.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 07.cze.2025 15:22:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Znowu pytanie o lambde :)
PostNapisane: 23.gru.2004 13:21:38 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
witam

kiedy "zaczyna prace" sonda lambda? zaraz po uruchomieniu autka czy dopiero gdy autko/sonda się zagrzeje? i ile powinna wytrzymać lambda? u mnie mam 239 tys przejechane i jest jeszcze orygnialna (ja zrobiłem 89 tys z czego 75 na gazie). czy ta sonda ma jeszcze prawo działać??

w spalinach czuję benzynę gdy jest zimny silnik oraz chodzi nierówno na benzynce, przypuszcam że to lambda, ale wole spytać o jej żywotność.

miałem problem z zapalaniem, gdy był zimny to zapalił-zgasł, zapalił-zgasł i dopiero za 3 razem chodził, gdy był ciepły to ogólnie był problem z zapalaniem na benzynie, trzeba było długo kręcić (na gazie - bez problemów). autko było u mechanika, który je wyregulował, wymienił czujnik temperatury i teraz gdy jest zimne to pali na strzał, ale czuć benzyne w spalinach, a gdy jest ciepły to trzeba troche pokręcić, ale nie tyle co wcześniej. poza tym na benzynce obłoki białego dymu/pary? z rury, na gazie OK, troche białego dymu. spalanie średnio (60% miasto 40 trasa) - 12-12,5 litra gazu.
silnik 2,0 AAD, gaz z kompem Leonardo,

pozdrawiam

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 13:31:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Na sonde nie ma regóły najgorsze jast jak auto długo stoi nieeksploatowane wtedy najczęściej po odpaleniu pada sonda. Podjedz do mechaniora niech ci ją przemierzy czy daje odpowiednie napięcie (rozgrzana) i problem z głowy albo wymienić albo jeżdzic.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 13:42:54 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
byłem u mechanika, który powiedział coś w stylu:
w zasadzie to jeszcze działa, ale już nie tak szybko, ale jeszcze reguluje, więc on by ją zostawił bo jest tak na granicy
a szkoda katalizatora (czy wogóle jeszcze działa po 238 tys km??) i szkoda środowiska bo czuć benzynke w spalinach :) i szkoda oczywiście samej benyny:) .
wieczorem sprawdze świece /wymieniałem rok temu/
mam już dość mechaników, każdy uważa że sie zna a później rozkłada ręce, najlepiej wymienili by pół silnika "bo im się wydaje że to może być..." większość mechaników jest dobrych aby wymienić klocki hamulcowe, olej i może jeszcze pare pierdół, ale poprawną diagnozę to mało który potrafi postawić..
tak na chłopski rozum, jeśli na gazie jest OK, a na benzynie chodzi nierówno to musi być problem z układem wtryskowym, bo z tego co wiem to gaz jest bardziej czuły na iskrę, więc jak by były padnięte kable lub świece to na gazie były by wcześniej problemy niż na benzynce, a on na benzynie nierówno chodzi... wymieniłem rozdzielacz wtrysku z klapą spiętrzającą i regulatorem ciśnienia i nadal to samo... ręce opadają

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 14:06:50 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Sprawdź jeszcze dolot czy masz absolutnie szczelny - to bardzo ważne i stąd możesz mieć właśnie problemy.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 14:06:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Pamiętaj że po wstawieniu gazu auto zawsze troszke niedomaga na benzynie więc nie zawracaj sobie tym głowy tylko jeżdzij.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 16:04:49 
Klubowicz

Dołączył(a): 11.sie.2003 12:54:35
Posty: 1026
Lokalizacja: Poznań
po wstawieniu gazu było OK, nawet na benzynie (przez ponad dwa lata), dopiero od jakiegoś czasu (około pół roku) tak się dzieje.

Napiszcie prosze jak sprawdzić czy dolot jest szczelny ?? bo nie mam pojęcia. moge przejżeć węże, opaski itp, ale czy to wystarczy ??

jeszcze przypomniało mi się że jakiś miesiąc - może dwa temu spadł mi wąż przy kolektorze i płyn z układu uciekł. ale nie wiem czy to ma związek

_________________
AUDI 100 C4 AAD, 2,0 + GAZ - //XII.2001 - VIII.2010
AUDI A6 C4 - 2,6 V6 //IX.2007 - II.2015
AUDI A6 C6 3,0 tdi ASB - IX.2014 - VIII.2019


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.gru.2004 19:06:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 13:34:51
Posty: 272
Lokalizacja: Kraśnik
ja tez sie dołacze do pytania bo mam auto 276 tyś org sonda i jaieś 150 tyś na gazie...
też mam własnie dziwny smród z tyłu jakby cały czas było za bogato...
jak odepne sonde to autko pracuje pali bez zmian
ale jest troszkę wolniejszy do 4 tyś (bardzo mało)
ale za to jak przeskoczy 4 tyś to idzie duzo lepeij niz z podpięta sondą....
a i za cholerę nie moge ustawić mieszanki na gazie jak mam podpięty komp gazu( sterowany lambdą)....zato bez kompa pracuje ładnie ale jakby go zalewało ciutkę, da sie jeżdzić ale bez rewelacji
(wnioski wyciągniete z wielomiesięcznych obserwacji:)

_________________
gurbens 90 quattro 2.3 IGS RULEZ!
ŻEGNAJCIE BRAKI MOCY!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2004 01:27:35 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.cze.2004 00:00:35
Posty: 103
Lokalizacja: Warm. - Mazurskie
A ja mam inny problem. Wstawiłem obie sondy nowe i gdy się podłączy do nich miernik to przy gazowaniu napięcie praktycznie na nich stoi, a słyszałem, że powinno się mocno zmieniać. I mam problem, bo nie wiem czy reklamować sondy czy nie ?

_________________
Audi 100 2,6 V6 150KM Automat LPG Brc - Pozdrawiam -
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.gru.2004 09:32:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Aleg napisał(a):
A ja mam inny problem. Wstawiłem obie sondy nowe i gdy się podłączy do nich miernik to przy gazowaniu napięcie praktycznie na nich stoi, a słyszałem, że powinno się mocno zmieniać. I mam problem, bo nie wiem czy reklamować sondy czy nie ?
W v6 jak chociaż jedna sonda jest walnięta to zaraz falują wolne obroty , ale jak dają jednakowe napięcie i auto równo pracuje nie czuć bęzyną z rury to chyba jest ok

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: