.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.cze.2025 21:58:17

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6 ABC] Klakson nie działa...
PostNapisane: 22.sty.2010 12:47:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
Witam
Mam następujący problem - klakson niestety nie "trąbi" - po zdjęciu pokrywki z kierownicy jest jeden kabelek wpięty w pokrywkę, sprawdziłem też bezpiecznik nr 19 (powinien odpowiadać za klakson i diagnostykę) i jest cały... Gdzie szukać usterki? Może ja w ogóle nie mam klaksonu (nie dawno kupiłem auto) :D Gdzie go szukać?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 13:12:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.wrz.2004 08:25:34
Posty: 1602
Lokalizacja: Wołomin
Klakson znajduje się pod maską przy prawej podłużnicy (od pasażera).
Pewnie masz skorodowane styki lub jest uszkodzony.

_________________
co pięć garków, to nie cztery :d

-Volvo V70 II T5

-Audi 100 C4 Avant '92r. ABC (Rezanko: soczewki, 4 x el. szyby, roletki w tylnych drzwiach oraz tylnej szyby, dekory, ori 3 światło stop, 8 fabrycznych głośników, podświetlane nawiewy)
-Audi 100 C3 CD '83r. 2,0
-Audi Coupe GT '86r. KX
-Audi Coupe GT5S '82r. WN
-Audi 80 GLS 2D, '78r. 1,6


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.sty.2010 19:49:49 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wyjmij kratke ze zderzaka i pod prawa podluznica bedziesz mial klakson. posluchaj jak naciskasz klakson czy slychac przekaznik , jezeli nie to sprawdz czy miedzy kierownica a obudowa kolumny jest taki styk i czy trze po bierzni. jezeli obudowa jest zle przykrecona to istnieje mozliwosc odsuniecia jej od kierownicy tak ze nie bedzie kontaktu. jezeli zas slychac przekaznik to juz problem po stronie klaksonu czyli albo same styki w co watpie albo sam klakson

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.lut.2010 21:22:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
odgrzewam temat - na kabelku w kierownicu brak napięcia, nic nie dobiega ze strony klaksonu (przekaźnik i sam klakson pewnie jest OK)... Bezpieczniki wszystkie są - gdzie szukać problemu? Podejrzewam że nie dociera napięcie na ten kabelek w kierownicy...

bardzo proszę o pomoc...

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 00:12:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 23:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
alexhawk napisał(a):
odgrzewam temat - na kabelku w kierownicu brak napięcia, nic nie dobiega ze strony klaksonu (przekaźnik i sam klakson pewnie jest OK)... Bezpieczniki wszystkie są - gdzie szukać problemu? Podejrzewam że nie dociera napięcie na ten kabelek w kierownicy...

bardzo proszę o pomoc...

Przekaźnik "pyka"? Na kabelku koło kierownicy nie będziesz miał napięcia bo jest sterowany masą. Jeśli bezpiecznik ok i spina przekaźnik to sprawdź czy dochodzi napięcie na przewód zasilający sygnał.

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 01:12:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
ok więc nie słyszę przekaźnika, ale może źle słucham - gdzie będę słyszał "pykanie"? w środku czy na zewnątrz.
W kolumnie kierownicy (w otworze) jest niebieski przewód idący na styki klaksonu - na tym kablu nie ma napięcia.
Gdzie znajdę przewód zasilający sygnał?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 15:14:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2006 23:26:47
Posty: 475
Lokalizacja: Łuków
Jeśli dobrze pamiętam do sygnału plus ma kolor czarno żółty. Przekaźnik jest nad nogami. Masz airbag?

_________________
Fiat 126p 650 - był---17,7kw
Audi 80 B2 1.8 - było---66kw
Audi B3 Coupe 2.3 NG - było---98kw
Audi A6 C4 1.9 TDi- było---93kw


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 15:16:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
nie mam airbaga, jak ściągam dekiel kierownicy to jest niebieski kabelek idący gdzieś tam z wsuwką na dekielek...

jeśli jest pod nogami przekaźnik to go nie słychać - będę wiedział który to jest?

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 15:40:22 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
kabelek nie idzie "gdzies tam" tylko idzie do szczotki ktora musi obcierac o obudowe kolumny kierowniczej. zamiast szukac napiecia na tym przewodzie , zdejmij obudowe kolumny i u gory bedziesz mial pojedynczy styk i kabelek podlaczony do niego. zdejmij go i zewrzyj do masy a miedzy tym stykiem wystajacym z manetek a tym kabelkiem w kierownicy sprawdz czy jest przejscie.
Sugeruje odrazu dac sobie z tym spokoj jak nie masz podstawowych wiadomosci na temat sprawdzania napiecie , odrozniania plusa od minusa i pomiaru napiecia i przejscia.

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lut.2010 16:44:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
jestem informatykiem-elektronikiem także nie ma z tym żadnego problemu... po prostu wolę spytać zanim rozbiorę pół auta... :)

EDIT:
problem rozwiązany - spadła wtyczka żółta na styk do kierownicy, widoczna od góry po zdjęciu plastikowej osłony kolumny kierownicy. Temat do zamknięcia.

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Odgrzewam temacik
PostNapisane: 16.lis.2010 00:34:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2010 17:32:09
Posty: 2
Lokalizacja: J-no
Wiem że sporo tu było na ten temat ale staram się uchronić przed porażką, jaką jest wizyta u elektryka. Mianowicie KLAKSON; Niejestem zwolennikiem zatrąbienia na śmierć ale są chwile kiedy ręce opadają np. maluch zmieniający 3 pasy na drodze 4ro pasmowej pod kątem prostym do ruchu =] Kabelki i duperelki przy kierownicy wszystko ok, bepieczniki również mierzyłem wejście i wyjście, przekaźnik styrka, trąbeczki na krótko prawie mnie do kanału wrzuciły, wymieniłem kawałki kabli łącznie ze skówkami także przewodzenie 100%. A napięcia na trąbkach jak niebyło tak niema.... Ma ktoś jakiś pomysł??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lis.2010 01:20:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.wrz.2004 22:59:22
Posty: 644
Lokalizacja: szczecin
Auto: C4 2.6 ABC AVANT
musisz po kolei szukać gdzie jest napięcie i w końcu znajdziesz

_________________
był: Audi 90 B3 '89 2.0i 115KM 5 cyl. code: PS+cat.
jest: Audi 100 C4 Avant '92 2.6i v6 150KM ABC
jest: VW Passat Variant '99 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: ...
PostNapisane: 16.lis.2010 17:58:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.paź.2010 17:32:09
Posty: 2
Lokalizacja: J-no
ok domyślam się że to jedyna opcja, ale ułatwiło by mi gdyby ktoś podał pomysł na sprawdzenie przekaźnika (przypominam że słychać jego przełanczanie) plus na bezpieczniku jest. Jeszcze jedna przydatna mi informacja mniej wiecej jak to jest. Ja trombie minus z kierownicy idzie na przekaźnik ?? Który przełancza się i minus z plusem puszcza dalej ? Sam plus lub minus ? Rozbierał ktoś puszke z bezpiecznikami idzie tam coś sknocić przy otwieraniu jej ??


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: