak pisałem widzę,że gdzieś przy rozruszniku on jest wpięty ale nie wiem skąd przychodzi +12.
Pozdrawiam.

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2008 17:06:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.maja.2006 15:11:24
Posty: 47
Lokalizacja: Pomorze
Witam.
Właśnie opanowałem sytuację.
Okazało się,że kabel , który idzie z zacisku wzbudzania alternatora nie idzie pod rozrusznik( tam idzie ten gruby kabel od ładowania), a skręca na wysokości filtra oleju do koszulki z innymi kablami i tam na łączeniu był przerwany. Gdy go zlutowałem od razu przy przekręconym zapłonie pojawił się symbol akumulatorka i napięcie wzbudzania i jest napięcie wzbudzania. Alternator ładuje , a ja przy okazji mam nowy regulator i szczotki:-).
Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Pozdrawiam.

_________________
Audi A4 Avant 1.9TDI 1997r.
www.wygrajonline.pl


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: