.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 23:22:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 100 c4 2.5 tdi - wymiana tłumika
PostNapisane: 23.mar.2005 08:50:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
W końcowym tłumiku mam podgięcie (komory) - przy ok 1600-1800 dostaje drgań i brzeczy. Tłumikarz sprawdził w swoich cennikach i stwierdził iż podejdzie również tłumik od benzny z silnikiem 138 KM (układ doporwadzeń zgodny) jak również ten z benzyny bedzie tańszy o ok 40%. Różnica jest taka iz teraz mam dwie rurki wylotowe a po wymianie bym miał jedną ale o wiekszej średnicy. Jest to tłumik od silnika 138 a ja mam 115 więc byłby z zapasem wg. niego.

CZY GOŚĆ MA RACJĘ ?

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 09:15:19 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
ja mam u siebie tlumik dedykowany do: AAZ - 75 PS, 1Z - 90 PS, ABT - 90 PS i ABK 115 PS. wszystko dziala bez zastrzezen :peace:

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 09:20:27 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Moim zdaniem będziesz miał osmolony zderzak... nawet jeśli traktorek nie dymi.
Pozdro

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 09:23:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Osmolony zderzak to po pierwsze, po drugie w traktorach (TDI i TD B4,C4) wydechy były z blachy kwasówki żaroodpornej a w benzyniakach zwykła blacha (sprawdź przy zakładaniu),po trzecie zamienić podwójny zagiety wydech na prosty (Bilu ma za to u mnie minus :P) to profanacja klekotów. :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 09:27:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
profanacja klekotów
:peace:

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 10:38:23 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Osmolony zderzak to po pierwsze, po drugie w traktorach (TDI i TD B4,C4) wydechy były z blachy kwasówki żaroodpornej a w benzyniakach zwykła blacha (sprawdź przy zakładaniu),po trzecie zamienić podwójny zagiety wydech na prosty (Bilu ma za to u mnie minus :P) to profanacja klekotów. :D

chcialem zapodac zagietego do gory DTMa ale wtedy okopcilbym sobie rowniez tylna szybe :P ;-)

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 10:56:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Osmolony zderzak to po pierwsze, po drugie w traktorach (TDI i TD B4,C4) wydechy były z blachy kwasówki żaroodpornej a w benzyniakach zwykła blacha (sprawdź przy zakładaniu),po trzecie zamienić podwójny zagiety wydech na prosty (Bilu ma za to u mnie minus :P) to profanacja klekotów. :D

chcialem zapodac zagietego do gory DTMa ale wtedy okopcilbym sobie rowniez tylna szybe :P ;-)


Powinienes sobie zapodac taki wydech jak w hamerykańskich ciężarówkach z kominem do góry :D , wtedy okopciłbys sobie jedynie antenę :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 11:04:41 
Klubowicz

Dołączył(a): 23.lip.2003 18:25:03
Posty: 11651
Lokalizacja: Wrocław
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Osmolony zderzak to po pierwsze, po drugie w traktorach (TDI i TD B4,C4) wydechy były z blachy kwasówki żaroodpornej a w benzyniakach zwykła blacha (sprawdź przy zakładaniu),po trzecie zamienić podwójny zagiety wydech na prosty (Bilu ma za to u mnie minus :P) to profanacja klekotów. :D

chcialem zapodac zagietego do gory DTMa ale wtedy okopcilbym sobie rowniez tylna szybe :P ;-)


Powinienes sobie zapodac taki wydech jak w hamerykańskich ciężarówkach z kominem do góry :D , wtedy okopciłbys sobie jedynie antenę :D

mam antene w tylnej szybie :707:

wracajac do tematu to w TDI tlumik nie ma wiekszego znaczenia - IMO to styling :):

_________________

było:
Q7 4M 3,0 TFSI
SQ5 Plus
A7 C7 3,0 biTDI
A6 C7 3,0 biTDI
S4 B8 3,0 TFSI
V8 D11 4,2
A4 B6 1,8T q
S8 D2 4,2
S6 C4 4,2
A6 C4 2,5 TDI q
S6 C4 2,2T
A6 C4 2,5 TDI q
A80 B4 1,9 TDI


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 11:16:36 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Bilu napisał(a):
baskecior napisał(a):
Osmolony zderzak to po pierwsze, po drugie w traktorach (TDI i TD B4,C4) wydechy były z blachy kwasówki żaroodpornej a w benzyniakach zwykła blacha (sprawdź przy zakładaniu),po trzecie zamienić podwójny zagiety wydech na prosty (Bilu ma za to u mnie minus :P) to profanacja klekotów. :D

chcialem zapodac zagietego do gory DTMa ale wtedy okopcilbym sobie rowniez tylna szybe :P ;-)


Powinienes sobie zapodac taki wydech jak w hamerykańskich ciężarówkach z kominem do góry :D , wtedy okopciłbys sobie jedynie antenę :D

mam antene w tylnej szybie :707:

wracajac do tematu to w TDI tlumik nie ma wiekszego znaczenia - IMO to styling :):


Każdy ma swoje zdanie na ten temat i już :) , niemniej ja jakos sobie upodobałem podwójny wygięty że jak zobaczyłem u Ciebie zrezany to mnie u serca ścisnęło :D

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 20:06:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
oryginal jest z blachy nierdzewki, a to co kupisz bedzie z blachy aluminiowanej - czyli - to co masz jest na wieki, a to co wlozysz bedzie wytrzymywalo 3 lata (mniej wiecej).
pozatem aby go wymienic musisz przeciac oryginalny wydech - bo oryginal jest w calosci - poprawcie mnie, bo moze sie myle.
mam doswiadczenia, ze po takiej wymianie jaka planujesz wydech zaczall byc slyszalny w autku - wiec sprawa moze nie byc warta gry.
ale jesli to co jest powoduje halas, to cos trzeba zrobic - wiec sytuacja jest patowa :zly:

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 20:32:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Orginalny wydech jest bardzo przyzwoity, ja bym nic nie kombinował , a w przypadku audi lepiej kupić uzyany tłunik (nie grzechoczący) niz zamiennik, Zawsze te skromne rurki wygiete do dołu mi sie podobały , sam mam podobne w V8 i na pewno nie założył bym zadnego z tych ekstrawaganckich sportowych tłumików, TŁUMIK W 2,5 TDI MA KLASE.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:12:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2004 15:25:47
Posty: 201
A ja wywaliłem cały tłumik końcowy i mi się nic nie kopci poza rurami w wydechu. Jeżeli się coś komuś kopci to ma raczej problem z silnikiem niż z tłumikiem.

Mi kopcił jak miałem pęknięta rurę od turbo i wtedy miałem "lampę-murzynka" a jak ją naprawiłem to nawet drobinki sadzy nie widać.

Moje zdanie jest taki wywalaj tłumik wsadzaj cały końcowy wywalaj kata i wsadzaj rurę albo strumienicę i nic się na pewno nie zmieni. W dieslach też trochę daje wymiana tłumika ( wywalenie katalizatora ) i założenie filtra sportowego, szczególnie tych turbodoładowanych. Są to bardzo subtelne zmiany jak na przykład delikatne przyłatanie "dziur" na obrotach.

_________________
Audi 100 C4 2,5 TDI AAT ;)
Audi Quattro Coupe 2,3 HY
Audi A4 1,6 AUTOMAT ;) A JAK ...
REZANKA:
Podświetlenie nawiewów :)
Podświetlenie termometru :)

Obrazek

http://members.cardomain.com/diesel_monster
http://www.audidrivers.de - wybrać 100 C4 i szukać mnie gdzieś na końcu :) pierwszy polak !!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:22:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Diesel Monster napisał(a):
... wywalaj kata i wsadzaj rurę albo strumienicę i nic się na pewno nie zmieni.


Zadnych strumienic, po prostu wywalić kata i po krzyku.
Co do wydechu to widze ze kilka osob potwierdzilo moja wersje , wiec osobiscie radze koledze, ktory rozpoczal watek aby szukal uzywanego wydechu.

BTW moj jest oryginalny (ad 93) i zero oznak zuzycia (na razie). ;)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:24:10 
Użytkownik

Dołączył(a): 26.lip.2004 14:35:36
Posty: 259
Lokalizacja: Rzeszów
dzieki za podpowiedzi zostanę przu dwóch rurkach.

Mam od dołu wgięty tłumik do srodka . W okolicach 1600-1800 podejrzewam że blokuje wydmuch spalin ryra zaczyna drżeć (silnik wydaje głośniejszy dziwny dzwięk jakbym chciał na zadużym biegu pod górę wyjeżdzać). Z drgań obrywa mi rurę łaczącą oba tłumiki (juz musiałem ja raz spawać). Powyżej 2000 już drgań nie ma i silnik pracuje bardzo ładnie. Turbina ładnie ciągnie (Daje spida ale od 2000-). W tym czasie 1600-1800 jest dziura nie ma przyspieszenia za nic. Może jeszcze przy okazji KAT jes to d..y.
Co sądzicie w tych silnikach o wywalaniu KATA

_________________
C4 '93 100 AAT 2.5TDI (115 oficjalnie może więcej)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 14:03:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.mar.2004 21:45:17
Posty: 298
Lokalizacja: Warszawa
Według tego co mi wiadomo - to rolą kata w dieslu jest dopalanie tego co zostało jeszcze po spalaniu (sadzy może?). Nie ma diesla dla kata i bez kata....
pewnie jest wart jakieś 2-3 hP...
:) Pozdro
U mnie jest i zostaje

_________________
80 GLS 1,6 '75
niunia-setunia C4 2,5 TDI AAT '94
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 14:07:02 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
U mnie kata nie ma od jakichs 2000 km i nie czuje roznicy :)

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.mar.2005 14:55:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.cze.2004 15:25:47
Posty: 201
kotrrin napisał(a):
Według tego co mi wiadomo - to rolą kata w dieslu jest dopalanie tego co zostało jeszcze po spalaniu (sadzy może?). Nie ma diesla dla kata i bez kata....
pewnie jest wart jakieś 2-3 hP...
:) Pozdro
U mnie jest i zostaje


W octavii 110 konnej katalizator był wart prawie 10 koni. potwierdzone wykresem z hamowni, ale kat był uszkodzony. Aha dodam, że o dziwno seryjna octavka ma nie jak pisze fabryka 110 kucy a aż 117 :D

_________________
Audi 100 C4 2,5 TDI AAT ;)
Audi Quattro Coupe 2,3 HY
Audi A4 1,6 AUTOMAT ;) A JAK ...
REZANKA:
Podświetlenie nawiewów :)
Podświetlenie termometru :)

Obrazek

http://members.cardomain.com/diesel_monster
http://www.audidrivers.de - wybrać 100 C4 i szukać mnie gdzieś na końcu :) pierwszy polak !!


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: