Nie wiem jak tu wkleić obrazki więc daj maila do siebie to Ci podeślę parę przydatnych obrazków jak to zdjąć...
U mnie w avancie musialem zdjąć wszystkie obudowy słupków, odkręcić klamki przy suficie, daszki przeciwsłoneczne i potem rwać, rwać i jeszcze raz rwać. Franca klejona jest na całej powierzchni dachu. Przy dużej dawce cierpliwości powinna sięodkleić w jednym kawałku. Gorąca woda i szpachelka się przydają. Pierwszą podsufitkę jak zerwałem nie starczyło mi cierpliwości i niestety podarłem. Dostać używkę do avanta bez szyberdachu graniczy z cudem, nowa w serwisie 2450zł brutto
No ale w końcu po ponad roku jeżdżenia z gołą blachą niedawno wyczaiłem anglika na żyletki i za 300 sobie sam bardzo powoli i cierpliwie wydłubałem co chciałem
Jako ciekawostkę powiem tylko że cała sztywność dachu w avancie opiera się właśnie na podsufitce - nie ma ani jednego wzmocnienia poprzecznego utrzymującego sztywność dachu - istna tragedia.
Ale w sedanie nie powinno być aż takich problemów
A tu info serwisowe w temacie:
Roof trim
Replacing moulded headliner
Notes:
◆ The moulded headliner, which is directly bonded to the roof, cannot be removed non-destructively.
◆ Vehicles without sliding/tilting roof: To prevent the roof from being deformed, the headliner must first be cut into approx. 100 mm-wide strips and then detached strip by strip from the roof. Since the strength of the roof is least at the centre, unstripping is begun from the centre.
◆ When panel-beating on the roof, the moulded headliner should initially only be removed in the damaged area. Only when the panel-beating is completed should the moulded headliner be removed, as described below.
Standard commercially available tools
◆ Wallpaper roller
◆ Serrated stopping knife, serration height 2 ... 3 mm (doctor blade)
◆ Carpet knife with serrated blade
◆ Hot-air blower
Adhesive
◆ Adhesive AKL 407 000 05 in 320 ml cartridges