widze ze coponiektorzy nie zrozumieli tego testu
chcialbym z mojej strony cos wyjasnic
to byl test zdolnosci radzenia sobie na sniegu a nie w terenie.
to byl test przyczepnosci i napedu na 4 kola
najlepsza przyczepnosc uzykaly auta o najlepszym doborze masy auta do powierzchni styku opony z powierzchnia czyli o najlepszym stosunku nacisku punktowego do sily napedowej
jak widac wcale samochody stricte terenowe nie sa dobre w gorach na sniegu bo poprostu sa za ciezkie a opony stosowane w tych autach maja zbyt mala skutecznosc na sniegu.
auta ktore powinny cos pokazac czyli auta osobowe uterenowiaone czYli BMW , Volvo , w zasadzie nie pokazaly nic , podejzewam ze kazde auto z napedem na tyl z systemem kontroli trakcji pokazaloby tyle samo
a z testu jasno wyniklo ze Audi ma najlepiej dopracowany naped na 4 kola i najlepiej dobrane ogumienie do masy auta co w warunkach niskiej przyczepnosci daje najlepsza kontrole nad autem i najlepsza dystrybucje momentu obrotowego na podloze
a co do systemow napedu na 4 kola , w pozostalych autach o ile sie nie myle rozdzial momoentu miedzy osiami sterowany byl elektronicznie ... czyli w porownaniu do torsena rozdzial momentu byl z opoznieniem
Ot , Audi quattro

... nikt nie kaze wierzyc w to co sie widzi ale trudno nie uwierzyc to czego sie doswiadczy - quattro
ja tego doswiadczylem i zycze tego kazdemu

ten test to szczera prawda