.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 03.cze.2025 16:17:57

Strefa czasowa: UTC + 2




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [1.9 TDI] Jak rozpoznać szrot?
PostNapisane: 31.lip.2006 09:26:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Witam serdecznie,
Aktualnie jestem na etapie poszukiwan nowego pojazdu marki audi z silnikiem TDi.
Ogladałem juz kilka szt, ale pewna rzecz mnie intryguje.
Wszystkie te silniki niezaleznie od tego, czy byly na pompie czy na pompowtryskach "chlapaly" olejem i troche dymiły po wykreceniu korka olejowego.
Po wyciągnieciu bagnetu nic takiego nie zaobserwowalem.
Wcześniej miałem doczynienia tylko z silnikami benz, a ostatnio V6 i nic takiego nie wystepowało.

Czy to oznacza, że ogladalem same szroty, a moze takie zachowanie tych silnikowow jest norma?.

Dzieki za info.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Ostatnio edytowano 31.lip.2006 21:53:42 przez Zeus, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 13:29:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 22:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Kwestia tego, jak mocno chlapały. Przecież zalewane zazwyczaj są rzadkimi olejami syntetycznymi, więc raczej to jest normalne, że jeśli mechanizm rozrządu pracuje to ma prawo rzucić olejem.

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:25:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Te na pompowtryskach zalewane były olejami 5W40 z norma 505.01, wiec połsyntetykami.
Te na pompie zarówno 10W40 jak i 5W40.
Oleju wychlapywało tyle, ze przykładając reke do korka przez 5 sek, po tym czasie reka w tym miejscu byla w oleju.

Dodam tylko ze moje byle V6 nic nie chlapalo a jezdzilo na Vqlvoline 10W60.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 15:58:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jesli chlapie olejkiem z korka na poziomie kropek biedronki to jest ok , jeśli chlapie jakbyś wylał wino na stół - to już niezbyt dobrze. Niewielkie wycieki oleju spod pokryry zawórów, węża olejowego turbiny sa łatwe do usunięcia i nie powinny w twoich oczach dyskwalifikować silnika. Najwięcej o silniku powie ci VAG , i mdry doagnosta. Oglądanie silnika TDI na tzw "oko" to głupota - rzekłbym :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 17:13:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Zagadzam się z Tobą bezwarunkwo: VAG + diagnosta.
Niestety, nie mam bezposredniego dostepu do żadnego z nich.
Więc żeby uchronić swój portwel, dogłębie chce badac tylko naprawde dobre sztuki.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 19:13:22 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 13:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
Wiesz, te pozornie dobre sztuki mogą być elegancko wymyte i wymuskane pod kupca, a w silniku cuda. Jeśli silnik jest przybrudzony, lekko spocony tu i tam, to wcale nie oznacza że jest kiepski, może okazać się coś wręcz przeciwnego.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 19:39:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Zdaje sobie z tego sprawe, że silnik ktory ma ok 150 tys przebiegu musi byc przybrudzony czy nawet przypocony.
Dobra sztuka dla mnie to taka: ktora nie dymi, dobrze jezdzi w pelnym zakresie obrotow, rowno pracuje, ladnie pali, nie rzyga olejem i nie kopci po odkreceniu korka.

Reszte powinien wykryc fachman i VAG.

Dobrze kombinuje?

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.lip.2006 20:35:13 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 23:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
W sumie to ciekawa sprawa, czy w klekocie takie diagnozowanie ma sens? Był już nawet wątek na podobny temat ale mało konkluzywny. Ktoś też pisał że w silniku uturbionym takie sprawdzanie jest bez sensu - pytanie dlaczego? Wydaje mi się też, że gdyby rzygał z korka olejem na maksa to byłby trup nie do odpalenia.

Pozdrawiam
Jozef

PS. Podpraw temat wątku to może będzie większe zainteresowanie

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 10:52:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.lis.2005 22:40:27
Posty: 273
Lokalizacja: Szczecin-Goleniów
Wydaje mi się, że silniki oooo w tdi są żywotne, więc radziłbym na poczatek sprawdzić ciśnienie na cylindrach plus ciśnienie oleju. Następnym krokiem byłoby sprawdzenie osprzętu: pompa i turbawka - bo to są kosztowne i czasami wadliwe elementy.
Póżniej wszystko należy zVAGżyć i wiadomo ..................troszkę więcej.

To jest moja prywatna opinia, więc bez karcenia proszę :):

_________________
Życie to sztuka wyboru, więc dlaczego Audi??
B4 1,9 TDi `92
Diesel to śmierdziel, zawsze puści pierda


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 11:20:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
1. Zakleić licznik kilometrów i nie sugerowac się jego skazaniami.
2. Odbyć jazdę testową z VAG`iem na kolanach.
3. Poprosić o pomoc kogoś kto się zna na konkretnym silniku/nadwoziu
4. Nie oceniać na piękne oczy i na gębę.
5. Nie wierzyć że 10 -letnie TDI ma przebieg 150 tys km
6. W miare mozliwosci podzwonic i popytac serwisów czy faktycznie takie autko było u nich serwisowane.
7. Sprawdzić egzemplarz pod kątem przeszłości wypadkowej bardzo szczegółowo.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 11:33:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Wielkie dzieki za zainteresowanie.
Powiem wam szczerze, że szukam juz auta ponad 2 miesiace i wszystko co ogladalem to moim zdaniem nie nadawalo sie do glebszej analizy.
Juz nawet poszedłem w strone VW(glof IV) ale tez nic ciekawego nie znalazlem.
To co mnie interesuje to naprawde dobre auto w kombi z b.dobrym dieslem(tylko 1.9 TDi).
Ale jak sami doskonale wiecie, dobre auto bardzo ciezko znalezc.
Pozdrawiam wszystkich.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 11:39:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Najlepiej odczytac blok 008 podczas jazdy oraz na postoju blok 013 korekcja wtryskiwanego paliwa czy miesci sie w normie , widac wtedy ile auto moze miec faktycznie kilometrow najechane

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 11:48:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jack napisał(a):
Najlepiej odczytac blok 008 podczas jazdy oraz na postoju blok 013 korekcja wtryskiwanego paliwa czy miesci sie w normie , widac wtedy ile auto moze miec faktycznie kilometrow najechane

Z tego co czytałem na forach Mastersa o Tory etc , dawki korygujące nie sa tak do końca miara jakości silnika, a co jeśli tuż przed sprzedażą wymieniono wtryski ? Wtedy dawki są stosunkowo niskie a silnik i tak może mieć 500 tys km ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:08:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Wiesz ze czym mniejsze cisnienie w danym cylindrze tym wiecej tam wtryskuje paliwa , nawet jak sa nowe wtryski to dawki nie beda jednakowe skoro kompresja nie jest jednakowa ale wazne aby trzymaly sie w tolerancji takie -2,0 do +2,0.

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:33:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
"Najlepiej odczytac blok 008 podczas jazdy oraz na postoju blok 013 korekcja wtryskiwanego paliwa czy miesci sie w normie , widac wtedy ile auto moze miec faktycznie kilometrow najechane"

Ma pytanie jakie powinny być wartosci tych parametrów?
Bo tolerancje juz znam -2.0 - +2.0.

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 12:46:37 
Klubowicz

Dołączył(a): 03.cze.2006 23:19:52
Posty: 283
Lokalizacja: Kraków i okolice
Na te dawki składa sie, z tego co mi się wydaje, cały układ wtryskowy - w tym pompa. Gdzieś też wyczytałem że jak wał silnika jest po przejściach to widać na dawkach. Tak że wtryski nie zawsze załatwią sprawę. I te +/- 2.0 to też jest spory margines - powyżej 1.0 to już chyba sporo. Co ciekawe, widzałem post Mastesa gdzie twierdził że w PD dawki są "dyskusyjne"

Pozdrawiam!

_________________
A4 Avant, AFN


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 13:14:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.maja.2004 10:22:44
Posty: 54
Lokalizacja: Radom/Warszawa
Nic innego mi nie pozostaje, jak tylko zdobyć namiary na diagnoste w okolicy w której bedzie stala taka "dobra sztuka".

Pozdrawiam

_________________
A4 AAH-sprzedane.
szukam A6/C4 AEL


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 13:21:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 16:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Jozef napisał(a):
Na te dawki składa sie, z tego co mi się wydaje, cały układ wtryskowy - w tym pompa. Gdzieś też wyczytałem że jak wał silnika jest po przejściach to widać na dawkach. Tak że wtryski nie zawsze załatwią sprawę. I te +/- 2.0 to też jest spory margines - powyżej 1.0 to już chyba sporo. Co ciekawe, widzałem post Mastesa gdzie twierdził że w PD dawki są "dyskusyjne"

Pozdrawiam!

Tolerancja to ponoć ok 2,8 mg/skok. Ja na jednym cylinderku mam 2,1 na pozostałych ok 1,3 ... autko jeździ jak ta lala ... osobiscie obstawiam padniete wtryski po tylu latach ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.sie.2006 21:59:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.paź.2005 13:36:56
Posty: 1696
Lokalizacja: Zielona Góra 32 w zwi... hehe
Bedzie jezdziło i to bez problemow ale czym te tolerancje sa wieksze tym silnik slabszy a i zuzycie paliwa wzrosnie troche tak słyszałem.Odnosnie PD to pompowtryski mają wieksze widełki i przy tym cisnieniu zawsze jest rozbieg od - do +

_________________
(103KW)chip133 KW 375Nm AEL Tdi avant 6 gear
Q7 4.2 Tdi


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 

Strefa czasowa: UTC + 2


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: