.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 13:20:06

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 07:39:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Witam wszystkich. Przeszukałem już nie jedno forum i nie znalazłem takiego problemu, otóż posiadam 90 B3 z silnikiem o oznaczeniu PS i jest z nim kilka uciążliwych problemów. Gdy silnik jest zimny, odpala bardzo długo (ok 10 sekund) i jak już załapie, to trzyma wolne obroty, chodzi równo, ale nie da się praktycznie ruszyć. Dopóki nie wejdzie powyżej 2000 rpm, to ciągle się dławi i ledwo się wkręca. Na ciepłym silniku jest już trochę lepiej, ale jednak niewiele. Podczas jazdy również ciężko się wkręca, do dwóch tysięcy obrotów ma ogromne problemy, a wyżej już idzie jak wściekła.
Brak komputera, więc diagnostyka kodami odpada. Wkładane na próbę kilka rozdzielaczy wtrysku, bez zmian. Wymienione świece, przewody, kopułka, palec, rozrząd. Ciśnienie na cylindrach w porządku. Spalanie również w normie. Sonda lambda również jest wykluczona, gdyż z tego co się orientuję, to fabrycznie nie była montowana. Z góry dziękuję za pomoc :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 09:14:06 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Czujnik temperatury. On daje znak do wtrysku pomocniczego, ze ma dzialac. Od tego bym zaczal.

Wytapatane A520f

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 09:53:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Mógłbyś podpowiedzieć, który to z czujników? Ogólnie są trzy, ale jeden z dołu kolektora raczej odpada, bo on daje jedynie sygnał na wskaźnik i kontrolkę na desce


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 11:15:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
na tym króćcu od góry, dwupinowy. zazwyczaj uwalony po latach. kupic tego samego typu, ten sam nr. porzadnej firmy.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 11:49:44 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Na króćcu od góry mam jednopinowy. Dwupinowy widzę właśnie z tyłu głowicy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 14:40:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
nie ma dokladnego opisu do silnika PS. moze tam jest inne rozwiazanie.

ake chyba PS to starszy K-Jet i ma regulator termiczny przykrecony do bloku silnika. on jest odpowiedzialny za ssanie na zimnym silniku. kilka razy spotkalem sie, ze byl zabrudzony w srodku na membranie. ttzeba do wyjac, otworzyc i wyczyscic membrane wewnatrz np paznokciem. potem zlozyc.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 15:49:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Ok, wielkie dzięki za odpowiedzi. Jeśli to nie pomoże, będę pytał dalej :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 20:07:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A zobacz jak się zachowuje silnik (rozruch nagrzewanie, wkręcanie na obroty) po wypięciu wtyczki z wtryskiwacza rozruchowego. Ja u mnie (JT / KE-jet) non stop mam ten wtryskiwacz wypięty :) jeżdżę tylko na pięciu...

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 22.mar.2018 22:29:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Akurat rozruchowy jest sprawny. Ładnie rozpyla i w odpowiednim momencie, ale oczywiście sprawdzę, faktycznie może pomoże :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 12:44:06 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3301
Lokalizacja: Poznań i okolice
Rozruchowy działa tylko podczas włączenia rozrusznika, nie ma wpływu na pracę silnika po odpaleniu, chyba że leje paliwem i zalewa silnik. W K-jetach najważniejsza sprawa, to absolutna szczelność układu dolotowego, jeżeli szczelności nie ma, to nigdy nie dojdziesz do ładu. Poza gumą dolotu, trzeba sprawdzić węże regulatora wolnych obrotów, odmy, uszczelki gniazd wtryskiwaczy i wszystkie wężyki podciśnieniowe - często słona z plecionki materiałowej jest cała, a pod nią wężyk przypomina sitko. Dopiero jak to wyeliminujesz, to można szukać dalej.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 13:30:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Obecnie sytuacja wygląda tak:
- wypięcie wtyczki z rozruchowego nie zmienia w ogóle całej sytuacji
- czujnik temperatury wymieniony na nowy, zero zmian
- regulator termiczny wyczyszczony. Przekładałem nawet ze sprawnego auta, również brak jakiejkolwiek reakcji.
- pompa paliwa daje ciśnienie 5.8 bara
- wymieniony filtr paliwa
- prądy mierzone na wtyczkach od rozruchowego i regulatora termicznego i mają książkowe napięcia
Jeszcze spróbuję spojrzeć na wtryski, może tam są nieszczelności lub końcówki są zapieczone. Jeśli tam nic nie znajdę, to już nie wiem czego się uczepić


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 13:58:40 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
A świece jaki mają kolor ? Jest zalany ?

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 14:52:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Wszystkie świece w kolorze kawy z mlekiem, więc chyba ok. Nie wygląda ogólnie, żeby ją zalewało, a wręcz przeciwnie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 15:55:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja bym jeszcze sprawdził wątek wyprzedzenia zapłonu.
- czy działa siłownik podciśnieniowy (rurka w paszczę, ssamy I patrzymy czy się w rozdzielaczu coś przestawia
- czy działa mechanizm odśrodkowy - koniecznie będzie wyjęcie rozdzielacza.

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 16:32:37 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
To ja zapytam inaczej. Kompresja ile pokazała? Być może ktoś za mocno liznął kiedyś głowicę i jest doprężony zbyt mocno a zapłon został po staremu.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 16:32:58 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Pytanie zasadnicze, czy przy tym kręceniu podaje równo paliwa na wtryski ?

KE-Jetronic z tego rocznika powinien mieć lambdę tak apropo.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 16:45:32 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
podstawowa sprawa to ciśnienie paliwa po postoju, w układzie jest akumulator ciśnienia paliwa, który utrzymuje ciśnienie po zgaszenia albo pompa już padaczka, wpiąć manometr w króciec pomiarowy rozdzielacza i sprawdzić po nocy, sprawdzałeś czy jest prąd na rozruchowy przy wpiętej wtyczce jak kręci rozrusznik?


Ostatnio edytowano 23.mar.2018 16:48:34 przez hubos21, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 16:48:28 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.sty.2006 19:22:26
Posty: 5246
Lokalizacja: Reda (pomorskie)
Auto: 80 2,3 10V
Ale kolega napisał już, że pompa daje 5,8 bara. Pytanie tylko gdzie? Jak przed listwa KE-Jeta to jest zbyt mała wartość bo powinna w granicach 7-8 bar. Zbijane jest dopiero na regulatorze w KE-Jet.

PS to rozwinięcie JSa o wspomniany regulator ciśnienia paliwa.

_________________
Audi B2,B3 i B4 - były
Audi A6 3,0 30VQ tip - było
Audi S6 4,2 40V tip- były
Audi A4 2.8 30VQ tip - było
Audi Cabrio 2,8 12V - było
Audi A8 4,2 32V tip - było
Audi 80 2,3 10V - pod kocem
Audi A4 1,9 TDI Quattro - nowa zabawka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 16:53:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.mar.2007 10:01:15
Posty: 6217
Lokalizacja: Mogilno
Auto: 100/C4 2.0 16V ACE, D2 FL 3.7Q 40V AQG
to jeszcze trzeba sprawdzić co jest z ciśnieniem w rozdzielaczu po zgaszeniu, dalej podmieniłbym wtryski, które muszą się szczelnie zamykać po zgaszeniu, sprawny mechaniczny odpala z odpiętymi kostkami nastawnika i potencjometru


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Audi 90 B3 2.0 R5 PS Problemy z odpalaniem i jazdą
PostNapisane: 23.mar.2018 17:07:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.mar.2018 06:44:15
Posty: 18
Kompresja wynosi średnio po 12,5 - 13 barów.
Czy podaje równą dawkę na wtryski, to ciężko mi powiedzieć. Jeśli chodzi o zapłon, to całkiem niedawno wymieniłem gruszkę od przyspieszacza i przestawia zapłon. Ogólnie jest on ustawiony na 18 stopni - wtedy silnik pracował najlepiej.
Ogólnie samo odpalanie to jeszcze nie tragedia, najgorsze jest czekanie aż się nagrzeje, bo na zimnym nie da się jechać a już na pewno nie w mieście. Niedługo zabieram się za wtryski, być może uda się coś wykombinować. Ciśnienie było mierzone przy samej pompie, czyli wychodzi na to, że jednak może to być jej wina.
Ps. Gdzie dokładnie znajduje się króciec pomiarowy?


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 48 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: