.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 15:02:55

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Audi 80 duże spalanie pomóżcie
PostNapisane: 18.mar.2005 22:52:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 18.mar.2005 22:42:08
Posty: 6
Lokalizacja: Białystok
Witam wszystkich Mam problem Jeżdżę 80 B4 1991 2.0 jednopunkt. Mam ją w gazie komputer VIOLA PLUS . w mieście potrafi opylić 16 na 100 przy spokojnej jeżdzie, na trasie 11 i wyżej nie mogę go wyregulować. Może wiecie w czym może tkwić problem Jak ktoś wie czego to może być przyczyna niech coś poradzi Z góry dzieki Pozdrawiam maniaków AUDI :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Nie wiem....
PostNapisane: 19.mar.2005 01:11:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Czemu to spalanie Ci sie wydaje dziwne? Mi pali tyle samo... Ten sam silnik itp.. Lacze masz pewnie 195/65/15, fura wazy 1,2 t. Nie wiem stary czego Ty oczekujesz, jak bedziesz szalal to spalanie wzrosnie Ci o 1 do 1,5 litra. Mi pali 12/16 od 4 lat. I nie lamentuję... Chcesz zejsc ponizej 10 to nie z tym samochodem i silnikiem... No chyba, ze interesuje Cie 20 s do setki i max. 4000 obr/min, a jak osiagniesz 140 km/h, to chyba na prostej za Piotrkowem w strone Katowic... Wspaniale 10 km prostej...Wystarczy poprosic montazystow instalacji gazowej o super zubozenie mieszanki... Powodzenia..

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Nie wiem....
PostNapisane: 19.mar.2005 09:02:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.sie.2003 20:48:33
Posty: 538
Lokalizacja: łuków
RobertKar napisał(a):
Czemu to spalanie Ci sie wydaje dziwne? Mi pali tyle samo... Ten sam silnik itp.. Lacze masz pewnie 195/65/15, fura wazy 1,2 t. Nie wiem stary czego Ty oczekujesz, jak bedziesz szalal to spalanie wzrosnie Ci o 1 do 1,5 litra. Mi pali 12/16 od 4 lat. I nie lamentuję... Chcesz zejsc ponizej 10 to nie z tym samochodem i silnikiem... No chyba, ze interesuje Cie 20 s do setki i max. 4000 obr/min, a jak osiagniesz 140 km/h, to chyba na prostej za Piotrkowem w strone Katowic... Wspaniale 10 km prostej...Wystarczy poprosic montazystow instalacji gazowej o super zubozenie mieszanki... Powodzenia..


Kolego drogichyba troszkę przesadzasz że w 2 litrowym silniku i w dodatku w 80 - 16 litrów jest rzeczą normalną.
To ile powinno palić moje C4 2,3 ?? Albo kolegów V8 3,6 ; 4,2 - po 50 litrów ??
Moje C4 2,3 i zapewniam cię że nie jest ustawione na oszczędność pali trasa : 11-12 trasa (ile bym nie jechał) i 14-15 miasto .

Więc radzę troszkę pomęczyć gazowników obu kolegom. Chyba że wam nie przeszkadza.
A najprostszym jeszcze sposobem byłoby sprawdzenie ile pali benzynki i dorzucenie do tego wyniku 20%.

Pozdrawiam

_________________
Audi 100 C4 2.3 AAR


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 13:10:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 13:58:48
Posty: 162
Lokalizacja: Chrzanów
Auto: AUDI 80 B4 92r ABT Sprzedane :(
Witam :)
moim zdaniem to dużo bierze ... Co prawda mam założony gaz w Niuniu ;) od lutego ( instalacja ELPIGAZ-U ) ale średnie spalanie jak na razie wychodzi mi
9l/100km ( 37 litrów w butli i 410 km przebieg i czwarte tankowanie było 16.03.05 ) I nie mam na celu się chwalić.... ( choć przy tej pojemności też mnie to troszkę zastanawia )
Nie krecę co prawda powyżej 4tyś obrotów na każdym z biegów ale też nie zamulam silnika. Na razie nie mam założnego komputra gdyż mój gazownik powiedział żeby troche pojeżdzić bez, jak bedzie coś nie tak to zawsze można dołozyć - co prawda w kwesti komputra słyszałem wiele różnych opini.
Cóż poradzić, może faktycznie pomęczyć inneg gazownika ... :):

_________________
AUDI 80 2.0 B4 92/93r ABT + LPG Sprzedane 2015 :(
VW PASSAT B5FL 02r AWX TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 15:14:54 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
to nie jest temat typu komu ile pali , tak zeby bylo wiadomo
:!!:
jezeli instalacja jest juz jakis czas w aucie to czas ja wyregulowac a jezeli jest juz troche najechane to prawdopodobnie trzeba wymienic membrane w parowniku , poza tym napisz co robiles przy aucie z obslugi silnika ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Hmmm...
PostNapisane: 19.mar.2005 16:07:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Drogi Hansie... Cóż może mieć wspólnego diagnostyka silnika z tym ile pali, skoro mam instalke I generacji, chamska śruba do odchylania membran w parowniku, reczny zawor na przewodzie dolotowym, mikser wcisniety nad przepustnice. Kiedy dodaje gazu to linka otwiera mi przepustnice i podcisnienie z gardzieli zasysa mi mieszanke LPG-AIR tylko i wylacznie taka jaka sam sobie ustawie, i tu wszystko zalezy od szczelnosci dolotu, a takze czy nie jest za bardzo stlumiony (niektorzy pseudogaziarze tak robia wkladajac cos w dolot powietrza bo im sie wolne obroty wywalaja), kazda zmiena filtra powietrza zmienia Ci sklad mieszanki, nigdy nie masz takiego samego przplywu przez filtr, zawsze inaczej sie zachowa, uszczelek przy mono-wtrysku, no i po stronie LPG, nie ma wplywu regulacja na parowniku, pozostaje regulacja na przewodzie LPG, odnajduje 2 obszary niestabilnosci, za bogato, za ubogo, ustawiam po srodku i jade jak sie dobrze zbiera troszke przykrece, i tak, az osiagne minimalny spadek mocy, tu wiem, ze mieszanka na pewno nie jest za bogata... Membrany mam 4 miesieczne, 12 kkm zrobione, i powiedz, co ja moge z tym zrobic...? Otoz nic. Zaden uklad pomiarowy, regulacyjny, skojarzony ze sterowaniem na benzynie nie ma wplywu!! No chyba, ze mowimy o biegu jalowym to fakt...wplyw jest, ale nic wiecej... Jezeli ktos ma II, III generacje, itp, no i przede wszystkim MPI to faktycznie, pomiary zlokalizowane w dolocie, wylocie, temperatury, katy wyprzedzenia, polozenia, przeplywy, to wtedy ma sens, ale dla I generacji nie ma wplywu. Pewnie zrobienie silnika (pierscienie - mam sprezanie 10-10,5...., glowicy - luz na prowadnicach cos pomoze) - no chyba, ze o ta diagnostyke Ci chodzilo...Wtedy zwracam honor Hansie. Jezeli wiesz cos czego nie wiem ja, z mila checia wyslucham i z pewnoscia zastosuje, bo omnibusem z pewnościa nie jestem. A co do silnikow 2,3 , 3,6 , 4,2 drogi ROOFY to jak sam wiesz nie posiadaja one zasilania gaznikowego czy wtrysku jednopunktowego(sam juz nie wiem....) i o wiele latwiej jest je zoptymalizowac, majac caly wachlarz dostepnych pomiarow i mozliwosc sterowania wtryskiem o czym w jednopunkcie jak wiesz nie ma mowy (mikser jest, ale nie mozna dolotu LPG w I generacji tlumic automatycznie). Pozdrawiam

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 16:34:23 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
ale sie rozpisales ... zupelnie niepotrzebnie bo jak pewnie nie przeczytales , kolega ma problem z instalka 2 generacji czyli zkomputerem ... ale mniejsza z tym ... diagnostyka silnika chodzilo mi o takie elementy jak sprawdzenie szczelnosci kolektorow , swiece, kable, kopulka , palec , weze podcisnieniowe filtry gazu i powietrza itp .. w swoim poscie najzwyczajniej o tym zapomniales a gdyby tak bylo jak piszesz ze to takie banalne to zapewniam Cie ze exploatacja aut na gazie nie bylaby tak uciazliwa i nie wymagalaby inswestyucji w postaci materialow exploatacyjych

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 16:55:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
W sumie nie wiem skad pewnosc ze nie przeczytalem? Przeczytalem i owszem, ale akurat ja odnioslem sie do stwierdzenia diagnostyka i wczesniejszego o regulacji - radzacym byl ROOFY. Kupulka, palec, przewody... Pali na wszystkie gary, nie przerywa, Uszczelki pod kolektorami zmieniane przy okazji uszczelniaczy... Moze jeszcze jakas diagnostyke mądralo masz na mysli...? Weze podcisnieniowe? Od czego? Od silownika cieple/zimne powietrze z dolotu? Widzisz jakies inne przy ABT? ostatnio calosc rozbieralem... Nic wiecej nie ma. Najpierw czegos dotknij, pokrec, moze czegos sie dowiesz... i wtedy pogadamy. A moze mi powiesz jaki wplywa na zwiekszenie spalania LPG ma zapchany filtr gazu? Prosze, oswiec mnie? Albo kopulka, czy przewody, skoro obroty sa rowne w calym zakresie...? A co do mojego postu, pisze po to zeby niektorym forumowiczom korzystajacym z rad innych na forum troszke otworzyc oczy, bo standardowe stwierdzenie to oczywiscie kopulka, przewody, filtry itp.. Ostatnio mialem ubaw przy niedogrzewaniu silnikow, i coz sie okazalo, standardowa rada, TERMOSTAT, nawet jak koles napisze, ze rano dogrzewa mu sie do 90, rura dolna do chlodnicy caly czas jest zimna, oczywista rada ciagle pozostaje bez zmian - termostat...A wystarczy umiejetnie nalac plyn. Ale skad radzacy ma o tym wiedziec skoro mu znajomy mechanik przy okazji z grubsza palnal jak to sie robi... Najgorzej jak ktos o czyms gowno wie, i powtarza utarte slogany... Pozdrawiam i mam nadzieje ze nie urazilem...

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Ostatnio edytowano 19.mar.2005 17:00:14 przez RobertKar, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 16:59:52 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
wiesz co koes , mi nikt nie placi za udzielanie rad , jak sie Tobie cos nie podoba to jedz do serwisu , tam beda dla Ciebie mili i zrobia wszystko co bedziesz chcial ... a jak sie znasz lepiej to po co sie pytasz ?

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 17:04:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Pytania sa retoryczne KOLEŚ... A pytam bo wszystkiego na szczescie nie wiem...byłoby nudno. Ale akurat z tym juz troszke walczylem... wiec swoje wiem i przy kazdym pieprzeniu glupot draze temat, co delikwent jeszcze wie... I zazwyczaj jak widze, nie za duzo... I sie nie unoś, z W-wy nie jestes...KOLEŚ

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 17:09:37 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
jakbys nie spal na lekcji fizyki to wiedzialbys ze poza powietrzem , paliwem i zaplonem wazne jest zeby to wszystko zgrac w czasie i jak widac nie jest to takie proste a to ze wszystko chodzi rowno i pali na wszystkie gary nei znaczy ze nie gubi zaplonow na wysokich obrotach ;-) .... a jak liczysz na to ze ktos rozwiaze twoj problem i jeszcze bedziesz mu cwaniaczyl to sie przeliczysz .... ja tak samo jak ty jestem wrazliwy na punkcie cwaniactwa i lepiej zebys nie chcial sie przekonac o tym wiec na przyszlosc ostrzegam , nie prowokuj mnie :!:

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 17:19:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.lis.2004 11:29:55
Posty: 227
Lokalizacja: Warszawa
Bujaj sie głąbie, ostrzez moze male dzieci, lekcje fizyki? Watpie zebys te ktore ja skumalem wogole byl wstanie poprawnie przeczytac.. Cwaniakuje..? A czymze jest cwaniakowanie? Bo Ci sie sprzeciwilem, to juz cwaniakuje... AAAAAAAA Moderator, nie zauwazylem... A strachu jakos nie czuje... Bez urazy... Smiesznosc..i owszem...hehehe. Czyzbys mi zabral dostep do forum?

_________________
B4 2.0 ABT+LPG II gen. Bingo S, które skradziono... Teraz czaję się na cabrio 2,8V6... Dzieci nie mam, nie planuję, a czas spełniać marzenia...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 19.mar.2005 17:29:17 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10118
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
czas pokaze kto jest glabem , za obrazanie dostajesz kartke a temat zamykam bo do niczego nowego juz nie doporwadzi

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: