Procedura wymiany licznika jest roszkę bardziej złożona i wygląda tak:
- zakładamy nowe zegary
- zmieniamy kodowanie na takie jakie mieliśmy w starych zegarach... chyba że coś zmieniamy.
- wykonujemy adaptację czyli:
1. łączymy się z zegarami
2. logujemy się nowym pinem
3. wchodzimy w adaptację i w kanale 50 wpisujemy pin ze starych zegarów
- wyłączamy i włączamy zapłon
- łączymy się z zegarami
- logujemy się starym pinem
- wchodzimy w adaptację
- kanał 21 wpisujemy 0 i zapisujemy
- wyłączamy i włączamy zpłon
- łączymy się z zegarami
- logujemy się starym pinem
- wchodzimy w adaptację
- kanał 21 wpisujemy tyle kluczy ile mamy (np 2) i zatwierdzamy
- patrzymy czy zgasła kontrolka immo, jeżeli tak wyjmujemy klucz, wkładamy następny i czekamy aż zgaśnie kontrolka immo... itd.
tyle w temacie.
Cytuj:
Po zmianie licznika, wgrany jest nowy EEprom. Wszystko działa, ale miga kluczyk immobilaizera. Auta nie da się uruchomić, po 3 sekundach gaśnie. Uzyłem interfejsu VagTacho do odczytania pinu i jest on 4-cyfrowy postaci: 1717 teraz mam takie pytanie, w jaki sposób mogę zdjać tą blokadę, gdzie ten wpisać, tak żeby samochód działał ? Bardzo dziękuje za wszelką pomoc.
Jeżeli jednak chcesz zrobić to na skróty i używasz vagtachousb to:
- łączysz się z zegarami (oczywiście nie używasz "connect any tacho" tylko wybierasz właściwe i się z nimi łączysz)
- klikasz "program new key"
- wpisujesz pin do zegarów, wpisujesz ile masz kluczy, i zaznaczasz "erase old key" i zatwierdzasz.
- czekasz aż zgaśnie kontrolka immo, wkładasz drugi klucz... itd...