zegar napisał(a):
wystarczy spojrzec na przyrosty mocy 2.5 tdi.
150 ps podnosi sie na 180-190 ps
tutaj byl AFB zczipowany (wykres) na 200ps (chyba u Rogala)...
- byla to chyba A6 (w A4/passat intercooler jest w blotnikach a w a6 na przodzie-wydajniejszy)
- czip byl maderfakerowy (duzy koks i w konsekwncjie takie przeladowania T ze w 11D przez pol wykresu byla pokazywana tylko wartosc skrajna mozliwa do pokazania w 11D - znaczy sie poza skala...)
- auto nie mialo katalizatora
Kiedys tez widzialem wywod chyba wlasnie Mastersa o problemie z VP44 i jakis taki pomysl byl na ominiecie niemoznosci podbicia dawki w VP44 poprzez zamontowanie powerboxa + oczywiscie czip w ecu... taka hybryda
Teoretycznie AKE180ps w manualu na takie cosik byloby najlepsze...torbodynomen moglby sie zawstydzic
Teraz szmelcwagen robi inaczej... sa sobie np 2 silniki 2,0TDi CR montowane wzdluznie (a4,a6, exeo, q5 itp)
CAGA: 143PS
CAHA: 170PS
jakis tam: 120PS
oba maja identyczne wtryski, pompe CR, wydech, filtr cz st, sprzeglo.. a roznia sie pompa wody i turbina (sam kolektor wyd. jest identyczny - wiec srednice montazowe obu T ten sam)... znaczy sie rozroznienie czysto marketingowe (potencjal ten sam - przyrost po czipie wersji 120 konnej pewnie w okolicach 60%)
Pozdrawiam,
Przemek