.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:02:26

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Brak cisnienia w 1,8T
PostNapisane: 12.mar.2005 17:32:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
Witam
chyba mam jakas awarie...
obiawy sa nastepujace
auto o wiele wiele wolniej przyspiesza, na 4 biegu jak wciskam do konca to czuje szarpanie samochodem tak jak by byla moc i za chwiele jej nie bylo.
Otworzylem maske scisnalem przewod od IC do dolotu dodalem gazu przewod sie napapowal i od razu spadlo cisnienie pozniej jak go trzymalem sciesnietego i dodowalem gazu to nie byl juz w stanie sie napapowac....
CO to sie stalo? Pewnie turbo zdechlo.. no ale zeby tak z dnia na dzien? bo w sumie ostanio jezdzilem i nie czulem zadnych strat mocy, dzis nagle wszystko padlo, auto na 3 beigu przyspiesza tak jak na 5 przed awaria..
Co sie moglo stac?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 18:11:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Niestety na 99% turbina padła :( .

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 19:00:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
no tez tak mysle
a moge z tym jeszdze jezdzic czy raczej postawic auto w garazu juz

powie mi ktos cos o kosztach jakie mnie czekaja w przypadku wymiany/regeneracji tubiny
mam audi a3 z98 roku 150KM.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 19:03:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Regeneracja z robocizna ok 1000-1200 PLN jeżdzić mozesz nic nie uszkodzisz, ale co to za jazda?, Zwróc tylko uwage na stan oleju moze go teraz sporo ubywać.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.mar.2005 21:27:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
:peace: ...zmien auto ...auto jest zepsute :P


a nie wpadles na to ze masz nieszczelnosc w dolocie i cisnienie ucieka ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 02:25:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
hans napisał(a):
:peace: ...zmien auto ...auto jest zepsute :P


a nie wpadles na to ze masz nieszczelnosc w dolocie i cisnienie ucieka ?



wpadlem na wiele pomyslow, ale nie moge nic powiedizec dopuki nie sprawdze


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 07:40:00 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
A moze wastegate jest bez przerwy otwarty...jest wiele innych powodów takiego stanu...turbina akurat jest ostatnia. Jak się zachowywała przed całą sprawą? Była głośna, gwizdała mocno, dymiło z rury olejem? Sprawdź wszystkie węże dokłądnie. Elementy gumowe ponaginaj i pościskaj. Jak są całe, to dokręć opaski dociskowe. To tak na początek. Później dla spokoju zdejmij wąż dolotowy z turbosprężarki i pokręż wirnikiem. Jeżeli się kręci jest ok. Luz na wałku też powinien być. Jeżeli tu ok...to popiszemy później jeszcze...

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 10:26:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
nie gwizdala, nie kopcilo....
moze byc zaworek upustowy, dlatego ze sobie jezdzilem i syczalem z niego... mogl po prostu sie zablokowac...
sprawdze jutro te wszystkie przewody, zobaczymy co z tego wyjdzie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 10:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Syczałeś sobie...wymiękam... :zly: :D Żartujesz?? W 1,8t powinieneś mieć jak już coś, to bov'a który częśc powietrza wypuści do atmosfery, a częśc do układu żeby przepływka nie zgłupiała. Nie znasz polskiego powiedzenia: "Bez kasy nie ma kołaczy"? Wydaj te kilka stówek na odpowiedni zaworek i dopiero sobie posycz. Ehh...a piszą tu na forum bez przerwy, że wadą auta jest jego poprzedni właściciel... Nie znam Cię, nie wiem jak po za tą wpadką dbasz o auto...ale wlaśnie dołaczasz do tych Złych Poprzednich Właścicieli :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 12:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
kefir200 napisał(a):
Syczałeś sobie...wymiękam... :zly: :D Żartujesz?? W 1,8t powinieneś mieć jak już coś, to bov'a który częśc powietrza wypuści do atmosfery, a częśc do układu żeby przepływka nie zgłupiała. Nie znasz polskiego powiedzenia: "Bez kasy nie ma kołaczy"? Wydaj te kilka stówek na odpowiedni zaworek i dopiero sobie posycz. Ehh...a piszą tu na forum bez przerwy, że wadą auta jest jego poprzedni właściciel... Nie znam Cię, nie wiem jak po za tą wpadką dbasz o auto...ale wlaśnie dołaczasz do tych Złych Poprzednich Właścicieli :/


zle mnie zrozumiales :-)
nie da sie syczec seryjnym 1.8T... bo z tego wychodzi tylko taka grzechotka.
po 2 z tego co sie dowiadywalem zwykly Blow OFF nie nadaje sie zabardzo do seryjnego 1,8T bo po prostu zalewa sie silnik. Trzeba miec zaworek ktory troche upuszcza do atmosfery a reszte do silnika.
Po prostu pisze jak bylo, sluchalem sobie tego dzwieku gora moze 4 razy przy zmienie biegow.. to nie znaczy ze jezdzilem po miesice i ciagle sobie "syczalem".
Dbam o samochod, w sumei jezdze nim 1miesiac i po prostu zastanawiam sie co sie moglo stac.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 12:53:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
No...już trochę lepiej piszesz :D
Sprawdzaj wszystko. Będziemy myśleć dalej. Aha, jak poleciał ci DV, to słyszałem opinie, że wytrzymalszy jest ten opd Audo S3, ale jest też na wyższe ciśnienie. Cena podona i warto kupić.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 15:58:33 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
Pozwole sobie na swoje sugestie

Mialem zainstalowaby zawór upustowy syczący i nie bylo żadnych problemów z przepływomierzem, wyrzucał całe powietrze na zewnątrz, silnik lepiej się wkręcał (teraz mam seryjny bo sprężyna padła w tym aluminiowym)
co do opisu braku mocy , polecam podpiąć się pod komputer i sprawdzić działanie wszystkich zaworów (elektrycznych) a w szczególności N279 - chyba tak sie nazywa (w SSP mozna sprawdzić co steruje całą pracąturbiny) , zresztą jak sprawdzisz błędy powinien się pokazać.
Sam mialem taki problem koszt zaworku 150 pln , po wymianie od razu do 0,6 Bara ciśnienie , wcześniej 0,3.

Sprawdz jeszcze wszystkie przewody ciscnieniowe, nie tylko od turbiny do IC.

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 13.mar.2005 16:48:39 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
Gregor napisał(a):
Pozwole sobie na swoje sugestie

Mialem zainstalowaby zawór upustowy syczący i nie bylo żadnych problemów z przepływomierzem, wyrzucał całe powietrze na zewnątrz, silnik lepiej się wkręcał (teraz mam seryjny bo sprężyna padła w tym aluminiowym)
co do opisu braku mocy , polecam podpiąć się pod komputer i sprawdzić działanie wszystkich zaworów (elektrycznych) a w szczególności N279 - chyba tak sie nazywa (w SSP mozna sprawdzić co steruje całą pracąturbiny) , zresztą jak sprawdzisz błędy powinien się pokazać.
Sam mialem taki problem koszt zaworku 150 pln , po wymianie od razu do 0,6 Bara ciśnienie , wcześniej 0,3.

Sprawdz jeszcze wszystkie przewody ciscnieniowe, nie tylko od turbiny do IC.

Pozdrawiam


TO moze akurat miales szczescie z tym zaworkiem, nie ma reguly takiej dokladnej na to.. ale ponoic jest wiecej przypadkow ze silnik sie zalewa paliwem.. u Ciebie wielkie szczescie ze wszystko tak ladnie chodzi - pozostaje pogratulowac.
no jutro wszytko posprawdzam zobaczymy co pokaze komputerek i co z tego wyniknie


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 15:51:12 
Użytkownik

Dołączył(a): 03.lut.2005 15:34:38
Posty: 36
Lokalizacja: Kalisz
problme kosztowal mnie 10zl

rozwiazanie:
podlaczenie pod komputer
wykazalo ze jakis zawor od oteirania powitetrz - otwarty obieg

poszukiwanie tego zaworka pod maska
odnalezienie, i stwierdzenie ze przy wtyczce odczepil sie kabelek
dorobienie nowej wtyczki tzn przylutowanie kabelkow na nowa wtyczke i po klopocie

:-) tak ze turbina cala, rury wszystkie cale, po prostu zawor upustowy upuszczal caly czas powietrze.. dlatego nie bylo go w obiegu.

:-) pozdrawiam wszystkich


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 17:06:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Widzisz, wrto było poszukać, a nie od razu dmuchawke wymieniać ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 17:14:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
PITERd napisał(a):
poszukiwanie tego zaworka pod maska
odnalezienie, i stwierdzenie ze przy wtyczce odczepil sie kabelek

Wtyczka i kabelek przy zaworze upustowym??? Nie kumam. Wstaw jakieś zdjęcie jak możesz...

Pozdr.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 19:27:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2004 23:10:53
Posty: 138
Lokalizacja: Choroszcz
quattro PETE napisał(a):
PITERd napisał(a):
poszukiwanie tego zaworka pod maska
odnalezienie, i stwierdzenie ze przy wtyczce odczepil sie kabelek

Wtyczka i kabelek przy zaworze upustowym??? Nie kumam. Wstaw jakieś zdjęcie jak możesz...

Pozdr.


Polecam katalogi serwisowe SSP tam jest ładnie pokazane co i jak (z tym że katalog od audi TT i silnik 1.8T 110KW) i żeczywiście obok zaworu upustowego jest taki jeden zawór. sterowany elektronicznie

Pozdrawiam

_________________
A3 1.8T 150KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.mar.2005 20:03:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
N75 :peace: i wszystko jasne.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 18 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: