.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 17.cze.2025 14:49:11

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B6] Webasto prawie się uruchamia
PostNapisane: 06.gru.2010 00:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 12:53:48
Posty: 5
Witam!

Trochę historii:
Miałem problem z webasto:
01414 - Combustion-Air Blower (V6) 41-00 - Blocked or No Voltage
01407 - Flame Extinguished 35-00 - -
01406 - No Flame 35-00 - -
01414 - Combustion-Air Blower (V6) 42-10 - Speed Deviation too High - Intermittent

Po skasowaniu błędów i output teście zakończonym dymieniem spod maski takie:
01415 - Recirculating Pump (V55) 29-00 - Short to Ground
01415 - Recirculating Pump (V55) 30-00 - Open or Short to Plus

Wysłałem je więc do serwisu ogrzewań. Tam je wyczyścili, wymienili rozpylacz paliwa bo był przegrzany i zmienili wydech. Po podłączeniu webasta do auta miałem takie błędy:
01414 - Combustion-Air Blower (V6) 36-00 - Open Circuit
01414 - Combustion-Air Blower (V6) 29-00 - Short to Ground

Po diagnozie zgodnie z programem ELSA wyszło że muszę wymienić ten silniczek dmuchawy więc kupiłem nowy silniczek i po zamontowaniu mam takie objawy:

Sytuacja obecna:
Nie mam żadnych błędów na VAG.
- uruchamiam webasto
- ikonka webasta na zegarach się pojawia
- włącza się dmuchawa elektryczna
- zaczyna pykać (rozumiem że to chodzi ta pompa paliwa)
- po kilkudziesięciu pyknięciach wyłącza się wszystko i jeszcze chwile pracuje sama dmuchawa
- pojawia się błąd na VAG 01406 - No Flame 35-00 (brak płomienia)

Spróbowałem tak kilka razy i za jednym razem się odpaliło to znaczy było słychać jak po dmuchawie i chwili pykania włączył się mały silniczek jakby i zaczęło dymić z wydechu obok przedniego lewego koła. Niestety kolejnych kilka prób zgłaszało tylko ten błąd o braku płomienia i na pykaniu się kończyło.

Zauważyłem też że po kilku takich próbach z wydechu zaczęło kapać paliwo (kilka kropel raptem ale jednak).

Czego to może być wina? Pomóżcie proszę...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 01:27:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.lis.2006 17:00:20
Posty: 742
Lokalizacja: oplszczyzna/NL
Nie ma zaplonu. Swieca zarowa w webascie ...

_________________
Audi A6 '99 2.5TDI 150PS "AKN", oczywiście czarna na 19''
http://img827.imageshack.us/img827/5656/ywwn.jpg


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 10:18:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 12:53:48
Posty: 5
A ta pompka to działa niezależnie od świecy? Czy tą świecę można kupić normalnie w motoryzacyjnym? Bo próbowałem dobrać coś i nie do końca się udało. A w ASO jej koszt to 250zł :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 10:47:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.maja.2006 09:49:19
Posty: 920
Lokalizacja: Bielsko-Biała Chip(sy) to to, co tygryski lubią najbardziej! ;)
Auto: A6 C4 Quattro
Świec a musi mieć odpowiedni typ do "piecyka". Cała rzecz w tym że świeczka nagrzewa (do samozapłonu) a następnie pomiar jej oporności stanowi dla elektroniki informację czy płomień nie zgasł. Dlatego musi być dokładnie właściwy typ. Można by zapytać w jakimś serwisie Webasto/Ebsracher może będą mieli taniej niż ASO.

_________________
Boxster do zabawy tuned by "dr inż" :D
KTM Duke II '2000 LC4 640 40kW od 2011 tuned by "dr inż" ;)
A6 avant quattro 2,5 TDI 1xxkW AEL '96 od 2006 chip by "dr inż" ;)
80 B4 quattro 2,8E 128kW AAH '91 sekwencyjny LPG od 2005 do 2006
Passat B5 AFN '96 od 2000 do 2011 chip by "dr inż" ;)
Passat 1,6 TD intercooler 59kW RA '89 od 1996 do 2000
Zastava 750 '67 18kW 100D od 1991 do 1996


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 11:15:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.sty.2009 12:53:48
Posty: 5
Czyli w takim wypadku świeca słabo podgrzewa lub nie podgrzewa wcale?
Rozumiem że pompka, rozpylacz paliwa nie zależą od świecy?
Ona tylko podgrzewa paliwo żeby się spalało?
Czy może to być coś innego?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.gru.2010 16:45:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
w B6 jest na 95% zamontowane ThermoTop E/Z/C.
wszystko na jego temat zamieściłem w tym poście: http://www.audiklub.org/phpBB2/viewtopi ... 08#1398308 .


wracając do problemu - brak płomienia w sytuacji, gdy jest jedynie błąd 01406 nie wynika z niedziałania świecy żarowej [żarnika] - wówczas byłby błąd także i żarnika.
TT E/Z/C działa w ten sposób, że:
1. po włączeniu włącza się nagrzewanie żarnika oraz dmuchawa - 30s;
2. dmuchawa zostaje wyłączona na 3s;
3. zostaje podane paliwo;
4. jeżeli przez 15s utrzyma się płomień, to przez nast. 56s dmuchawa zwiększa swoją moc, aż do Full Load;
5. po osiągnięciu FL świeca zostaje wyłączona.

w tym typie występuje żarnik i czujnik płomienia, który jest częścią palnika.
01406 występuje gdy nie dochodzi do powstania płomienia.
jeżeli jednak pojawia się choćby odrobina dymu, to oznacza, że paliwo zostaje podane i świeca działa - brak płomienia wynika wówczas ze zużytej komory spalania zwanej palnikiem [Burner Insert].

jeżeli w twoim przypadku w fazie rozpalania występuje choćby odrobina dymu, to stawiam na palnik. nie można go regenerować, trzeba kupić nowy [od 300 do 500 PLN razem ze świecą].

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.gru.2010 16:34:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.lis.2003 15:12:53
Posty: 324
Lokalizacja: Pionki,Wawa
przyłącze się do tematu, jako że też mam błąd na VAGU - No flame , w Audi A4 B6 1.9 tdi z 2002 roku

webasto jest fabryczne, występuje taki efekt jak pisze kolega "meszrum" , czyli

webasto się uruchamia, pojawia się ikonka na desce, klimatronik się załącza, powoli zaczyna lecieć ciepłe powietrze, spod maski zaczyna lecieć delikatny dymek,a po jakiejś 1-2 minut wszystko wyłącza i pojawia się powyzszy błąd :(

czy to oznacza właśnie koniec palnika ?

gdzie ewentualnie taki kupić w rozsądnych pieniądzach i przede wszystkim skąd wiedzieć jaki :)

pozdr.

_________________
'99 Audi A4 B5 1.8 T Sedan Tiptronic - w rodzinie.

'96 Audi A6 C4 2.5 TDI AEL Avant 6 gear - sprzedany

'01 BMW E46 2.5 R6 - sprzedany

'02 Audi A4 B6 1.9TDI AVF + quattro - obecnie :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.gru.2010 00:28:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
BladyRS napisał(a):
przyłącze się do tematu, jako że też mam błąd na VAGU - No flame , w Audi A4 B6 1.9 tdi z 2002 roku

webasto jest fabryczne, występuje taki efekt jak pisze kolega "meszrum" , czyli

webasto się uruchamia, pojawia się ikonka na desce, klimatronik się załącza, powoli zaczyna lecieć ciepłe powietrze, spod maski zaczyna lecieć delikatny dymek,a po jakiejś 1-2 minut wszystko wyłącza i pojawia się powyzszy błąd :(

czy to oznacza właśnie koniec palnika ?

gdzie ewentualnie taki kupić w rozsądnych pieniądzach i przede wszystkim skąd wiedzieć jaki :)

pozdr.


prawdopodobnie to palnik - należy jedna zdemontować agregat i sprawdzić na stole. w 1.9PD może być zamontowane Webasto DBW46, w którym można wymienić wkład palnika [a nie cały palnik].

wszystkiego dowiesz się tutaj:
Webasto Petemar Sp. z o.o.
ul.Warszawska 205/219
05-092 Łomianki
tel. (022) 732 732 0
fax (022) 732 732 1

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: