.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 23:37:33

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 30.lip.2010 11:21:07 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Witam!!

Kiedyś pisałem o moim problemie z prędkościomierzem:

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... highlight=

Niestety upłynął już prawie rok i nie pozbyłem się problemu.

W skrócie:

-Wymieniony impulsator
-Wymieniony licznik (w sumie to 3)
-Wymienione przewody


Licznik sobie działa przez 3-4 mies. nagle zdycha. Jak walniesz mocniej w zegary to zaskoczy i znowu z miesiąc ok. Pociągnąłem całe nowe wiązki kabli do licznika (ale nie wymieniałem wtyczki przy zegarach)

Mam już dość więc postanowiłem podejść do problemu inaczej. Chce go poznać od podszewki.

Więc tak:

Przy skrzyni jest impulsator (sprawdzony działa). Od niego odchodzą dwa przewody (Masa i brązowo czerwony +) Masę puściłem do głowicy, + puściłem do licznika (nie rozbierałem kostki obciąłem kabel 5cm przed wtyczką i zlutowałem). Według schematu elektrycznego czarny wtyk 26-cio stykowy pin 4. Impulsator daje impuls (czyli w moim mniemaniu daje delikatne napięcie na prędkościomierz) masa wiadomo.

Po wymianie przewodów, 3 liczników (okazało się że wszystkie działają :( ), impulsatora to już powinno chyba grac??

Pytania + prośba:

-Co pominąłem?
-Skoro impulsator daje napięcie to czemu licznik nie działa bez włączonej stacyjki? (chyba że coś mieszam)

-Czy ktoś mi może wyjaśnić ogólnie zasadę działania tego nieszczęsnego licznika?


Nie znam się na elektronice, więc nie bijcie.

Pomyślałem że jak poznam problem od podszewki to łatwiej znajdę przyczynę awarii.

PS. Wygląda na to że nie ma gdzieś styku ale gdzie skoro "wszystko wymienione"

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 30.lip.2010 11:30:43 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Slawek A4 napisał(a):

-Skoro impulsator daje napięcie to czemu licznik nie działa bez włączonej stacyjki? (chyba że coś mieszam)

-Czy ktoś mi może wyjaśnić ogólnie zasadę działania tego nieszczęsnego licznika?



Błąd, impulsator nie daje napięcia, a sygnał - tak jak czujnik ABS. Licznik działa wg impulsów napięciowych, istotna jest częstotliwość impulsów, zmiana napięcia jest minimalna i nieistotna dla pracy prędkościomierza.

Impuls bierze się z magnesu umieszczonego na kole na półosi w skrzyni. Impulsator wytwarza impulsy w chwili "przelotu" magnesu przed nim. Skoro zegary i impulsator masz wymieniony, to znaczy, że magnes spadł ;).

I jeszcze jedno istotne pytanie - Twój impulsator jest wkładany w skrzynię, czy nakręcany zamiast linki na wystający ze skrzyni gwint?

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 12:04:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Impulsator jest wkładany.


Skoro magnes padł to dlaczego jak stuknę w zegary to zaczyna chodzić.

Dlaczego też po wymianie przewodów przez 4 miesiące zapomniałem o problemie.

Jeśli rzeczywiście to magnes to można coś z tym zrobić??

P.S. Twoja teoria może być słuszna gdyż zdarza się tak że przestaje działać i nic nie mogę zrobić. Kombinuje w tedy z kablami ale to nic nie daje. Zmieniam przelutowuję nowe kabelki i nic, a nagle coś mu się powali i zagada.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 18:13:14 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Odkręć od skrzyni lewą półośkę, odkręć flanszę i wyciągnij kółko magnetyczne.

A jeszcze wcześniej wyciągnij impulsator, na wiertarkę załóż jakiś pierścień z wkręconym magnesem (ew. czymś metalowym, powinno wystarczyć) i "napędzaj prędkościomierz. Oczywiście najlepiej poskładać całość w jakimś imadle, bo odległość od impulsatora do kółka "napędzającego" musi być minimalna i stała.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 19:24:08 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
panowie, jaki impulsator ? tam jest kontaktron za 80 groszy. a kontaktron to styk magnetyczny ktory pod wplywem pola magnetycznego zwiera. problem w Twoim przypapdku lezy po stronie licznika i jego zimnych lutow. C3 ma dosc kiepskiej jakosci laminaty uzyte do produkcji obwodow drukowanych licznika i przy tym wieku nagminne staje sie ich utlenianie i pekanie

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 20:03:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Jak zwał tak zwał, ogólna zasadza działania jest zbliżona ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 21:08:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
80gr??

Za zamiennik w intercarsie zapłaciłem 80zł.

Licznik na 100% dobry (w sumie to wszystkie 3 sprawdzane na innym samochodzie) od zimnych lutów zacząłem swoją przygodę z licznikiem. Przewody nowe.

Dzisiaj przejechałem ponad 400km. Po 30km przestał działać. Stuknąłem mocnej w licznik i zahulało i już więcej nie było problemu. Już mi ręce opadają. Licznik który mam obecnie dostałem w prezencie od jednego z forumowiczów działał bez zarzutu zanim trafił do mnie.


Normalnie skrzynka browaru dla tego kto mi pomoże.


P.S. rodzynek po wyjęciu tego kółka magnetycznego co dalej? Da sie to wymienić?

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Ostatnio edytowano 30.lip.2010 21:14:19 przez Slawek A4, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 21:13:45 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Skoro da się je wyciągnąć, to da się włożyć (inne) ;)

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lip.2010 21:14:53 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Można coś takiego kupić?? czy tylko używka gdzieś na szrocie??

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 09:22:30 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
łudzisz sie ze stukniecie w liznik powoduje ozywienie czegos w skrzyni biegow ? :peace: zerknij w licznik bo sam sobie zaprzeczasz mowiac ze licznk 100% sprawny. wzglednie przejzyj przewody tuz za licznikiem wlacznie z wtyczkami i gniazdami czy nie sa skorodowane

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 16:40:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
Na pewno nie wzbudza czujnika przy skrzyn :diabel: i.


W takim razie to musi być licznik albo wtyczka. Ale żeby wszystkie 3 miały ten problem? Na innych autach działały bez zarzutu!!

Sprawdzę !! :diabel:

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2010 18:08:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lut.2004 09:38:37
Posty: 3695
Lokalizacja: Bydgoszcz
troszkę sam sobie podpowiadasz
skoro uciąłeś przed wtyczką i właśnie jej nie ruszałaś a liczniki gdzie indziej chodziły to pewnie "chwęści" ta właśnie wtyczka

_________________
Pozdrawiam
Buba
_________________
Bestia 2,2 T 20 V Q pod kołderką w garażu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.sie.2010 07:17:19 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.mar.2006 14:07:33
Posty: 905
Lokalizacja: Zakopane-->Sosnowiec
No własnie. To by też znaczyło że jak stuknę w zegary to łapie styk i zaczyna hulać.

Po prostu wtyczka ta ma 26 pinów, a cała reszta działa bez zarzutu wiec pomyslałem że to nie możliwe żeby uszkodził się tylko jeden pin ...
...a jednak możliwe.

_________________
:diabel:

Było --> A4 1.8 ADR [B5] :-)
Było --> A6 1.9 TDI AFN [C5] :-)
Było --> Audi 100 2.3E NF [C3] :-(
Jest --> Audi A6 2.4 AGA [C5] :-)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 01.sty.2013 13:07:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2013 12:01:18
Posty: 3
Witam.
W Nowym 2013 Roku-radości z użytkowania Audi.Jestem tu nowy,zarejestrowałem się przed chwilą.
Mam AUDI 100 C3 z 1990 roku z nową deską od C4.Miałem problem z prędkościomierzem którego wskazówka podczas jazdy falowała w zakresie + - 20 km.a liczniki-główny górny-bębenkowy i dolny stały w miejscu Wyjąłem zegar przelutowałem styki,założyłem i...różnica polegała na tym,że po ok 15-20 min jazdy zaskoczył.Daje to do myślenia,że chodzi o rozszerzalność cieplną-bo ogrzewanie w Audi jest skuteczne.
Drodzy forumowicze - szykujcie czteropaki.
Rozebrałem jeszcze raz, tym razem rozkręciłem płytę główną oddzielając zegary poz. paliwa, temp.wody
Mając gołą płytę główną należy zwrócić uwagę na 4 styki a raczej otworki w które wchodzą styki prędkościomierza.W moim przypadku są to 2 + 2 styki.Otworki te po jakimś czasie powiększają się przez co widełki nie stykają się całkowicie.I TO JEST CAŁA TAJEMNICA.
Należy starannie przelutować okolice tych styków i starać się podoginać lekko blaszki w malutkich gniazdkach.Wsuwając Zegar odczujemy ,że opór na tych stykach jest większy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 01.sty.2013 13:36:49 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Marek-Śląsk napisał(a):
Witam.


Wstręt do czarnego??!

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 01.sty.2013 21:43:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.lis.2010 19:26:38
Posty: 340
Lokalizacja: Lublin
rodzynek napisał(a):
Marek-Śląsk napisał(a):
Witam.


Wstręt do czarnego??!


no słabo widoczny ten kolor, ale za to odpowiedź w temacie z 3 letnią przerwą :D :D
..............szykujmy 4-paki :) :P
A tak po za tematem jakoś nie mogę tego ogarnąć, choć jest to często nadużywane stwierdzenie nawet w ogłoszeniach, mianowicie...
"mam c3 z deską jak w c4.."
Jak dla mnie są to całkowicie inne deski, mało tego bo już między v8, a c3 jest taka różnica że hoo hoo, a te chociaż wyglądem zewnętrznym są prawie takie same..
no i jak c3 "miało" już tą deskę to c4 jeszcze nie istniało.


sory Panowie musiałem :/

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 03.sty.2013 00:06:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2013 12:01:18
Posty: 3
Ten żółty kolor tekstu w poprzednim poście wziął się stąd,że to był mój pierwszy wpis jako...żółtodzioba.Tekst ten powstał nie po to aby dochodzić co było pierwsze-jajko czy kura lecz by wnieść coś do forum i pomóc komuś kto OBECNIE ma problem z prędkościomierzem.Więc GomeZ-daj se luz bo mądrych Polaków mamy aż nadto.
Tak się składa,że to moje Audi rocznik 1990 to...składak z wbitą datą produkcji 1997.Więc w nim mogą być różne cuda założone.Miałem różne auta.Tym jeżdżę od ponad roku.i...jestem mile zaskoczony,że się nim tak dobrze jeździ.Staram się o niego dbać jak tylko można w tym kryzysie.Mały silnik 1,8 na wtrysku z...gazem.Gdyby ten licznik był cały czas sprawny to pewnie wskazał by ponad 300 tys km.Wcześniej na szrocie kupiłem kpl zestaw 7 zegarów z Audi ,chyba A6.Posiada obrotomierz z zegarkiem i licznik bębenkowy -podmieniony bo w szybce nie ma w tym miejscu otworka na kasowanie dziennego przebiegu ,otworek jest 3 cm obok bez trzpienia kasującego.Licznik ten chciałem przełożyć do starej płyty i tu niespodzianka bo ma te 4 styki z jednej strony tarczy.W starym są dwa styki po jednej i dwa po drugiej stronie tarczy. Zegary mają srebrne obwódki.Te obwódki da się zdemontować lecz nie da się ich przełożyć do starego 4 zegarowego zestawu. Chciałem to założyć w moim i podpiąć to wszystko.Wiem,że nie jest to proste.Zaskoczenie moje jest takie,że całość nie zmieści się na szerokość bo brakuje ze 3 cm.Starałem się znaleźć tu na forum coś na ten temat.No cóż skoro już naprawiłem ten prędkościomierz to tak to zostawię.Przełożyłem jedynie termometr,mam tę żółtą wtyczkę z wiązką na 5 przewodów.Jak będzie czas to się tym pobawię-nie mam czujnika.Nie wiem co zrobić z tym zestawem wskaźników który kupiłem na szrocie-mam też uciętą wiązkę z kostkami.Kostki nie pasują bo mają inne wycięcia.Lecz na te kostki jest sposób bo można założyć dowolne kostki pod warunkiem,że przełożymy zewnętrzną obudowę wysuwając ze środka element z kabelkami-tak,kostkę da się rozebrać.
Wiem,że temat jest odgrzewany od paru lat ale może jest coś nowego,co się przyda kolejnym użytkownikom fajnego auta jakim jest Audi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 03.sty.2013 12:19:37 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
A propos Twoich pomysłów z licznikiem - przeszukaj forum, nie jeden już chciał zegary zmieniać. Ja tylko powiem, że nie zawsze wyglądający tak samo licznik jest taki sam. Ten co kupiłeś pewnie jest z C4 (A100, nie A6) i nie założysz go do C3 bez przeróbek. A na szrotach znajdziesz już sporo 7-zegarowych liczników z C3.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 05.sty.2013 12:16:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.sty.2013 12:01:18
Posty: 3
Dziękuję Rodzynek.Kiedyś się tym pobawię.Teraz najważniejsze w moim Audi to uszczelnienie silnika oraz wydechu.Naprawiony przeze mnie licznik działa perfekcyjnie i z tego się cieszę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [100 C3] Prędkościomierz
PostNapisane: 12.mar.2013 04:02:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.gru.2011 23:08:04
Posty: 4
Auto: C3 2.0TD 101Km
Sprawdzę jak tylko będzie cieplej bo mi już licznik nie działa ze 3 lata (po co mi to ;)?), a kilometrów nie nabija już od poprzedniego właściciela pewnie ze 15 lat. Więc mam 25 letnia 100tkę z przebiegiem 164000km. Od kiedy pamiętam ;)

Jak skutecznie usunę usterkę - przyszykuję 4ro pak :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: