.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 19:33:52

Strefa czasowa: UTC + 2




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A6 C5] Ogrzewanie dodatkowe
PostNapisane: 28.lis.2007 15:44:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 14:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Nie wiem czy we wszystkich ale w niektórych A6 montowane jest ogrzewanie dodatkowe (elektryczne) zrealizowane za pomoca wymiennika ciepła o oznaczeniu 4B1 819 011C. Czy ktoś z Was ma ELSE albo coś podobnego i mógłby sprawdzić jak to działa, ile ma końcówek zasilania i może ile stopni mocy.
--
Ok.. juz wiem że ma dwa stopnie grzania i zależnie od obciążenia alternatora, są one odpowiednio załączne przez klimatronik ale tylko w pozycji nie ECON. Ciekawe ile to ma mocy... bo widze za jak sie załączy na maxa to ciągnie z 80A. (czyli około 960W). Zawsze coś

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 21:37:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 29.lip.2007 11:39:47
Posty: 161
Lokalizacja: Wawa
a powiedz prosze czy takie dogrzewanie elektr. jest w kazdej C5 ?
i czy uruchamia sie ono automatycznie + czy faktycznie tylko i wylacznie przy wlaczonym ECO

dzieki za info

pzdr
dz

_________________
CCCO A6 C6 Avant 2006 4.2 BAT Tip. - JEST :) !
CCCO ALLROAD 2002 2.5TDI Tip. -cudo pojechalo w strone zachodzacego slonca... :(


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lis.2007 23:06:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2005 08:20:15
Posty: 457
chyba w kazdym bo w moim 1.9 TDI po przejechaniu ok 10sek zaczyna leciec cieple powietrze, przy normalnie wlaczonym climatroniku tj. bez wlaczonego ECO.

_________________
pozdrawiam
Artur
A4 & Golf V
GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 10:23:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 14:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
Nie wiem czy każdy TDI to ma ale raczej tak. Napewno żeby to działało musi być wyłączone ECO i spełnione odpowiednie warunki. U mnie wygląda to tak ze po odpaleniu zimnego silnika następuje dogrzewanie świec żarowych silnika i trwa to od 10 do 60sec. Jak tylko wyłączy sie podgrzewanie świec to załącza sie pierwszy stopień ogrzewania na tej nagrzewnicy i widać spadek napięcia (chwilowy) i wtedy jeżeli rusze i obroty silnika się zwiększą ta załącza sie drugi stopień grzania i już leci ciepłe powietrze. Ale ten drugi stopień jest załączany w momencie jak starcza prądu w instalacji bo jeżeli silnik kręci na jałowym i masz wszystko pozałączane to grzanie nie jest odpalane na maxa (jest to takie ograniczenie ). Nawet jak już rusze i grzeje na maxa i musze stanąc na skrzyżowaniu to czasami sie na chwile ten drugi stopień wyłącza, ale jak tylko rusze to dziala dalej.

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 11:31:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2005 08:20:15
Posty: 457
wiesz nawet sie nad tym nie zastanwailem tylko czasem z nudow w korkach tak sobie myslalem skad te ciepe powietrze po kilku minutach.
dlaczego po kilku minutach otoz ostatnio jak poczytalem min twoj post zastanowilem sie co i jak, wiec sprawa wyglada u mnie tak, odpalam auto jade, po ok 10sek na szybe zaczyna leciec cieple powietrze (dmuchawa jeden stopien, inne nawiewy zamkniete, dlatego cieple czulem po kilku minutach), po okolo 2min wlacza sie drugi bieg i powoli zaczynac leciec powietrze w strone kabiny (climatronic otwiera zapadki), a po ok 4-6min leci juz pelna para (nie pamietam ale chyba dmuchawa jest na 5-tym biegu) a zapadki sa otwarte w calym aucie tj. nogi, srodek. szyba.
oczywiscie z tym czasem to tak ogolnie mierzone bez stopera w reku, ale faktem jest ze ze praktycznie od razu na przednia szybe po ruszeniu zaczyna leciec cieple powietrze.

_________________
pozdrawiam
Artur
A4 & Golf V
GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 12:08:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2007 17:51:36
Posty: 1002
Lokalizacja: pomorskie
Ale macie ustawione na AUTO czy po prostu włączone wszystkie nawiewy góra środek dół??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 12:12:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.paź.2007 14:45:12
Posty: 79
Lokalizacja: Gniewkowo
teodor2424 napisał(a):
Ale macie ustawione na AUTO czy po prostu włączone wszystkie nawiewy góra środek dół??

Ja mam maksymalne auto ale dopóki nie włączysz ECO to podgrzewacz działa. Wygląda na to ze ECO to wyłączenie sprężarki i podgrzewacza (w zależnośći od temperatury). Bynajmniej od czasu jak ma wyłączone ECO w aucie zrobiło się przyjemniej..(teraz jak jest zimno).

_________________
--
wojtek
A6 BFC S-line


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 13:34:15 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 09:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
A u mnie tego nie ma lub nie działa :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 14:20:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 23:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
wojtek_2 napisał(a):
Nie wiem czy każdy TDI to ma ale raczej tak. Napewno żeby to działało musi być wyłączone ECO i spełnione odpowiednie warunki. U mnie wygląda to tak ze po odpaleniu zimnego silnika następuje dogrzewanie świec żarowych silnika i trwa to od 10 do 60sec. Jak tylko wyłączy sie podgrzewanie świec to załącza sie pierwszy stopień ogrzewania na tej nagrzewnicy i widać spadek napięcia (chwilowy) i wtedy jeżeli rusze i obroty silnika się zwiększą ta załącza sie drugi stopień grzania i już leci ciepłe powietrze. Ale ten drugi stopień jest załączany w momencie jak starcza prądu w instalacji bo jeżeli silnik kręci na jałowym i masz wszystko pozałączane to grzanie nie jest odpalane na maxa (jest to takie ograniczenie ). Nawet jak już rusze i grzeje na maxa i musze stanąc na skrzyżowaniu to czasami sie na chwile ten drugi stopień wyłącza, ale jak tylko rusze to dziala dalej.


w instrukcjach niemieckich do pierwszych C5 jest to opisane jako Zusatzheizung.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 16:19:21 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2005 08:20:15
Posty: 457
teodor2424 napisał(a):
Ale macie ustawione na AUTO czy po prostu włączone wszystkie nawiewy góra środek dół??


ja mam zawsze wlaczone AUTO i temp na 22C, nigdy nie wlaczam ECON'a, z taka temp jezdze i latem i zima.

_________________
pozdrawiam
Artur
A4 & Golf V
GALERIA
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2007 19:58:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 19.paź.2007 17:57:04
Posty: 16
Czy jak "niunia" ma webasto to to ogrzewani eo ktorym piszecie takze jest ?, dopiero jutro z ciekawosci to sprawdze, z tym ze ustawilem juz rano webasto do wlaczenia , zobaczymy.

_________________
A6 V6 AFB AVANT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 00:35:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 13:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
ciekawy patent, ktory ostatnio troche zaczalem zglebiac. dostepny w roznych autach VAG. podobno dostepny rowniez w benzynach!

Warunki działania
● temperatura powietrza zasysanego poniżej 19°C
● temperatura płynu chłodzącego poniżej 80°C
● temperatura w przedziale pasażerskim około 20°C
● napięcie akumulatora powyżej 11 V
● obiążenie alternatora nie większe niż 50% (zacisk DF)
● prędkość obrotowa silnika powyżej 450 obr/min
● wentylator układu przewietrzania poziom 4
● pokrętło regulacji temperatury ustawione w pozycji maksymalnego ogrzewania

ostatni punkt chyba bledny- podobno pradu nie podaje tylko, gdy temp. jest na LO

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 20:36:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 09:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
chyba jednak nie w kazdym....

moje A6 C5 jest z 2002 wiec juz po lifcie, silnik 2,5 tdi 180ps
i rzeczywiscie po przekreceniu kluczyka grzeja swiece,
gdy przestana, zalacza sie dmuchawa, ale powietrze nie jest cieple...

normalnie mam ustawione na AUTO i temerature 22'C
jakos nie zauwazylem zebym mial odrazu cieplo w aucie...

moze ja mam cos uszkodzone, a moze nie ma tego w kazdym aucie?


napiszcie prosze jak to sprawdzic(uruchomic)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 21:31:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.paź.2004 13:11:23
Posty: 114
Lokalizacja: CZ
kody wyposazenia lub zVAGowanie, ew. rozebranie srodka i zagladamy, czy farelka siedzi kolo nagrzewnicy...

jest to wypoosazenie dodatkowe, ktore jest w roznych autach VAG, ale rzeczywiscie NIE we wszystkich

_________________
NIE LUBIE KORKOOW!!!
BMW 530D Touring
VW Passat Variant 1.9 TDI 4motion
VW Caddy 1.9 TDI
Fiat Brava 1.9 JTD
Fiat Marea Weekend 1.6 16V
BMW 540i Touring
Fiat Seicento 900
Audi A4 1.9 TDI Avant
Audi Coupe 2.0 16V
Audi 80 2.0 E
Audi 80 1.8 S
Fiat Tipo 1.4
Skoda Favorit
Fiat 126p


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 22:06:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 09:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Szkoda ze nie we wszystkich :(
Rozbierać środka narazie nie bede, bo zimno troszkę a autko stoi pod chmurka a nie w ciepłym garażu, ale zvagowac moge, tylko musialby ktos napisac gdzie i ktora grupe.

Kiedys vagowalem klimatronika, to mialem tylko jeden blad "czujnik czystosci powietrza" ale nie sądzę żeby to przez niego ewentualnie nie dzialalo!?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 22:14:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2008 00:07:50
Posty: 202
Panowie,

W a8 z 98 roku też jest kilka przycisków na panelu.
Mam pytanie: jeżelio nie chcę jeździć z włączoną klimatyzacją to mam wcisnać przycisk ECON?
Do tej pory tak robiłem, ale czytając posty powyżej zastanawiam się czy dobrze robię.

Czy można wyłączyć sprężarkę klimy bez włączania jakiegokolwiek przycisku?
Co należy wcisnąć aby jeździć ze zwykłym nawiewem?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2011 22:15:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.paź.2008 00:07:50
Posty: 202
Panowie,

W a8 z 98 roku też jest kilka przycisków na panelu.
Mam pytanie: jeżeli nie chcę jeździć z włączoną klimatyzacją to mam wcisnąć przycisk ECON?
Do tej pory tak robiłem, ale czytając posty powyżej zastanawiam się czy dobrze robię.

Czy można wyłączyć sprężarkę klimy bez włączania jakiegokolwiek przycisku?
Co należy wcisnąć aby jeździć ze zwykłym nawiewem?

Pozdrawiam
Paweł


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2011 13:04:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 09:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Jeśli masz panel klimatronika tj ustawiasz tylko temperaturę oraz gdzie ma dmuchac powietrze, nie ma możliwości aby wylaczyć klimatyzacje.

Musiałbyś mieć wielki przycisk z napisem AC On/Off wtedy wylaczasz, ale napewno takiego takiego nie masz.

Pozatym klimatyzacji uzywa sie również zima, osusza ona powietrze znajdujące sie w kabinie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2011 09:47:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.sie.2008 09:22:45
Posty: 1210
Lokalizacja: Częstochowa
Koledzy, podpowie ktos jak vagiem sprawdzic czy jest ta farelka w aucie?
Ciekaw jestem czy mam, czy nie...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [A6 C5] Ogrzewanie dodatkowe
PostNapisane: 17.maja.2012 08:55:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.maja.2006 07:15:52
Posty: 1456
Lokalizacja: Kraków, Warszawa
Dołączę się do tematu. Mam tą nagrzewnicę, ale nie działa. Nawet przy mrozach tej zimy nie uruchomiła się. Sprawdziłem styki i między pinami poszczególnych sekcji jest około2,5 ohma. Więc sama nagrzewnica jest OK. Przekaźniki i bezpieczniki są na swoich miejscach. Nie poprzepalane i sprawne. Tak jakby brakowało sterowania. Wiem, że sterowanie odbywa się bezpośrednio przez komputer silnika (a nie przez klimatronic). Komp silnika nie wyświetla żadnych błędów. Co może być źle? Jak posprawdzać w adaptacjach czy po prostu nie jest np wyłączona ta opcja?

_________________
Audi A6 2,5 TDI quattro 99r.
Audi 200 2,2 Turbo Quattro 88r
http://audi200tq.dzs.pl
http://www.audi200.cba.pl/forum


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: