Witam wszystkich, temat założony po to, aby pokazać Wam moje audi, opisać co przy nim robiłem ile kosztowało, jak ogólnie wyglądają koszty utrzymania auta, oraz aby przy sprzedaży za kilka lat kupujący miał obraz co mniej więcej i jak było robione.
Lets'go!1.Historia zakupu: Mojego Q7 szukałem blisko 7 miesięcy, był budżet- ale nie było samochodu. Szukałem oczywiście w PL, jeździłem z komputerem, mechanikiem oraz dobrym czujnikiem lakieru. Jak się pewnie domyślacie - było ciężko, tych aut nie ma dużo dla mnie priorytetem było to żeby nie było jakiejś szpachli, stan techniczny samochodu i realny przebieg.
Pojawiło się ogłoszenie i to nawet niedaleko mnie ok 200 km , szybki telefon , Sprzedający do końca nie wiedział czy chce go sprzedać czy nie, Cena była dość wysoka, przebieg też (257 tys) szybka obmiarka czujnikiem lakieru- nie ma ideału ale jest dobrze nigdzie nie ma szpachli, większość samochodu w oryginale , maska nadająca się do malowania bo ma odpryski od kamieni tylne drzwi były robione ok 240 mikronów, tylko u dołu, wpięcie pod komputer i skanowanie wszystkich modułów. - 0 błędów , jako że auto od samej nowości było serwisowane w ASO audi w Krakowie, sprzedający wyraził zgodę na wizytę w aso, tam tylko czekało mnie potwierdzenie przebiegu który okazał się realny ( w końcu jedno na 40 samochodów) i ogólny stan samochodu na bardzo dobry z małym minusem, za małe napięcie na aku)
Chwila namysłu małe konsultacje i auto trafiło w moje ręce.
2.Model Silnik i wyposażenie:Audi Q7 , 2007 rok silnik 3.0 Tdi , Wyposażenie jest jedno z najwyższych. Wymienię tylko tutaj wyposażenie dodatkowe (S-line)
-Reflektory BIxenon skrętne
-Czujniki Parkowania Przód+tył + kamera cofania
-Elektrycznie składane lusterka podgrzewane samościemniające wszystkie
-Lodówka
-Bluetooth czyli zestaw głośnomówiący z książką telefoniczną itp ( bardzo dobrze działa z iphone 6)
-Nagłośnienie premium BOSE z subuferem
-Zawieszenie Pneumatyczne
-Czujniki Martwego pola w lusterkach (pole zero)
-Elektrycznie otwierana i zamykana klapa bagażnika
-Wysuwany i chowany elektrycznie hak
-Alarm Premium? plus dodatkowe magnetyczne odcięcie przed kradzieżą
-PL MENU MMI
-Wszystkie fotele podgrzewane (przód i tył)
-Łopatki F1
-Fotele S-line z pełną elektryką
Kolor samochodu to ciemny granat metalic, wnętrze ciemne
3.Zmiany Dokonane w samochodzie:2 tyg po zakupie po przerejestrowaniu samochodu, natknąłem się na alledrogo na ogłoszenie , montaż lamp led q7 itp. Zaciekawiony jeden telefon małe konsultacje i złożyłem zamówienie na Cały przód ( same lampy z modułem i kierunkowskazy z modułami ) i to jak narazie jedyna zmiana wizualna, Stare lampy zostawiam ( chce aby w przyszłości kupujący nie myslał że auto jest po jakimś dzwonie)
Tutaj moje stare kompletne lampy, były po wymianie żarników w 2013 roku.
4.Wydatki i historia serwisowa ceny napraw , części:*** Tablice indywidualne 1000 zł ***
***7 marzec, instalacja Ledowych lamp przód z modułami plus ledowe kierunkowskazy z modułami - koszt całości 4200 zł ( lampy bixenon skrętny ustawienie i adaptacja lamp w cenie)***
***11 kwiecień - samochód nie widzi kluczyka nie daje się uruchomić, szybka diagnoza usterka- rygiel/blokada kierownicy- kasowanie błędu naprawa rygla odłączenie go od komputera szybka naprawa niestety kosztowna 450zł z diagnozą)***
***29 kwiecień , na autostradzie wyskoczył odprysk na szybie od kamienia ( niewielki ) naprawa 150 zł***
***22 lipiec - wymiana oleju+fltr oleju, paliwa, powietrza i kabinowy ( 8.6 litra oleju 5w30 oryginalny) koszt całości 900zł)***
***22 lipiec - przegląd przed długą trasą na wakacje sprawdzanie hamulcy,zawieszenia, pełny skan modułów pod komputerem - 0 błędów) koszt 259 zł) z uzupełnieniem płynu do spryskiwaczy
***
***początek sierpnia, powrót z wakacji na FISIE wywaliło błąd filtra DPF - auto w tryb serwisowy ale dojechało do domu (ekologia), wypalanie serwisowe przyniosło skutek (200zł) ale miałem wrażenie że auto chodzi "gorzej" nie wiem czy to moja psychika , miałem dobrego specjalistę który zalecił "wyleczenie" dpfu, plus delikatny chip. " Po posłuchaniu opinii i zaleceń - Działamy!
pierwszy błąd to P2002. po wypaleniu filtra pojawił się oczywiście standard czyli błąd EGR- został wyczyszczony .. chociaż był czysty:
DPF out - obudowa oryginał , wygłuszenie, później jazda na program i tak -" DPF -off EGR-off"
Hamownia fabrycznie powinno byc 233 konie - pierwszy pomiar na fabrycznym niestety tylko 221 koni , chłopaki znaleźli malutką nieszczelność w dolocie, zdecydowałem się na program - pomiar na hamowni po badaniu , 286 KM 680 NM) zapewnili mnie, że można więcej ale to jest taki bezpieczny program) i tak też zostało.
Całość zabawy z DPF= wypalanie serwisowe 200+ dpf out 400 + program z hamowniami 1200 po rabacie) suma = 1800 zł)***
*** Po robocie z DPF zalecana wymiana oleju ( bez filtrów) 550zł ***
pozostałości po DPF:
Fotki z Wgrywania Programu:
5.Plany na samochód:-Malowanie Maski ( ma odpryski od kamieni) oraz przy wyjeździe z garażu na początku delikatnie musnąłem- przez co delikatnie przyrysowałem sobie lewy błotnik ( bardzo mało ale jednak) - oczywiście chciałbym żeby naprawy wykonał jakiś porządny warsztat który zrobi wcześniej pomiar że lakier był oryginalny porobi zdjęcia i najważniejsze uczciwie zrobi robotę, później planuję polerkę samochodu w całości i jakiś wosk ( na zimę zabezpieczenie ( auto stoi w garażu)
- może tylne lampy polift ( led plus moduły)
- Dokodowanie AMI ( chciałbym mieć usb)
-Nowe felgi na lato ( obecnie mam całkowicie nowe opony letnie pod obecne felgi i troche mi szkoda tych gum. Planuję jakieś 20 cali oryg.
-Samochód na pewno będę jeszcze chwile eksploatował, więc wszystkie naprawy na bieżąco, mam zamiar potrzymać go ze dwa lata, chyba że wcześniej odłożę na Q7 z 2015 roku, ( nową wersję)
6.Zdjęcia: Na szybko , Na myjni po umyciu :
Druga seria zdjęć z wnętrza , plus stan środka przy tak duzym przebiegu:
Kolejny UPGRADE:06.10.2016 -
Przegląd skrzyni wymiana oleju , uszczelnienie
A więc drodzy forumowicze , zdecydowałem się na przegląd mojej skrzyni biegów. Wydawało mi się że chodzi ona inaczej , że troszkę przeciąga .
Wybrałem do tego polecany warsztat (chociaz troche drogi) a więc do dzieła
-Dynamiczna wymiana oleju w skrzyni ( olej oryginał) + filter + uszczelki (12 litrów zostało przetoczone czystość oleju 1:1
- Uszczelnienie delikatnego zapocenia w skrzyni ( nowy simering uszczelki )
-Adaptacja i uczenie skrzyni
Kilka zdjęć z dość długiego procesu ( ok 8 godzin)
Po wymianie - mega wrażenia, czuć że skrzynia chodzi bardzo hm " lekko" oczywiście nie czuć jest żadnego przełożenia , serwis stwierdził że skrzynia wygląda i pracuje jak igła
Ogólny koszy wymiany oleju z filterem 2870 zł na częściach oryginalnych ( podobno zamiennik uczelki niebardzo pasuje )
Przy okazji wymiana klocków hamulcowych tył , tarcze w bdb kondycji.