mizo napisał(a):
Czy można coś jeszcze wyczytać z moich logów?
Niestety Mizio ale dopóki nie zajmiesz się zlokalizowaniem i usunięciem błędu 00523 - Twoje logi nie wskażą faktycznego stanu silnika, ponieważ aktualnie korzysta on z mapy awaryjnej (i to głęboko awaryjnej) .
Jeżeli 00523 wskazuje wprost na bezpośrednią przyczynę błędu - to
przepływomierz można wywalić do kosza , z powodu uszkodzenia G42 (będącego częścią składową G70 - czyli właśnie przepływomierza), jak słusznie zauważył to Kolega gustav200

.
Odpięcie przepływki dlatego poprawia dynamikę samochodu, że komputer widzi wtedy tylko brak połączenia z G70 i korzysta z "mniej awaryjnej" mapy niż w przypadku widocznego zwarcia ... .
Niestety 00523 to dosyć złośliwy błąd, który często nie dotyczy zwarcia w przepływomierzu, tylko "gdziekolwiek" pomiędzy G70 a sterownikiem silnika.
Jeżeli uda Ci się wykluczyć awarię G70 (podmianką na inny, sprawny), to musisz szukać począwszy od wtyczki przy G70 poprzez wiązkę silnika aż do wtyczki przy J248 (sterownik ECU) .
Zważywszy na to, że masz tzw. chipa - nie można wykluczyć zwarcia / awarii elektrycznej J248 (co też często objawia się 00523) - i gdyby ... to niestety wówczas może zaboleć finansowo. Zanim jednak popadniesz w depresję - starannie sprawdź wszystko co znajduje się "przed" sterownikiem, poczynając od najbardziej podejrzanego G70, poprzez wtyczki i wiązkę.
Logami możemy się zająć ... ale w "następnym odcinku". Najpierw muisz zlikwidować awarię (i oby to był tylko przepływomierz, bo z błędem 00523 naprawdę bywa "różnie"

) .