Miałem nie modzić...nie opisywać ale
emge mnie zmotywował.
Od niespełna roku nie posiadam już Coupe 8B...niestety. Sytuacja domowa zmusiła do przesiadki na Avanta. W pierwszej kolejności było A6 3,0 30V 220KM (ASN) na prawie najwyższym wypasie. Po kilku miesiącach kolega z forum PKAudi,
paweb zasmakował i odkupił niespodziewanie. Jako, że nie robi się kroków wstecz....
Audi S6 Avant (4B, C5)
4,2 40V 340KM 420Nm (AQJ)
skrzynia tiptronic 5-biegów 5HP24
wypas typowo szwajcarski czyli biedak (choć w przypadku eSki ciężko to tak nazwać)
przedlift z 2000r
wersja w stylizacji "RS Plus"
Przywiezione z Łodzi od kolegi
Derbiaka.
Kilka fotek tuż po przyejchaniu na Pomorze
(20.07.2014)Auto w stanie dość dobrym, choć ma kilka drobnych usterek:
- poprawki lakiernicze przedniego lewego narożnika progu, zderzak przód prawa strona oraz błotnik (prawdopodobie parkingówki)
- likwidacja betonu na tylnym nadkolu u dołu - mało profesjonalnie zrobione. I to jedyne miejsce gdzie jest położony beton
- wymiana wyświetlacza FIS
- naprawa fotela kierowcy - nie działa unoszenie fotela. Prawdpodobnie typowa przypadłość Recaro czyli krańcówka
- wymiana podwójnych szyb - w kilku miejscach już się rozkleja
- naprawa podbicia solardachu - wyłamany wieszak przedni
Mody:
- duża soczewka z polifta (już jest)
- nieco posadzić w dół (plan aby było podobnie jak w A6)
- felgi RSowe...
- przywrócić seryjną moc (prawdopodobnie wymiana rozrządu powinna pomóc - są lekkie odchyłki od standardu choć fazatory zdrowe)
- zrobić coś z zewnętrznymi dekorami (listwy, grille, atrapy halogenów)
- założenie relingów, których fabrycznie brak - jest wpis w VINie
A wygląda na dzień dzisiejszy tak:
14.09.2014 Odkopię trochę temat.
30.11.2014Auto przez ostatnie 2 miesiące przeszło szereg zmian stylistycznych jak i mechanicznych.
Przy wertowaniu forum natrafiłem na ciekawe rozwiązanie dla składanych lusterek. Skorzystałem z oferty. Z pomocą kolegi udało się podpiąć pod moduł światła "follow to home" oraz składane lusterka po zamknięciu auta.
https://www.youtube.com/watch?v=ymToZw2yTMwW dalszej kolejności:
- naprawione poszycie szyberdachu/solara (ułamało się mocowanie wewnętrznej osłony)
- zmiana wizualna z przedlifta na polift (auto na takim zestawie młodnieje) - przednie lampy na dużej soczewce + tylne lampy z blenda poliftową czarną
- montaż relingów aluminiowych (przez chwilę myślałem nad czarnymi aby podpasować się do całości pakietu ale...)
Auto znacznie odmłodniało w mojej ocenie. Aby układanka była kompletna dokupiłem nowe koła.
Trafiły do piaskowania, prostowania i do proszkowego malowania (3krotnie wybieraliśmy granulację lakieru aby uzyskać efekt głebokiego brudnego srebrnego koloru)
Po tych wszystkich kosmetycznych zabiegach przyszedł czas na sprawy mechaniczne...a trochę ich było:
- zmiana przednich amortyzatorów na Bilstein B4. Plan był też na tył ale do eSek nie robią B4ek więc poczekam do sezonu letniego i wpadnie pełen komplet amorków B6.
- wymiana skrzyni biegów. Moja mając 180kkm umarła poprzez wymianę oleju w układzie. Jako, że wcześniej nikt od nowości nie wymieniał to poprzedni właściciel nie wiedząc jak mocno może to nabroić dokonał wymiany. Auto w sumie przejechało 7-10kkm od tej wymiany i skrzynia podczas spokojnej jazdy wpieła się na 5 bieg i tak już została. Tryb awaryjny. Przepinała z 5 na luz i na wsteczny ale poza wspomnianą 5tką nic więcej w przód. Wpadła używka w bdb stanie z przebiegiem 200kkm i kompletnym serwisem od początku użytkowania. Działa póki co wyśmienicie. (zabolało po kieszeni
)
- wymiana cewki, komplet świec NGK R, czujnik ciśnienia w instalacji LPG
A na zime buty od Mercedesa...takei dostałem i na ten sezon zimowy nie było planu na zmiane. A chciałbym aby trafiły docelowo 17tki 8,5 cala ori eSkowe.
Jak bedzie ładna słoneczna pogoda i nie bedzie za zimno cyknę kilka fotek wnętrza - może już będę po montażu dywaników robionych na zamówienie <radocha>
26.12.2014Auto śmiga, daje frajdę i czekam na pierwsze warunki zimowe. Ponadto grill górny, dolny oraz kratki halogenów trafiły do oklejone.com na operację hydrografiki. Listwy/dekory poszły w karbon (fabrycznei były czarne) natomiast wspomniane kratki i grille w szczotkowane aluminium.
Na dniach foty.
06.01.2015Dziś się troszkę nudziłem więc wyprowadziłem eSkę na spacer. Pogoda średnia do robienia zdjęć więc nie wyszły tak jak chciałem. Ale coś już tam widać
(również mankamenty)
Prace z oklejenia obwódki grilla i listw pod reflektorami. Sam grill jak już wyżej wspomniałem w hydrografice.
Lada dzień czeka wymiana oliwy...druga. Dalej leje Total Quartz Racing 10W50, do tego filtr powietrza (pipercross), paliwa (knecht), oleju (knecht), kabinowy (knecht). Na przełom lutego i marca planowany rozrząd - graty już czekają.
A zimy wciąż brak...
19.01.2015W weekend auto trafiło na drobny serwis:
- olej Total Quartz Racing 10W50 7,6l
- filtr powietrza PiperCross
- filtr oleju Knecht
- filtr kabinowy Knecht
- wyjęcie licznika - dziś został wysłąny w celu wymiany wyświetlacza FIS, kilka linii zniknęło i za bardzo mnie to drażniło