Witam! Miałem ostatnio problem z nagrzewnica, poniewaz przestala grzac. Po wyeliminowaniu kilku możliwych przyczyn, typu brak doplywu/odplywu, zacieta klapa cieple/zimne, wymienilem wymiennik. Kupilem akurat BEHR/HELLA, bo znalazlem w dobrej cenie, jak sie potem okazalo to samo co oryginalna. Ogrzewanko wrocilo, daje żarem jak z piekarnika.
Z ciekawości zrobilem sekcje zwlok starego wymiennika. Okazalo sie, ze byla drozna, wszystkie rurki deozne, jedynie teoche szmulu na dnie, jednak uszkodzeniu ulagla przegroda pomiedzy wlotem a wylotem, ktora wymusza obieg w srodku wymiennika. Goracy plyn leci połową rurek od strony wnetrza, a wraca polowa rurek od strony silnika. u mnie pekla ta przegroda i plyn przeplywal bezposrednio z wlotu do wylotu.


Sama wymiana nie taka straszna.
Trudno mi sobie wyobrazic, jak moglaby sie zatkac, musilo by tam sporo zwiru dotrzec.