.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 10.maja.2025 01:25:58

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Co grzechocze?
PostNapisane: 16.cze.2005 18:16:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2005 20:33:14
Posty: 6
Przy nieskich obrotach tzn. przy ruszaniu z jedynki i przy zmianie biegów słychać coś jakby grzechotkę. Dźwięk dochodzi spod maski.
Z moich obserwacji wynika, że przy ruszaniu tylko na sprzęgle (bez dodawania gazu) tego dźwięku w zasadzie nie ma (lub jest sporadyczny, cichy). Gdy silnik pracuje na biegu jałowym lub przy wciśniętym sprzęgle dźwięku nie ma na 100%. Sam silnik pracuje miarowo (nie znam się, ale tak mi się wydaje).
Dźwięk najczęsciej słychać gdy przy ruszaniu z 1-ki dodam trochę gazu oraz przy zmianie biegów w początkowej fazie (kilka sekund po zmianie biegu na wyższy). Czy to mogą być zawory? Co to jest, czego to wina? Nie żyłuję silnika, zazwyczaj nie przekraczam 3000 obr, a przeważnie jeżdzę 2000-2800 obr.
Jeśli chodzi o inne objawy niż dźwięk, to nie zauważyłem niczego podejrzanego.
Silnik 1.8 (125) w Audi A4 z pzrebiegiem 130tys.km (tyle jest na liczniku).


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.cze.2005 20:18:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 11:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
zbyt luzny pasek klinowy- napinacz uderza w obudowę ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 13:21:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.gru.2003 12:24:04
Posty: 4025
Lokalizacja: Kraków gg 8596955
Auto: 210vtq
Trynity napisał(a):
zbyt luzny pasek klinowy- napinacz uderza w obudowę ;)


klinowy czy rozrządu ??? :P

_________________
MARCIN
A6 competition
210vtq + VEMS by QS
A6 V8 Avant - było
Coupe GT ... progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 14:34:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 31.mar.2004 15:20:00
Posty: 322
Lokalizacja: pomorskie
a może sprzęgło, zużyte sprężyny w tarczy sprzęgła lub docisk


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 18:16:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.maja.2005 19:37:44
Posty: 66
Lokalizacja: Gorlice (małopolska)
a moze to poduszki silnika??
niewiem jak jest w a4 ale w b3 mialem podobny objaw i okazalo sie ze silnik drgal wydając podobny dzwięk.
wymienilem dwie poduchy i bylo ok.
a przy zapalaniu też słychać??


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 19:22:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 09:28:17
Posty: 21
No i u mnie jest podobnie i grzechotanie występuje po całkowitym nagrzaniu silnika.
Chciałem sprawdzić czy po odłączeniu paska od alternatora też grzechota ale mam zbyt ciasny pasek i nie mogłem go zdjąć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.cze.2005 22:15:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.lut.2004 18:02:20
Posty: 222
Lokalizacja: SA61 - CYMRU
łańcuch w czapce :peace:

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 23:07:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2005 11:44:14
Posty: 59
Lokalizacja: Bełchatów
u mnie w moim mruczusiu był wyciągnięty pasek klinowy, i przez to że był za dlugi udrerzał w obudowe i grzechotał na niskich obrotach przez chwile,
ale to był Golfik- w sumie jedna firma wiec moze problem ten sam, i rozwiazanie to samo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 20.cze.2005 23:17:49 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Trynity napisał(a):
zbyt luzny pasek klinowy- napinacz uderza w obudowę ;)

:P :)

może łożysko oporowe mówi papa.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 08:18:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 09:28:17
Posty: 21
Dźwięk jest raczej metaliczny - jak łożysko, tylko które?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 17:06:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2005 20:33:14
Posty: 6
Pasek rozrządu + rolki czy jak to się tam nazywa były wymieniane około 2500 km "temu" ;)

robert72: nie, przy zapalaniu tego nie słychać

camel131: u mnie objawy występują nawet gdy silnik jest całkowicie zimny

Trudno określić mi ten dźwięk, przy okazji poproszę o to kogoś. Ja określiłbym to jako dźwięk w jakimś stopniu przypominający starego diesla, takie grzechotanie.
Zauważyłem, że dźwięk pojawia również się gdy silnik jest zbytnio obciążony np. nie zredukuję biegu tam gdzie powinienem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 17:09:43 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 03:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
spalanie stukowe ? ... klepia zawory ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 21.cze.2005 23:06:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.lis.2004 00:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Napisz może skąd jesteś, może ktoś z akp to posłucha ;-)

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 20:14:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 11.cze.2005 20:33:14
Posty: 6
Jesli jest ktoś z Rybnika lub okolic, to może posłuchać ...

Dźwięk najprawdopodobniej pochodzi z "rejonu" wiatraka, pomiędzy silnikiem a chłodnicą. Łatwo go wywołać zaciągając hamulec ręczy i dodając gazu na biegu.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 22.cze.2005 20:54:22 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 22:58:32
Posty: 90
Lokalizacja: Podkarpacie
Jak pod obciążeniem sie nasila to nasuwają mi sie klekoczące zaworki lub popychacze hydrauliczne.

Najlepiej jak jakiś fachman posłucha to może Ci pomoże.

To może być nawet pierdoła bywaja różne cuda.

Nara


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2005 08:11:21 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
camel131 napisał(a):
No i u mnie jest podobnie i grzechotanie występuje po całkowitym nagrzaniu silnika.
Chciałem sprawdzić czy po odłączeniu paska od alternatora też grzechota ale mam zbyt ciasny pasek i nie mogłem go zdjąć.


Zdejmowałeś już kiedyś pasek klinowy?

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.cze.2005 09:12:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 09:28:17
Posty: 21
Zeby go zdjąć musiałbym całkowicie zdemontować alternator bo zdjęcie jednej śruby na regulacji naciągu niewiele daje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 13:47:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 11:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
camel131 napisał(a):
Zeby go zdjąć musiałbym całkowicie zdemontować alternator bo zdjęcie jednej śruby na regulacji naciągu niewiele daje.


Jaki masz silnik? Raczej niemożliwe, żeby trzeba odkręcać całkowicie alternator, w 1.8 np. trzeba go było odciągać od silnika (a nie w stronę silnika), żeby zdjąć pasek. Ale może rzeczywiście jest tak jak piszesz.
Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 16:51:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.cze.2004 09:28:17
Posty: 21
Odciągając alternator od silnika brak wystarczającego luzu aby go zdjąć.
Oczywiście co zostało założone można zdjąć i przy okazji wymienić na nowy bo ten już przez 5 lat się kręci.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.cze.2005 17:30:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.lis.2004 01:49:46
Posty: 510
Lokalizacja: WROCŁAW BOLESŁAWIEC
Tez mialem cos podobnego, silnik drgał i wyniana poduszek jest potrzebna. Stawialbym na to...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do:  
cron