1.8 T 20V czyli 5 zaworów na cylinder, daje na Pb moment 220Nn przy 1.8 RPM jest b.mocna strona 1.8 T, ALE sciganie sie od swiatel do swiatel nie ma sensu bo jadac powoli i tak dogonisz tych scigantów po 4 światlach na czerwonym

.
+ elastycznosć wzorowa porownujac podobne mootory innych merek w trasie
+ na owe osiagi spalanie sred 10L mialem wiec wiem.
- troszkę bierze olej
- zawieszenie wybija co 15tkm (przypadki peknietych wahaczy)
- slabe sprzegła
- nie polecam chipa "dziura T" traci na seryjnej elastycznosci.
1.9 TDi
+ mniejsze spalanie
+ duzy moment obrotowy
+ sztywniejsze zawieszenie
+ wrazenia z jazdy duzo mocniejszym samochodem
- drozsza eksploatacja
- drozszy przy samym zakupie, zeby sie zwrocilo musisz walic naprawde sred 50tkm...
- klekocze i dymi (rzecz gustu)
- trzeba sie znac na dieslach zeby je dobrze prowadzic i sie z nich cieszyc
Generalnie jestem za TD
i :P
AFN lub w nowszych modelach AVF