.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 15:13:25

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Turbo
PostNapisane: 06.lut.2005 21:30:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
Przeglądając aukcje na allegro natrafiłem na kilka ofert turbo.
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41375485
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41436638
http://moto.allegro.pl/show_item.php?item=41588989
Zapytam z ciekawości czy można taką turbinę "ożenić" z silnikiem 1800cm3? Jakie przeróbki byłyby konieczne i jaki byłby ich koszt?
Pytam aby zaspokoić swoją ciekawość :D ... na razie ... ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 22:11:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Zacznijmy od tego, że to nie ma najmniejszego sensu, bo wydasz na to duużo pieniędzy...jakieś 3000-6000, a i tak nie będzie to chodziło tak przyjemnie jak 2,1 czy 2,2 Turbo wyciągnięte z A100 czy A200. Koszty i nakłąd przcy Cię wykończą. Silnik długo tego nie wytrzyma i ostatecznie przerażony ciąglymi drogimi nepowodzeniami dasz sobie spokój.
Musisz:
- kupić turbosprężarkę,
- dorobić pod nią kolektor wydechowy, czyba, że kupisz kolektor z turbo od silnika 1,9 tdi...powinien pasować (nie wypraktykowałem, ale wyczytalem na amerykańskim forum),
- kupić intercooler,
- dorobić orurowanie za duże pieniądze, chyba, ze z PCV jak to w jednym z najpopularniejszych swapów na Audi Coupe w Polsce,
- zapewnic silnikowi dużo paliwa wymieniając pompę paliwa, rozdzielacz wtrysku i wtryskiwacze co jest strasznie ciężkim tematem (męczy się z nim użytkownik pewnego VW i w końcu coś kombinuje ze zmianą zasilania...)
- daj sobie spokój... :/

Z założenia auto nie będzie już tak oszczędne jak kiedyś i:
- kup silnik z osprzętem od 2,1T za max 2500 tyś wyrzuś swój lub zagospodaruj w ogrodku jako klomb,
- wstaw go do siebie zakładając większe sprzęgło lub chociaż spieki na obecne,
- wedle życzenia jeszcze wydajniesze hamulce... i ciesz się z jazdy i zapomnij o ciąglych rzeźbach i naprawach...

Dodam, że jest to dość popularny swap i w necie znajdziesz dużo informacji na ten temat. Wpisz w google - Audi turbo conversion ...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 22:12:46 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2004 21:18:59
Posty: 1624
Lokalizacja: Kraków
Pewnie, że możesz, zawsze to więcej koni dostaniesz. Pamiętaj tylko, że silniki z turbinami są przystosowane do przyjęcia większej mocy. Po dodaniu turbo napewno szybciej zajedziesz silnik.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 22:36:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.sty.2005 22:56:28
Posty: 320
Lokalizacja: Śląsk
Auto: A4 B5 1.8T
WOW! Nie wiedziałem, że z dołożeniem turbiny jest aż tyle problemów!
Zamierzam założyć instalację gazową, a to pogorszy osiągi - myślałem więc nad sposobem "odzyskania" straconych km i momentu.
Podobno nawet w instalacjach gazowych sekwencyjnych traci się na osiągach :/

PS: Co myślicie o instalacjach: BRC Sequent, Landi Renzo i holenderskim Prins?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.lut.2005 22:51:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
troche bez sensu bo zakladasz gaz w celu oszczednosci i dolozyc chcialbys turbo aby odzyskac utracona moc na rzecz LPG.
jakbys to wszystko zrobil to prawie podwoilbys cene auta.
ps. nikt nie wspomnial o zestrojeniu elektroniki w takim 1.8 z dokladanym "T"

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 15:16:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.paź.2004 18:58:41
Posty: 110
Lokalizacja: Swidnica
No i nikt nie wspomnial o koniecznosc odprezenia silnika w przeciwnym razie dziuru w tlokach to tylko kwestia czasu

_________________
Audi Coupe GT 2,2 KV r.pr 1986 czarny metallic oczywiscie,ciemne szybki,-40mm,bezwypadkowa


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.lut.2005 15:28:36 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Rapido napisał(a):
Zamierzam założyć instalację gazową, a to pogorszy osiągi - myślałem więc nad sposobem "odzyskania" straconych km i momentu.

Tylko że dołożenie turbo, pomijając już trudności, o których inni pisali, znów spowoduje Ci zauważalny wzrost spalania. Wiec jak, najpierw gaz, żeby zmniejszyć koszty eksploatacji, a potem turbo, które i tak je zwiększą?

Nie jestem specem od gazu. Niech inni się wypowiedzą czy sekwencja ma negatywny wpływ na osiągi.

Generalnie od ekonomicznej jazdy to jest TDI, a od osiągów 1.8T, 2.8, lub TDI zaczipowane. No ale to już wiesz, a 1.8 już jest i trzeba coś z nim zrobić, tak? :) Inni pomykają na zagazowanym 1.6 i żyją, to Ty chyba też dasz radę. ;-)

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: