.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 12.maja.2025 23:43:29

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: A4 2,5TDI V6 150PS - Proszę o analizę moich pierwszych logów
PostNapisane: 06.mar.2008 11:52:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Witam,
w końcu udało mi się uruchomić mój interface i zrobić pierwsze logi.
Proszę oczywiście o przejrzenie ich i wyrozumiałość co do jakości bo nie wiem czy wszystko jest ok.
Nie potrafiłem zrobić grupy BS i normalne 000 ponieważ program mi na to nie pozwala.
Błędy jakie wyczytałem to :
- 00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
30-00 - Open or Short to B+
- 00553 - Shareware Version. To Decode all DTCs
31-00 - Please Register/Activate

A oto moje logi z próby statycznej:
To już są zmienione logi i są czytelne

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/289 ... 58937.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8c4 ... 99a35.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d53 ... bc53d.html
007
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7cd ... df978.html
013
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/007 ... 107ef.html
014
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2ae ... 3f0bd.html
018
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/665 ... f3e91.html
Próba dynamiczna:
CZWARTY BIEG:

001
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/450 ... 2b627.html
003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fb8 ... 3450e.html
004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/654 ... 57094.html
008
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/981 ... 22dc6.html
010
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d70 ... 775e3.html
011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/43a ... f6807.html

Czekam z niecierpliwością na opinie fachowców z forum
:peace:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Ostatnio edytowano 06.mar.2008 13:24:36 przez mizo, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:06:58 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
fachowcem nie jestem ale moge stwierdzic ze lmm nie mierzy poprawnie i nadaje się do wymiany

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 14:58:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
gustav200 napisał(a):
fachowcem nie jestem ale moge stwierdzic ze lmm nie mierzy poprawnie i nadaje się do wymiany


nie, to nie jest tak ;) .
modyfikacja programu zahacza o odczyt z lmm, co daje w sumie bardzo dobre dobranie dawki.

lmm jest OK.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 15:06:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
nie wiem czy pamiętasz meszrumie ale to był mój przypadek gdzie po odpięciu przepływki lepiej wchodzi na obroty.
Ale moje auto ma doła do 2000obrotów a później w miarę idzie ale myślę że powinno chodzić lepiej.
Czy można coś jeszcze wyczytać z moich logów?

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 16:40:17 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mizo napisał(a):
Czy można coś jeszcze wyczytać z moich logów?


Niestety Mizio ale dopóki nie zajmiesz się zlokalizowaniem i usunięciem błędu 00523 - Twoje logi nie wskażą faktycznego stanu silnika, ponieważ aktualnie korzysta on z mapy awaryjnej (i to głęboko awaryjnej) .

Jeżeli 00523 wskazuje wprost na bezpośrednią przyczynę błędu - to przepływomierz można wywalić do kosza , z powodu uszkodzenia G42 (będącego częścią składową G70 - czyli właśnie przepływomierza), jak słusznie zauważył to Kolega gustav200 :) .

Odpięcie przepływki dlatego poprawia dynamikę samochodu, że komputer widzi wtedy tylko brak połączenia z G70 i korzysta z "mniej awaryjnej" mapy niż w przypadku widocznego zwarcia ... .

Niestety 00523 to dosyć złośliwy błąd, który często nie dotyczy zwarcia w przepływomierzu, tylko "gdziekolwiek" pomiędzy G70 a sterownikiem silnika.
Jeżeli uda Ci się wykluczyć awarię G70 (podmianką na inny, sprawny), to musisz szukać począwszy od wtyczki przy G70 poprzez wiązkę silnika aż do wtyczki przy J248 (sterownik ECU) .

Zważywszy na to, że masz tzw. chipa - nie można wykluczyć zwarcia / awarii elektrycznej J248 (co też często objawia się 00523) - i gdyby ... to niestety wówczas może zaboleć finansowo. Zanim jednak popadniesz w depresję - starannie sprawdź wszystko co znajduje się "przed" sterownikiem, poczynając od najbardziej podejrzanego G70, poprzez wtyczki i wiązkę.

Logami możemy się zająć ... ale w "następnym odcinku". Najpierw muisz zlikwidować awarię (i oby to był tylko przepływomierz, bo z błędem 00523 naprawdę bywa "różnie" :(: ) .

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 17:51:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Piotruś,
dzisiaj wykasowałem błędy i trochę jeździłem, rano też przejadę kawałek i wepnę się do autka i zobaczę czy błąd się powtórzył. A co oznacza drugi błąd który mi się wyświetlił?
A jeśli błąd znowu się wyświetli to jak sprawdzić to połączenie między przepływką a ECU(oporność???) i czy podmieniając przepływomierz może być od wersji 155KM lub 163KM czy koniecznie z takiego samego, o takich samych oznaczeniach?

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 18:24:43 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mizo napisał(a):
Piotruś,
dzisiaj wykasowałem błędy i trochę jeździłem, rano też przejadę kawałek i wepnę się do autka i zobaczę czy błąd się powtórzył. A co oznacza drugi błąd który mi się wyświetlił?
A jeśli błąd znowu się wyświetli to jak sprawdzić to połączenie między przepływką a ECU(oporność???) i czy podmieniając przepływomierz może być od wersji 155KM lub 163KM czy koniecznie z takiego samego, o takich samych oznaczeniach?


drugi blad -> brak pelnej wersji aplikacji(korzystasz z nie zarejestrowanej wersji VAG-> version shareware , nie masz dostepnych wszystkich funkcji) , w a co do przeplywki to zalecam oryginalna przepływke przeznaczona do wersjii 150 km

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:22:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
błąd 00553 dotyczy lmm:
00553 Mass Air Flow Sensor - G70

na podstawie tych logów można wywnioskować, iż auto jest mocne - są właściwe ciśnienia, jest również właściwa dawka.
to jest AFB czy AKN?

w chwili logowania nie było żadnego trybu awaryjnego, gdyż w przeciwnym razie mapa awaryjna podstawiłaby stałą wartość masy powietrza, co byłoby widoczne w 003.3m, jak również w 010.1 - skutkiem tak małej ilości mg powietrza podanej przez mapę awaryjną byłoby obcięcie dawki, a to z kolei wpłynęłoby na ciśnienie doładowania.
żadna z powyższych przesłanek nie zachodzi, zatem o trybie awaryjnym nie może być, w chwili logowania, mowy.
[co nie znaczy, że takowe się nie zdarzają]

sprawdź czy błąd lmm powrócił. charakterystyka tych błędów wskazywałaby na problem połączenia, aniżeli na uszkodzenie samego lmm.
dokładnie oceń stan wtyczki oraz gniazda lmm.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:32:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Meszrum,
gdzie znajdę informację jaki mam rodzaj silnika bo już kiedyś szukałem i nie znalazłem :/

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:34:07 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mizo napisał(a):
Meszrum,
gdzie znajdę informację jaki mam rodzaj silnika bo już kiedyś szukałem i nie znalazłem :/


w wnęce na kolo zapasowe , tam powinna byc naklejka z kodem wyposazenia ,kodem silnika i troche innych informacjii

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:44:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
No, to chyba będzie problem bo w tym ucie był wymieniany silnik :(: a fabrycznie był 163KM, ale chyba w karcie pojazdu jest napisany rodzaj silnika :) , mam ją w pracy i rano sprawdzę no i oczywiście napiszę na forum.

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 19:45:18 
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.sie.2006 12:07:08
Posty: 5556
Lokalizacja: Biała Podlaska
Auto: 4x Audi
mizo napisał(a):
No, to chyba będzie problem bo w tym ucie był wymieniany silnik :(: a fabrycznie był 163KM, ale chyba w karcie pojazdu jest napisany rodzaj silnika :) , mam ją w pracy i rano sprawdzę no i oczywiście napiszę na forum.


ewentulanie w książce serwisowej

_________________
Jest A4 B5 AFN
Jest A3 8V CXS
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 B5 AGB
Garage Our Cars


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:01:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
hmm, tylko skąd ją wziąć :?: :601: Spróbuje jednak z tą kartą pojazdu.

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:37:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
trzyliterowy kod silnika znajduje się na tabliczce znamionowej, na której jest również nr VIN i nr seryjny silnika - znajdziesz ją po stronie pasażera nieopodal podszybia [oczywiście konieczne jest podniesienie klapy].
nie ma możliwości, że jej tam nie ma.

nie podałeś nawet roku, ani typu A4...

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:41:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
A4 B5 rocznik 2000 quattro avant

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:42:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.sty.1970 01:00:00
Posty: 2989
Lokalizacja: łódź, ACQ 2.8 30V quattro, AR 147 Q2 Ducati Corse
I zmniejsz avatara ma ponad 50 kB !!!! W przeciwnym wypadku CI go skasuje !

_________________
Pozdr.
Marek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 20:45:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
mizo napisał(a):
A4 B5 rocznik 2000 quattro avant


teraz potuptaj grzecznie do B5 i sprawdź kod silnika.
odnoszę wrażenie, że to AKN.

[ale oczywiście mogę się mylić]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 21:09:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Dzisiaj już nie jestem w stanie tego zrobić ale jutro z samego rana na pewno go znajdę :diabel:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.mar.2008 21:17:48 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.paź.2005 00:05:45
Posty: 2821
Lokalizacja: Beskid Śląski
mizo napisał(a):
Dzisiaj już nie jestem w stanie tego zrobić ale jutro z samego rana na pewno go znajdę :diabel:


Nie ma potrzeby - Twoje ECU (J248) pochodzi z AKNa (wystarczy spojrzeć w nagłówek logów).

_________________
Obrazek
Z cyklu złotych myśli:: Chipować może każdy ... lecz nie każdy powinien ... .
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.mar.2008 10:08:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.lis.2007 16:20:40
Posty: 48
Lokalizacja: kluczbork
Więc tak:
dzisiaj wpiąłem się komutrem i nie ma żadnego błędu więc po ulepszeniu mojego programu(dzięki gustav200), zrobiłem brakujące logi i zaraz je wrzucę.
A co do kodu silnika to znowu jest problem, albo skleroza bo nie pamiętam gdzie schowałem kartę pojazdu :/
A oto logi :

próba statyczna 000 + BS 000
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e86 ... f5bf0.html

BS 003
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ec3 ... a3450.html

BS 004
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/16f ... 3a8d2.html

BS 011
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3d4 ... 2e05a.html

:peace:

_________________
A4 2,5 TDI AKN AVANT QUATTRO - 150PS+ChipTuning = 185PS


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: