.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 14:30:13

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [C4] BOSE Podłączenie gwizdków?
PostNapisane: 30.maja.2006 08:24:08 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Witam,
Ponieważ w moim systemie BOSE brakuje gwizdków w przednich drzwiach postanowiłem takowe zamontować. Posiadam w przednich drzwiach głośniki zintegrowane ze wzmacniaczami. Jak podłączyć gwizdki żeby było dobrze?
pozdrawiam

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 09:03:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
może tak samo jak w tylnych? ;)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 09:28:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
maciu napisał(a):
może tak samo jak w tylnych? ;)

Tylne głośniki są podłączone do wzmacniacza pod tylną półką, a przednie mają swoje własne wzmacniacze które tworzą całość z głośnikiem i obudową bassreflex która wygląda na nierozbieralną (tzn rozebrać pewnie się da ale zależy mi żeby to później normalnie działało)

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.maja.2006 18:45:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2006 14:29:21
Posty: 519
Lokalizacja: Dallas TX
Auto: 1995 audi 80 cabrio
Trochę mało informacji podałeś.Nie wiem jakie masz te gwizdki.Ale jak nieorginalne,to kup do nich jeszcze zwrotnice do głośników wysokotonowych, i podłącz wszystko pod głośniki wg zasady plus z plusem ,minus z minusem.Te 2 zwrotnice<ok 10 zł szt> podłącz oczywiście przed te gwizdkiPowinno być ok.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 04:52:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
K@mil napisał(a):
Trochę mało informacji podałeś.Nie wiem jakie masz te gwizdki.Ale jak nieorginalne,to kup do nich jeszcze zwrotnice do głośników wysokotonowych, i podłącz wszystko pod głośniki wg zasady plus z plusem ,minus z minusem.Te 2 zwrotnice<ok 10 zł szt> podłącz oczywiście przed te gwizdkiPowinno być ok.

Gwizdki kupiłem też BOSE i posiadają fabrycznie kondensatory. Może faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem. Ogólnie znam zasady podłączania głośników tylko w tym przypadku mam problem z tymi głośnikami aktywnymi które po pierwsze nie wiem jak rozebrać żeby podłączyć się między głośnik, a wzmacniacz tak żeby nic nie uszkodzić. Po drugie nie wiem czy wogóle jest sens się tam podłączać bo nie wiem czy te głośniki aktywne mają impedancję 4 Ohm czy może jakąś kosmiczną.
pozdrawiam

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 15:20:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
ale zakręcenie jak masz już te głośniki z kondensatorkami
to w czym problem?

rozkręc obudowę znajdź kable do głośnika sie wepnij i tyle
aktywny głosnik to znaczy akurat tyle ze ma swój wzmacniacz
w tej obudowie a ty sie przeciez wepniesz juz za wzmakiem

ciekawe jak to bedzie grało bo ja chce zrobic to samo ale skoro tego
nie przewidzieli projektujac zestaw to moze byl jakis powod...

z tego co wiem to głośniki są 1Ohmowe

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.maja.2006 20:08:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
maciu napisał(a):
rozkręc obudowę znajdź kable do głośnika sie wepnij i tyle
z tego co wiem to głośniki są 1Ohmowe

No właśnie w tym problem, że ta obudowa wygląda na nierozkręcalną i myślałem, że jest może jakieś inne miejsce w instalacji w które możnaby się wpiąć i też byłoby OK.
Jeśli są 1Ohmowe to te gwizdki ledwie będzie słychać.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.cze.2006 20:56:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
z tyłu gwiżdżą całkiem przyjemnie a przeciez te obudowy mają dużo śrubek
więc aż się prosi zajrzec do środka :)

zdaje mi się że P = U^2 / R więc mniejsza oporność głośnika
daje nam mniejsze straty w mocy co przy 12V może mieć znaczenie

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 08:31:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.paź.2005 19:33:05
Posty: 120
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
maciu napisał(a):
zdaje mi się że P = U^2 / R więc mniejsza oporność głośnika
daje nam mniejsze straty w mocy co przy 12V może mieć znaczenie

Chodziło mi o to, że jak do tego samego źródła podłączę głośnik 4Ohm i 1Ohm to ten 4 Ohm będzie grał jeszcze bardzo cicho w chwili gdy 1Ohm będzie już rypał pełną mocą.

_________________
Audi A6 C4 2.8 30V Quattro automat


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 09:40:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
krzynios napisał(a):
maciu napisał(a):
zdaje mi się że P = U^2 / R więc mniejsza oporność głośnika
daje nam mniejsze straty w mocy co przy 12V może mieć znaczenie

Chodziło mi o to, że jak do tego samego źródła podłączę głośnik 4Ohm i 1Ohm to ten 4 Ohm będzie grał jeszcze bardzo cicho w chwili gdy 1Ohm będzie już rypał pełną mocą.


ale kupiłeś przecież BOSE więc 1ohmowe czyli niepowinieneś mieć
problemów z poziomem

czy te co masz są inne?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 10:12:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Cytuj:
zdaje mi się że P = U^2 / R więc mniejsza oporność głośnika
daje nam mniejsze straty w mocy co przy 12V może mieć znaczenie



A co ma "piernik do wiatraka" ? Wzór na moc w obwodach z napięciem stałym jak najbardziej prawidłowy ( ale głosniki maja impedancje a nie rezystancje) . No i zastosowanie takiego wzoru do głośników....no chyba ,że podepniesz zaciski glośnika pod akumulator :)

Na głośniki wysokotonowe z filtrem w postaci kondensatora idzie zaledwie jakies 3-15 % sygnału uzytecznego , mniejsze czestotliwości z wieksza amplituda sygnału sa wycinane. Wobec tego w tych głosnikach nie impedancja jest najwazniejszym parametrem tylko ich skutecznośc (podawana z reguły w dB)
Pozdro

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 10:25:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
jakbys jeszcze dalej rozwinal jaka jest roznica miedzy glosnikiem 1ohm
a takim 8ohm (po co bose zrobil 1ohm) bylbym wdzieczny

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 10:59:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Wiem do czego zmierzasz :)

Uzyskanie większych mocy wzmacniaczy jest ograniczone napięciem zasilania w samochodach ....bez stosowania wynalazkow typy zasilanie impulsowe które kaszanią w większosci przypadków dźwięk. Więc zamiast budowac głosniki drozsze tzn porzadna impedancja i porzadna cewka (by osiagnac wystarczająca skutecznośc) buduje sie tańsze w produkcji głosniki na gorszych materiałach elektromagnetycznych. No ale coz takie głosniczki wymagaja mocy (zwłaszca jesli membrany mają ciężkość "słonika" ), więc wymyślono ,ze za pomoca obnizenia impedancji uda sie osiagnac wiekszy przepływ pradu no i w sumie wiekszy spadek na głosniku. no cóż pomyśleli zrobili ....tylko ze niektóre końcówki mocy nie moga pracowac przy niskich czestotliwościach na prawie zwarciu. Po co bose wymyslił 1 0hm'owy glosnik ... no cóz głosnik "standardowy" wysokotonowy potrzebuje tak naprawde jakies max 3 W (RMS) , dajac niskoimpedancyjny głosnik może przy zastosowaniu zwrotnicy w ukladzie wejsciowym wzmacniacza zrobic "malutki" wzmacniaczyk , który pozwoli napedzic to cudo :) Wiem ,ze przyjęlo sie stwierdzenie ,ze im wiecej mocy i mniej impedancji tym "POWER" w samochodzie wiekszy. Ale przy dobrych głośnikach i powiedzmy dobrym radyjku mozna na kanał (uzwgledniajac straty) uzyskac około 30 Wat (rms) dla mniej wiecej 4 Ohm'owego głosniczka . Dla głosniczka o skutecznosci 96 db to juz bedzie ładnie grało. No niestety wiekszośc głosników sygnowanych szumnie etykietkami 94-98 dB maja tak naprawde po 85 i można wtedy pakowac "moc w workach" do samochodu i tak bedzie kicha.

Jesli kogos uraziłem wczesniejsza moją wypowiedzią to przepraszam ...poprostu jeśli zetknęłem sie z tematem próbuje nakierowac w własciwym kierunku .

Pozdro

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 14:11:51 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.wrz.2005 15:06:25
Posty: 132
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A4 B5
Szantis dobrze prawi, ten 1ohm to mnie przeraża, większość wzmacniaczy może się spalić przy tak małej rezystancji.

_________________
AUDI A4 1.9 TDI 110PS 1998r.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.cze.2006 15:23:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kOZ@ napisał(a):
Szantis dobrze prawi, ten 1ohm to mnie przeraża, większość wzmacniaczy może się spalić przy tak małej rezystancji.


ale tam nie dokładasz wzmacniaczy wiec nie ma problemu...

nadal poproszę o podanie różnicy między głośnikiem 1ohm a 4ohm
w tych samych warunkach jeżeli powyżej było to wyjaśnione to sorki
nie skumałem :P

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] BOSE Podłączenie gwizdków?
PostNapisane: 02.cze.2006 15:48:47 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.mar.2006 14:00:13
Posty: 345
Lokalizacja: Gdańsk
Odnosnie różnicy to ...zaniżanie impedancji głosnika ma na celu "wycisniecie" z wzmacniacza więcej mocy - minus takiego rozwiązania stosuje sie wzmacniacze z drozszymi końcówkami mocy - pracujących na pograniczy zwarcia wyjścia, co nie jest dobrym rozwiązniem zwłaszca dla nizszych czestotliwości , poniewaz przy stanach zwarciowych siada napięcie zasilające wzmacniacz. Mozna oczywiście z tego wybrnac stosując kondensatory duzych pojemności równolegle do zasilania wzmacniacza, które przysiady napiecia w krótkich czasach nam niweluja w jakimś stopniu . Pytanie tylko po co ?


Jednak jeśli chcesz widziec tylko róznice taką ,ze obnizajac impedancje głosnika zyskujesz większą moc to teoretycznie przyznam racje .


Ale ciągnąc dalej moje wywody :)...niestety jednak dla głośnikow wysokotonowych te zalezności juz nie sa takie ciekawe :) Poniewaz im wyzsza częstotliwośc tym proporcjonalnie większa impedancja czestotliwościowa , (dla cewek nawijanych b.cienkim drutem nawojowym o odpowiedniej ilości zwojów) -pojawiaja sie juz ciekawe wartości impedancji .
Wniosek przynajmniej z moich doświadczeń - zabawa z głośnikami niskoimpedancyjnymi ma sens w przypadku głosników niskotonowych o czywiście pod warunkiem posiadania odpowiedniego wzmaka i stabilności napiecia + oczywiscie przewody o odpowiednim przekroju. Zas do głosników wysokotonowych proponuje klasyczne głosniki z normalna impedancja (ale wysoka skutecznościa)

Edit: Moze prosciej ....:) Jęśli sa kiepskie głośniki i mała skuteczność stosować niskoimpedancyjne szczególnie niskotonowe ( byleby to końcówka mocy wytrzymywała), dla wysokotonowych takiego rozwiazania ja przynajmniej nie widze. I jeszcze jedno odnośnie odsłuchu muzyki w autku - nie moc jest najwążniejsza ale parametry głosnika...

Edit 2 . Odnośnie wysokotonowców polecam głośniki wstęgowe - mogą miec i po 8 omów ale maja skutecznośc około 98 -100 dB (np stara seria infinity kappa i nawet pól omowce nie mają szans ) :)

Edit 3 . Krzynios wrote
Cytuj:
Ponieważ w moim systemie BOSE brakuje gwizdków w przednich drzwiach postanowiłem takowe zamontować. Posiadam w przednich drzwiach głośniki zintegrowane ze wzmacniaczami. Jak podłączyć gwizdki żeby było dobrze?


Nie wiem jak to jest dokładnie w tym systemie bose , tzn jakie są impedancje poszczególnych głosników, ale powinieneś zastosowac dokładnie taką samą impedancje głosnika wysokotonowego jak tego co masz w drzwiach dla zwrotnic pierwszego rzedu (czyli pojedynczy element filtrujący) . Jak chcesz miec inne impedancje i by to grało porzadnie stosuje sie juz innego rodzaju (bardziej skomplikowane) zwrotnice - ale to juz dla "maniaków muzycznych ";)

_________________
Audi 80 B4 - 2,0 - ABK + LPG + troszke gadżetów ;)


Ostatnio edytowano 02.cze.2006 16:10:13 przez szantis, łącznie edytowano 2 razy

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: [C4] BOSE Podłączenie gwizdków?
PostNapisane: 02.cze.2006 16:03:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
szantis napisał(a):

maciu napisał(a):
ale tam nie dokładasz wzmacniaczy wiec nie ma problemu...


chyba zaczynamy gubic wątek....


maciu napisał(a):
kOZ@ napisał(a):
Szantis dobrze prawi, ten 1ohm to mnie przeraża, większość wzmacniaczy może się spalić przy tak małej rezystancji.


ale tam nie dokładasz wzmacniaczy wiec nie ma problemu...


cytuj w kontekście... to kolega troche odbiegł z tym przerażeniem :P

za wyjaśnienie dziękuję skumałem :diabel:

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: