.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 11:25:59

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 17:03:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
arm napisał(a):
Więc jutro prawdopobnie będe miał cygaro :P .

PS 325tys. udokumentowanego przynajmniej przebiegu,to chyba trochę sporo :/

Liczenie na mniejszy przebieg w cygaro to raczej oznaka naiwności ;)
Jeśli pilnowany olej i ogólnie dbany to przejedzie drugie tyle ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 17:37:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Liczenie w ogóle na mniejszy przebieg w aucie z 89r. było by wielką naiwnością :d .Tu akurat przynajmniej nikt nie cofnoł na 200tys, co też jest naiwne jeżeli ktoś by w to uwierzył ;) Cała nadzieja w tym, że obecny właściciel o nią dbał,przynajmniej tak wygląda, a jak jest to się niedługo okaże,mam nadzieję, że nie za szybko :d
Dzięki wielkie za trochę wyjaśnień :)
edit by Dred: literówka


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 18:42:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Problemem nie jest ILE przejechało auto, ale JAK. Ja bym się tym przebiegiem wogóle nie przejmował, bo nawet remont góry jest prosty i względnie tani
Jeszcze słówko w temacie chłodzenia wtryskiwaczy: Ani KV/KU, ani NF/NG nie miał tego seryjnie. Można to było domontować w serwisie lub zamówić już przy zakupie auta.....

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Ostatnio edytowano 23.sty.2009 18:44:49 przez cygaro-avant, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 18:43:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
arm napisał(a):
Liczenie wogule na mniejszy przebieg w aucie z 89r. było by wielką naiwnością :d .Tu akurat przynajmniej nikt nie cofnoł na 200tys co też jest naiwne jeżeli ktoś by w to uwerzył ;) Cała nadzieja w tym że obecny właściciel o nią dbał,przynajmniej tak wygląda a jak jest to się niedługo okaże,mam nadzieję że nie za szybko :d
Dzięki wielkie za trochę wyjaśnień :)


Przy kupnie zwróć uwagę na wycieki oleju spod pokrywy zaworów - klasyczna przypadłość. Po takim przebiegu mają prawo odzywać się jakieś szklanki, zweryfikuj jeszcze działanie hamulca (praca gruchy) i wspomaganie kierownicy - pompy lubią siadać (jeżeli jeździ na czerwonym płynie - targuj cenę argumentując, że czerwony rozszczelnia). Reszta to już jak każde inne auto - zależy od egzemplarza..

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 18:49:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
rodzynek napisał(a):
zweryfikuj jeszcze działanie hamulca (praca gruchy)


można jaśniej co to za "grucha" :!: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 18:57:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
arm napisał(a):
rodzynek napisał(a):
zweryfikuj jeszcze działanie hamulca (praca gruchy)


można jaśniej co to za "grucha" :!: :):


Cygara (i inne audiki też) mają nadciśnieniowe, hydrauliczne wspomaganie ukł. hamulcowego. Źródłem ciśnienia jest ta sama pompa, co do ukł. kierowniczego - jest po prostu dwusekcyjna. Ciśnienie z pompy idzie przez "gruszkę" - akumulator ciśnienia (zamontowany pod lewą łapą silnika) do serwa (w klasycznym miejscu - przed pompą hamulcową - wygląda jak jej przedłużenie). Akumulator ciśnienia, jak sama nazwa wskazuje, podaje na serwo ciśnienie w przypadku gwałtownego nadepnięcia hamulca (i, oczywiście, po wyłączeniu silnika - sprawna pozwala na 40-sto krotne użycie hamulca ze wspomaganiem, wynik powyżej 10 jest znośny, znam takie gruchy, które w ogóle nie trzymają ciśnienia - po wyłączeniu silnika pedał jest deska). Zweryfikuj, czy na pracującym silniku pedał zachowuje się tak samo przy powolnym wciskaniu hamulca i przy gwałtownym (daj pompie kilkanaście sekund czasu pomiędzy próbami). Zostaw też silnik zapalony przez jakieś 30 sek. bez deptania hamulca i po zgaszeniu - "pedałuj" - jak napisałem - im więcej razy masz wspomaganie - tym lepsza grucha.

Kiepskie hamulce mogą też być powodem uszkodzenia serwa, jak grucha jest ok a hamulca nie ma - serwo do wymiany. Chyba nikt tego jeszcze nie naprawił. Pompa zawsze (nawet jak cieknie) da wystarczające ciśnienie, aby ją wykluczyć jako powód kiepskiego hamowania.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 19:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
i wszystko jasne :d dzięki,teraz ruszam po cygaro przygotowany ;) teoretycznie :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:12:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
martab99 napisał(a):
...Co nie zmienia faktu, że to stary, paliwożerny kondon spalający nieadekwatne do swych osiągów ilości paliwa ;)

Ja nie wiem, coludzie mają z tym zużyciem paliwa... Ok, ja mam quattro, więc jasne że iles tam wachy zostawiam w trybikach, ale kolega ma coupe B2 ośkę z KV-em i ten ponaddwulitrowy silnik o naprawdę dużym momencie obrotowym, spala mu na trasie (100-110) siódemkę, w mieście 9-10 (benzyny). To jest dużo? Nowy 2.0 TDI w mieście spokojnie łyka 9... A te silniki dzieli 25 lat!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:24:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
SebastianS napisał(a):
martab99 napisał(a):
...Co nie zmienia faktu, że to stary, paliwożerny kondon spalający nieadekwatne do swych osiągów ilości paliwa ;)

Ja nie wiem, coludzie mają z tym zużyciem paliwa...

Ja też nie wiem co ludzie z tym mają, wiem natomiast co sam mogę o tym powiedzieć.
Prawda jest taka, że w aucie z podpisu mam 2 razy więcej mocy niż w KV, nie mówiąc już o momencie. Spalanie natomiast zupełnie porównywalne w warunkach normalnych, a podczas upalania u mnie wręcz niższe.
KV jest niezły, ale wymyślono wiele lepszych konstrukcji.

A porównywanie spalania ma sens jedynie wtedy, jeśli sprowadzi się wszystkie zmienne do jednego mianownika. Bo porównywanie 1100 kilogramowego pierdolota z kilkuset kilogramów cięższym , do tego z klimą i masa innych "pożeraczy" jest idiotyzmem i dziwię się, że taki "znawca" takimi porównaniami się podpiera...

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:36:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.sie.2005 10:55:28
Posty: 691
Lokalizacja: Gliwice
Nie dyskutuję z Twoimi argumentami, nawet z porównaniem KV do silnika doładowanego z imprezy :): Masz oczywiście rację co do wagi itp, jasne jest, że od czasów kiedy KV mozna było nazwać w miarę nowoczesnym silnikiem (tak naprawdę chyba nigdy nim nie był), minęło ćwierć wieku. Wskazuję tylko na fakt, że nazywanie go paliwożernym nie jest trafne. K-jet nie musi przepuszczać przez siebie nadmiarowych ilości paliwa, tylko trzeba umieć go dostroić.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:45:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Ten o którym wspomniałem zdecydowanie był książkowo wystrojony, w pełni sprawny- z całym układem wtryskowym włącznie.
A porównanie silnika z Imprezy tym bardziej na miejscu, że jest zdecydowanie bardziej wysilony, do tego doładowany, napędza mniej więcej taką samą masę, jednak spala mniej paliwa w takich samych warunkach.
I z całym zrozumieniem dla różnic w zaawansowaniu konstrukcyjnym- KV po prostu spala za dużo

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 20:46:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
Ja mam JT (czyli odprężony KV z katalizatorem) u ważam, że są to doskonałe silniki o bardzo atrakcynym stosunku "radość/spalanie"; szczególnie w quattro :D I nie dociera do mnie argument, że Corsa 1,2 spala dwa litry mniej.....
Co ja bym sprawdzał przy zakupie;
- przy włączonym zapłonie silnik krokowy musi szumieć
- czy poprawnie działają oba przełączniki na osi przepustnicy (przy pełnym zamknięciu i pełnym otwarciu przepustnicy te przełączniki się załączają.
- czy nie dymi z rurki bagnetu
- czy podczas rozruchu nie kołysze się za bardzo na poduszkach
- czy nie ma przedmuchów pod kolektorem wydechowym
- taki silnik MUSi żywo wkręcać się na obroty nawet zimny tuż po uruchomieniu

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:24:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
no coraz bardziej jestem przygotowany i bardziej zdecydowany na zakup tej czy innej sety.Co do spalania i poruwnywania do innych aut to jak dla mnie nie ma sensu,auto pali tyle ile potrzebuje,trochę prostackie podejście ale tak niestety jest.pozatym chcę mieć auto duże i wygodne a wygoda nawet taka stara musi kosztować więc nie liczę tu na tanią jazdę,gdyby tak było to bym szukał Tico :P mam tylko nadzieję że nie będzie paliło jak ruski czołg :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:27:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
arm napisał(a):
no coraz bardziej jestem przygotowany i bardziej zdecydowany na zakup tej czy innej sety.Co do spalania i poruwnywania do innych aut to jak dla mnie nie ma sensu,auto pali tyle ile potrzebuje,trochę prostackie podejście ale tak niestety jest.pozatym chcę mieć auto duże i wygodne a wygoda nawet taka stara musi kosztować więc nie liczę tu na tanią jazdę,gdyby tak było to bym szukał Tico :P mam tylko nadzieję że nie będzie paliło jak ruski czołg :D

Jestes jednym z nap prawde niewielu rozsądnie podchodzących do tematu...
Bo generalnie najlepiej, jakby każdemu paliło "siódemke", a najlepiej LPG :diabel: . I najlepiej w A8 4.2 :peace:

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:33:39 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
martab99 napisał(a):
Jestes jednym z nap prawde niewielu rozsądnie podchodzących do tematu...
Bo generalnie najlepiej, jakby każdemu paliło "siódemke", a najlepiej LPG :diabel: . I najlepiej w A8 4.2 :peace:


Nie przesadzaj :) Gdyby tak było to zamieniłbym A200 na Vectrę - ta mojego szwagra pali ok. 8-9 ltr gazu, mój ok. 13 ltr. Ale przecież samo spalanie to nie wszystko. Właśnie za to coś dopłacamy w paliwie.

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:36:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
rodzynek napisał(a):
martab99 napisał(a):
Jestes jednym z nap prawde niewielu rozsądnie podchodzących do tematu...
Bo generalnie najlepiej, jakby każdemu paliło "siódemke", a najlepiej LPG :diabel: . I najlepiej w A8 4.2 :peace:


Nie przesadzaj :) Gdyby tak było to zamieniłbym A200 na Vectrę - ta mojego szwagra pali ok. 8-9 ltr gazu, mój ok. 13 ltr. Ale przecież samo spalanie to nie wszystko. Właśnie za to coś dopłacamy w paliwie.

Dlatego użyłem sformułowania niewielu zamiast jedyny ;)

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 21:39:16 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.gru.2003 01:13:03
Posty: 5218
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Auto: Audi 200 20V Avant V8 4,2, A8 D2 4,2
martab99 napisał(a):
Dlatego użyłem sformułowania niewielu zamiast jedyny ;)


Patrząc na to forum - ten odsetek nie jest tak niewielki :D

_________________
rodzynek
Piszę poprawnie po polsku.

Obrazekklik na zdjęcie
200 20V Avant 4,2


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 22:06:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
panowie.rozsądek to jedno a druga sprawa to fakty,mam dwie aidi 1,8 obydwie zagazowane,obydwie palą 10 z górką średnio więc łudzenie się że większe i cięzsze nadwożie i większy silnik spali tyle samo to głupota a liczenie ma mniej to już jest idotyzm :d

PS.mój wujek miał Vojagera 3,5l chyba,palił ok 16-17 benzyny to go zagazował,ale tego było mało i zaczoł przy nim kręcic"musi palc dyche i kropka" gadał :kac: i kręcił w nim okropnie tak że ledwo chodził ale palił tą "dychę".aż w końcu się rozleciał :P .Wujek nie był rozsądny :) już nie żyje :/


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 22:35:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.lis.2004 19:39:25
Posty: 3692
Lokalizacja: za górami, za lasami
A kto mówi, że wygodne cygaro nie ma palić oszczędnie...
Moje cygórko (to w środku, pod śniegiem na zdjęciu poniżej) w czasach swojej świetności paliło 5,2 l/100 przy normalnej jeździe na trasie przy 120km/h. Gdy zrobie wtryski, może znowu tak będzie.... :D

_________________
Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być pięć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.sty.2009 22:47:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 22.sty.2009 21:14:58
Posty: 59
Oczywiście że lepiej jest aby auto było oszczędne,życze tego wszystkim posiadaczom Audi :) zwłaszcza tych nieparzysto cylindrowych :d .
Naprawdę fajnie się z Wami rozmawia,jakoś tak swojsko ;) jak kupię tą setę to wżucę foty i się pochwalę :D taraz idę pospać :-) bo jutro mam kawałek drogi z rana po te cygaro,oby było warto :)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: