.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 24.cze.2025 13:01:02

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [100 C4 2.6] Zalewa silnik i gaśnie
PostNapisane: 28.paź.2010 21:57:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
Witam
Na początku chciałbym przybliżyć temat:
Jakies 2 lata temu mialem ten sam problem samochód gaśnie w najmniej spodziewanym momencie, np zaraz po odpaleniu pochodzi 30sec i zgaśnie potem problem z odpaleniem, kręci kręci i załapie, smierdzi potem benzynką. Zaden elektronik nie chciał sie tego podjąć bo jest usterka nie stała tylko chwilowa.
Wkoncu zdesperowany pojechałem do grabowskiego w piasecznie - zgodził sie naprawić za 1250 zł :O szok ale ok zrobił na początku mówił ze to wina cewki , kupiłem używkę i było to samo wiec zostawiłem u niego samochód i po 2 dniach zrobił założył jakiś dziwne "przekaźnik" na kablach cewki co miał niby wzmacniać cewkę. Ale powiedział ze winą było zalewanie silnika przez wtryski, wiec musiał zmienić sterowniki. Miesiąc temu musiałem zmienić cewkę, kupiłem tym razem nową. Zamontowałem bez tego "przekaźnika" z poprzedniego, przez tydzen jezdził dobrze, a potem znowu sie zaczeło , gaśnie jak mu się tylko spodoba potrafi cały dzien jeździc dobrze a nastepnego dnia zaraz jak wyjade na ulice zgaśnie. Dodam ze samochód nie ma gazu. I tak samo jak poprzednio problem z odpaleniem a potem smierdzi benzynka. Zacząłem znowu jezdzic po elektrykach i jak ostatnio nikt nie chce się tego podjąć. Słyszę tylko "pan przyjedzie jak nie bedzie mozna odpalić" - podejscie super. Może miał ktos podobny problem ? lub wie jak ukierunkować tych "fachowców" co mają zrobić bo nie widzi mi się znowu płacenie 1200zł grabowskiemu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.paź.2010 21:12:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2009 21:43:05
Posty: 5990
Lokalizacja: 51°12'N; 17°23'E - Oleśnica
wg. mnie, skoro koleś kasuje takie pieniądze, powinien dawać jakąś rękojmę na wykonaną "naprawę", a cewka najprawdopodobniej padła ci z powodu tego "przekaźnika"...
wal do gościa i niech poprawia to co rzekomo naprawił...
w końcu za darmo tego nie robi....

_________________
`09 MB W209 320 CDI
`03 MB W211 320 CDI
`02 Audi A6 Avant 2.7T ARE, quattro, MT + LPGTech + koksu 2012-2016
`92 Audi 100 C4 Avant 2.6 ABC+Stag 300 Plus -2008-2012

Piszę poprawnie po polsku, ty też pisz poprawnie po polsku, chyba, że nie robi Ci różnicy, że robisz komuś laske, a nie łaskę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.paź.2010 00:50:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 23:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
No to ładną sumę sobie policzył ten naciągacz. Wtryski zazwyczaj podają za dużo paliwa bo :
- uszkodzony jest czujnik temperatury płynu
-uszkodzony przepływomierz
- uszkodzony tps

Problemy z zapłonem najczęściej spowodowane są przez:
- czujnik halla na wale
o ile wykluczymy ze cewka jest ok.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 10:43:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
No koleś dał gwarancje na to rok czasu, to już minęło bo to było okolo 2 lata temu. Czujnik halla odpada, ale zastanawia bardziej mnie czemu akurat po zmianie cewski spowrotem to wróciło i po wywaleniu tego dziwnego urządzenia co zamontował. Czy jest w tym modelu cos takiego jak sterowniki wtrysku i czy można coś z nimi robić? bo niby wtedy dał nowe drivery.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 10:56:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
Dodam jeszcze że silnik po zalaniu zaczyna dziwni pracować, obroty troche wariują, trzymają sie na poziomie 1000-1200 czasami wyżej, jak jadę i odpuszczam gaz to zamiast zwalaniac jedzie jeszcze 1-2 secundy bez zmiany dopieor potem reaguje. na to odpuszczenie gazu. A i najciekawsze jest to że zawsze jak obroty się ustabilizują i bedą już normalne to wtedy akurat zgaśnie i zaczyna sie od nowa problem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 11:45:15 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 23:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
MI zalewało 2.6 ABC przyczyną był podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa. Sprawdzałeś go może?

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 16:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
emge napisał(a):
MI zalewało 2.6 ABC przyczyną był podciśnieniowy regulator ciśnienia paliwa. Sprawdzałeś go może?

Hmm nie sprawdzałem bo niestety nie wiem jak. Może podpowiesz ? gdzie i jak go sprawdzić ? A tobie też gasł podczas jazdy od tak ?


OK już wyczytałem na forum zaraz po jeździe go sprawdze i dam znac. A jak sprawdzić czujnik temperatury płynu chłodzącego ?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 20:26:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2003 23:48:52
Posty: 6184
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: V70
No podczas jazdy nie :| Na ciepło słabo odpalał, długo chochlował, gasł, czuć było paliwo. Sprawdzić możesz nic nie kosztuje.
Regulator znajduje się na listwie paliwowej. Jeśli zdejmiesz po odpaleniu i zgaszeniu cieniutki wężyk odchodzący do regulatora z boku i pocieknie paliwo znaczy nie jest tak jak powinno. Ma być sucho.

Obrazek

_________________
było: B2 coupe, B3, B4, B5, C3 i 2x C4, S3 8L


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lis.2010 22:57:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
Sprawdzone, jest sucho wręcz bardzo sucho. :( Mam jeszcze pytanie jak można sprawdzić czujnik temperatury wody ? bo czytalem na forum to ludzie to tez proponowali Tylko opisywali to bardzo skomplikowanie , mozna to przetłumaczyć na jakies prosty język ? :) Dodam jeszcze że teraz mi się przypomniało iż po tym jak zgaśnie wyświetlacz temperatury zewnętrznej pokazuje -47 stopni :) co jest dość dziwne :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 02:26:33 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 23:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Za cylindrami od strony kierowcy masz czujnik g62 zmierz jego oporność:
W 10stC powinieneś mieć od 3400 do 4000ohm
w 90stC masz od 200 do 300 ohm

Czy auto podczas jazdy potrafi samo zgasnąć. Jesteś w stanie podłączyć Vag lub wymigać błędy?

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 10:55:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
Ok zmierze dzisiaj ten czujnik, i dam znać, jeśli chodzi o to czy gaśnie podczas jazdy to tak. Czasami nawet podczas wyprzedzenia daje mu gazu a on sie momentalnie zdławi i nie pomaga nawet to ze jest na biegu - odpalić się spowrotem nie odpali. Muszę odnowa przkręcic kluczyk i dopiero w tedy po kreceniu przez jakie pare sekund zaskoczy. A jeszcze odnośnie błędów na kompie, to teraz jeszcze nie podłączałem ale dwa lata temu jak mialem ten sam przypadek na komputerze nie było zadnych błędów :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 11:14:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 23:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
Ja obstawiam tu że problem leży po stronie układu zapłonowego niż u. zasilania benzyną.

Masz do sprawdzenia "Ignition timing sensor" G4
Oracz czujnik halla G40 (ELSA mówi że jednym z objawów jest tzw brak mocy przy wciśniętym pedale gazu)

W ABC to 2 oddzielne czujniki. Ja bym jednak zaryzykował i vag podłączył. Wiele osób ma vaga dogadaj się może ktoś z forum Ci to zrobi.

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lis.2010 12:30:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2006 17:46:18
Posty: 49
Kolego ten czujnik G4 - to czujnik położenia wału ? Jak tak to już go zmieniałem.
Jak można sprawadzić czujnik halla ? Dzisiaj pojadę sprawdze czy są jakieś błędy na kompie i dam znać.

rookie napisał(a):
Ja obstawiam tu że problem leży po stronie układu zapłonowego niż u. zasilania benzyną.

Masz do sprawdzenia "Ignition timing sensor" G4
Oracz czujnik halla G40 (ELSA mówi że jednym z objawów jest tzw brak mocy przy wciśniętym pedale gazu)

W ABC to 2 oddzielne czujniki. Ja bym jednak zaryzykował i vag podłączył. Wiele osób ma vaga dogadaj się może ktoś z forum Ci to zrobi.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 05.lis.2010 12:25:59 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.maja.2006 23:04:35
Posty: 584
Lokalizacja: Zgierz
Auto: A6 C6 2.0 TDI CAHA
g4 - Ignition timing sensor
g40- czujnik położenia wału

_________________
A6 1.8T AEB
A4 1.8 ADR(było)
c4 2.0 e 115KM (było)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: