Zanim nauczy łem się zdejmowac listwy progowe to z 3 sztuki musiałem...zutylizowac Chyba najgorsza robota przy Coupe.
_________________ Audi B2,B3 i B4 - były Audi A6 3,0 30VQ tip - było Audi S6 4,2 40V tip- były Audi A4 2.8 30VQ tip - było Audi Cabrio 2,8 12V - było Audi A8 4,2 32V tip - było Audi 80 2,3 10V - pod kocem Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka
Tam trzeba dorobić specjalny wycinak, zdjąć drzwi i błotnik, podlewać nitrem a zarazem podgrzewać ...a i wprawa, bo albo dziurę wypalisz, albo zdeformujesz, a na pewno pęknie
Do tematu. Zamontowaliśmy wszystkie kierownice powietrza, nareszcie minęło wkurwienie, mimo że pod zderzakiem ale już wszystko jak z fabryki wyszło, każda śrubka na miejscu ...jest git.
Wszystko złożone, i próba generalna klaksonu
14 03
Zapomniałem jeszcze zacisnąć opaski na wężach wentylacyjnych.
Do tego podświetlenie pod nogi kierowcy
I ogólnie ogarnięte oświetlenie wnętrza
Małe zaprawienie świeżych ran
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Podbijam bo już ciężko edytować. Młodość szumi, trochę off roadu było, gdzieś po błotach rurami było jeżdżone, łączniki elastyczne już wiekowe tego nie wytrzymały . Wstawiamy nowe. Dobrze przy tym mieć wyżynarkę "lisa" , poszło równiutko
Łączniki kupiliśmy rodzimej produkcji, takie mocniejsze, bo mają plecionkę stalową od środka i z zewnątrz a w środku harmonia metalowa, a przeważnie se takie które mają tylko na zewnątrz i harmonie, a w środku już nie.
I wszystko wspawane ogipsowane masą
Ogólnie młody w końcu usłyszał silnik, i mówi "tam coś cyka" , jak dla mnie wtryskiwacz któryś benzynowy na zimnym srakomani , mam gdzieś w zapasie , nie wnikam , jak kiedyś nazbieramy oszczędności na pełny bak , to zalejemy płyn który pomagoże im pracować, zresztą mam dwa komplety na podmiankę więc puki co nikomu to nie przeszkadza jeździ sie na lpg .
No i trochę pieszczot. Ja to zawsze lubiłem i lubię mieć czyste autko , mój syn ma na to wyje ne, i mówi że i tak jutro ma padać
Następne ujęcie "Blokada Mostu" Działa mechanicznie, czyli pociągniesz ręką , spina na sztywno, dwa koła wloką sie na zakręcie, , zielona dioda się pali, działa elektrycznie, słychać przekaźnik itd, ale gdzieś w pneumatyce jest jakiś chochlik. W spiżarni mam gdzieś siłownik węże i centralę, więc będziemy przekładać.
08 04 Przyszła lewa listewka z emblematem, prawa mamy. Teraz mamy gładkie, i w sumie nie wiem jakie powinny być, bo w różnych rocznikach widziałem i te z emblematem, jak i gładkie. . Jak się nie spodoba wrócimy do gładkich.
09 04 Wziąłem się za blokadę mostu , jak się okazało usterka była prozaiczna. Ktoś zamiast prawidłowych gumowych węzy od podciśnienia, założył jakiś taki z parcianym oplotem od dizla z powrotu ropy, i ten zwyczajnie spadł, a może bardziej nie dał się prawidłowo założyć.
Założony prawidłowy przewód.
I przy okazji poprawiliśmy podświetlenie przełącznika
I wszystko działa , sprawdzone wlazłem w kanał siłownik łapę przesuwa. 100% satysfakcji.
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
_________________ Audi 90 2.2 10VT Quattro jest Audi A6 C5 2.4 Quattro jest Opel Omega Bfl 2.6 było Mazda 323f BG 1.6 było Audi 80 1.8 Comfort edition było
Spiżarnią nazywam blaszany garaż 7x7m, jedną taką plus dwa cabrio rozebrałem, trochę części poszło, a sporo jeszcze jest w zapasie, zespół napędowy w tym kompletny silnik , zawieszenia,i cała masę gratów na zapas kupowanych w pakietach żeby bez inwestycji pojeździć jeszcze długo, trzeba zrobić remanent na wiosnę, bo to leży ponad dekadę , sam już nie wiem co mam , a co poszło dalej.
Gustav napisał(a):
Lux robota. Szanuję. Młody sam się garnie czy podsuwasz tematy ?
Jak już mówiłem to nie była kompleksowa renowacja, tylko naprawa. Zrobiliśmy to co było uszkodzone, lub już bardzo nieestetyczne, i traktujemy to dalej jako auto użytkowe. Żeby było luks, to rozbiórka do gołej blachy, buda na wózek obrotowy, soda, wszystko nowe itd . Co do młodego, puki auto stało w naprawie, wszystko musiało być zrobione bez kompromisów, tak żeby już do tego nie wracać. Nie szczędził grosza czekał cierpliwie ...a jak ruszył, to już tylko jazda go interesuje,leżą dwa komplety oparć tylnych już go 4 miesiące proszę jedź do tapicera niech przeszyje tą kratkę color edition z sedana na coupe...to mi mówi że zdąży, nawet mówię idź umyj bo wyglądasz jak byś na rynek do miasta w dzień targowy przyjechał osiemdziesiątką z chamowa, to mu zawsze jutro ma padać . Identycznie jak mój ojciec, piach wysypie z pod nóg jak mu się pedały do końca nie wciskają, a po opie..dalanym w koło jeździ, dopiero jak sprzedaje to pomaluje , poleruje itd.
Dżejkob napisał(a):
Ten kolor jest genialny
Dla mnie jedyny słuszny kolor na starych Audi, to biała perła, nie wiem od zawsze mi się piekielnie podobał, reszta to jaki tam sobie będzie, nie mam zdania....aby nie cytrynowy
Do tematu . W tym tygodniu zrobimy polerkę, bo te wszystkie podkłady, lakiery i "cyny na zimno" już posiadały, trzeba będzie powoli papierem 3000 element po elemencie dopieścić, bo może na jakieś zloty staroci się niebawem wybierzemy , żeby nam za mocno paluszkami nie pokazywali co i jak.
2 05 22 Listewka w kolorze
I letnie dywaniki obstalowane, zrobiło się "przytulniej"
Młody zamówił kolejny aktywny tył, bo w tamten trzeba zregenerować, czyli szykuje się ogarnięcie foteli , bo żeby zdjąć boczki wszystko trzeba wyjąć
Listewka założona
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Podbijam bo nie śpimy coś tam robimy:) . Je bła klima , trochę młody posmutniał, bo zasadniczo to był jeden z niewielu podzespołów w tym aucie , który działał, bez zarzutu, był po serwisie, i uznaliśmy że to nas ominie. Mój majster od klimatyzacji dał mi termin na za tydzień,podjechaliśmy zobaczył stara krypę i normalnie wyglądał jak Szumowski po negocjacjach o respiratory jak stał nad tym samochodem. Podłączył manometr 7 atmosfer, ojej ojej wielka awaria elektryczna , on zarobiony biedny po nocach nie śpi, trzeba zostawić może jutro zajrzy ojej ojej...mówię dobra gaz jest to cześć. Nawet nie zdejmowałem kościelnego ubrania, zworka na czujnik ciśnienia, chodzi ..zresztą wiadomo ze chodzi bo śnieżynka na panelu świeci, zworka na wiatraki chodzą, prąd na sprzęgło klima spięła chodzi, jesteśmy w domu. Małe grzebano, bezpieczniki ok, , okazało się że przekaźnik miał takie podgrzane za mocno nóżki, rozebrałem niby ładny ale po podmiance na identyczny ze spiżarni wszystko ożyło.
I wraca moje stwierdzenie stare samochody są dobre, bo sam sobie wszystko naprawisz, ale jak ktoś chce jeździć a nie grzebać w starym złomie w kółko, to jeden nowy samochód użytkowy musi pod dachem stać. No i tym sposobem nie musiałem znowu słuchać płaczu elektryka i zostało pewnie ze 300 na alkohol
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Po tylu latach to wszystkie przekaźniki powinny być wymienione na nowe a gniazda przeczyszczone kontaktem żeby mieć pewność w trasie że po wjechaniu w dziurę auto nie zgaśnie
_________________ Audi 90 2.2 10VT Quattro jest Audi A6 C5 2.4 Quattro jest Opel Omega Bfl 2.6 było Mazda 323f BG 1.6 było Audi 80 1.8 Comfort edition było
Dołączył(a): 29.gru.2003 02:13:03 Posty: 5218 Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
Potwierdzam. U mnie ostatnio padły w autobusie światła stopu. Co ciekawe - krótko po wymianie dwóch spalonych z czterech żarówek. I stało się właśnie to z przekaźnikiem - wypalił się styk i choć miał przejście, to nie potrafił zasilić 4 żarówek i stopu nie było.
_________________ rodzynek Piszę poprawnie po polsku.
I to co napisałem wyżej, stare dziady są stare. No gdzie profilaktycznie zmieniać wszystkie przekaźniki, nie słyszałem żeby ktoś tak robił
Zasadniczo nic nie robimy, młody śmiga codziennie do szkoły, właśnie zmieniliśmy piórka wycieraczek, bo już słabo zbierały.
W najbliższym czasie plan założenia nowych wtryskiwaczy gazowych, i dokładna kalibracja , jak i regulacja LPG, bo wtryski jak gdzieś tam wcześniej pisałem klepią, i okazało się że to gazowe. Gazownik powiedział że przy tych starych "wałtekach" szkoda majstrować, tylko coś tam nowego lepszego już mi opracował.
16 06
Wtryski ogarnięte, poszły nówki sztuki, do tego kalibracja, ustawienie map, jak dla mnie identycznie chodzi na benzynie jak i na gazie, jeszcze tylko wymiana jednej sondy lamda, bo podobno jakoś tak za późno wstaje
I założone wypełnienie zawias, i uszczelnienie w błotnikach.
21 06 Coś tam robimy przełączniki szyb znowu świecą.
04 07
Pod schowkiem brakowało takiego wypełnienia z matą filcową, i było słychać jak sapią klapy w klimatroniku, teraz jest cisza.
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Podbijam temat bo ciężko edytować. Jak wiadomo zderzaki mamy lepione , tylny tak trochę odstawał, więc wymienimy go na równiutki egzemplarz z dawcy,który przygotowujemy do lakierowania
Do tego idealne lustereczka z idealnymi szkłami w pełni sprawne lepiej nam przelakierować żeby nic nie urwać przy przekładce, i listwy drzwi wyrównamy i zaciągniemy podkładem żeby leżały w spiżarni.
29 07 Nie śpimy robimy, zderzak pomalowany, zamontowany i wypolerowany
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Szykujemy autko do zimy. Wpadły praktycznie nowe hamulce z jednego z dawców. Stare od wewnątrz brały znikomym kawałkiem klocka przez to że auto przed remontem sporo stało wdała się korozja itd. Od razu zmieniłem gumkę na końcówce drążka , bo zauważyłem dziurkę , na wiosnę była by do wymiany.
Stawiamy od razu na koła wielosezonowe tak żeby pośmigać do grudnia, potem jak będzie śnieżnie na zimówki. 13. 11. 22 Nie śpimy jeździmy, trafiły się tylne fotele do coupe color edition w naszym wzorze. Jako że tapicer nas zwodził z przeszyciem oparcia, a o taka tapicerkę ciężko nawet do sedana , to powiem szczerze lekki fart,
Do tego tak jak kiedyś tam pisałem trafił się właściwy znaczek w atrapę. Tanio nie było, ale jest tak jak fabryka dała.
Jak widać taki projekt nigdy nie jest ukończony , działamy dalej.
Wyciągamy kabarynę ze snu trzymiesięcznego, idzie zima trzeba zacząć jeździć, nie jak ci zboczeńcy co jak zobaczą snieg to chowają stare kłatrówki żeby im sól nie zjadła.
Znaczek obstalowany, Ten akurat pochodzi ze 100 C4, trzeba było minimalnie podpiłować żeberko w kratce, i ma lekko pochylony front ze względu na inną aerodynamikę, ale tego nikt nie zauważy jest już miło dla oka.
27,12 Odwilż po świętach, młody umył , i skitrał do garażu, bo po co jeździć quattro jak sucho nie ma śniegu, i błota z solą
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
Poszły też nowe głośniki, bo stare się rozleciały.
Wszystko już mamy w prawilnym kolorze według winu. Do tego zyskaliśmy rękaw na narty
Dodatkowo na przeglądzie technicznym wyszły jakieś wycieki, ale to stare ulepy bo stoi na płytkach w garażu i jest sucho, i łącznik stabilizatora z tyłu, niby nie słychać ale zaraz zamówię.
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.
_________________ Audi 90 2.2 10VT Quattro jest Audi A6 C5 2.4 Quattro jest Opel Omega Bfl 2.6 było Mazda 323f BG 1.6 było Audi 80 1.8 Comfort edition było
No jak bym tak jak Ty 10 lat montował silnik, to bym się już dawno razem z nim na dźwigu powiesił .Nic na siłę nie było robione jak w tych programach TV pod kalendarz, tylko tak normalnie dzień za dniem tydzień za tygodniem. Do tematu, termometr nie miał podświetlenia, a ostatnio zmarł całkowicie, wykręciłem, dam do majstra od RTV może go naprawi, jak nie kupi się drugi.
_________________ Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.