.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 09.cze.2025 07:46:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z olejem, elekryczne szyby, centralny zamek, koło...
PostNapisane: 15.lut.2005 11:52:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Witam !

wiem, że możecie minie odesłać do opcji "szukaj", ale tam już byłem i nie potrafię znaleść informacji które ja konkretnie chcę wiedzieć.
Problem pozornie dość błachy itp.

Od miesiąca mam Audi 80 B4 1993r 90 KM 2.0E przywiezione z Niemiec i chcę wymienić w niej olej silnikowy i filtr. Problem na jaki ? Pod maską jest naklejka że wymieniony był przy przebiegu 130 tyś km...(obecnie jest 160 tyś) i ma osznaczenie 15W/40 i coś w stylu "Ganzjahres" (nie znam niemieckiego, ale to chyba znczy, że całoroczny czy coś, prawda ?).
Wiec jaki powinienem waszym zdaniem wlać tam olej ? to nie jest chyba syntetyczy (proszę się nie śmiać bo dopiero od 2 miesięcy mam prawo jazdy). I jaki kupić filtr ?

Wymieniłem w niej niedawno płyn chłodniczy (przynajmniej tak mi się wydaje :p )

mam jeszcze problem z lewym przednim kołem... tzn ma jakieś luzy i gdy popatrzę od przodu to widoczna jest rozbierzność kół, a podczas jazdy gdy puszczę kierownicę ściąga mnie do lewa. Na przeglądzie facet mówł coś o wachaczu... proszę o wasze opinie.

może też ktoś wie co z robić z nieotwierającą się szybą tylnią (elektrycznie) ? robierałem te drzwi, ale nic mi to nie dało :) gdy dałem silniczkowi prąd to było słychać jakieś ciche buczenie, ale nie drgnął nawet milimetr.

A najciekawsze to zamek centralny... od strony kierowcy zamykam i otwieram bez problemów, ale od strony pasażera - gdy zamykam, "cypelki" chowają się i wszystko wygląda jakby auto było zamknięte, ale po jakiś 5 sek. samochód drzwi same się otwierają !!??
aha .. po przkręceniu kluczyka, zaczyna pracować jakiś silniczek (w okolicach wlewu paliwa. Pracuje on dość długo po otwrciu, bądź po zamknięciu auta.


Jeśli kotoś cos wie.. niech napisze :) będę widzięczny za wszelką pomoc (no może poza "było, użyj opcji szukaj";)


Pozdrawiam

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Problem z olejem, elekryczne szyby, centralny zamek, koł
PostNapisane: 15.lut.2005 12:03:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zbych1001 napisał(a):
Witam !
Od miesiąca mam Audi 80 B4 1993r 90 KM 2.0E


Jeśli 2.0E to ma 115 KM (napisz typ silnika , pierwsze 3 znaki z numeru silnika). Jeśli to ABT to ma 90 KM, jeśli ABK ma 115 KM.

Zbych1001 napisał(a):
Wiec jaki powinienem waszym zdaniem wlać tam olej ? to nie jest chyba syntetyczy (proszę się nie śmiać bo dopiero od 2 miesięcy mam prawo jazdy). I jaki kupić filtr ?

Przy tym przebiegu można spokojnie wlać full-syntetyka. Filtr kup nowy, ja np stosuje polskie Filtrona i działają b. dobrze.

Zbych1001 napisał(a):
Wymieniłem w niej niedawno płyn chłodniczy (przynajmniej tak mi się wydaje :p )

Wymieniłeś, czy Ci się wydaje?Lepiej wymień bo zanim się obejrzysz zeżre uszczelkę albo zmarznie na kość i blok powie:"papa"
Zbych1001 napisał(a):
mam jeszcze problem z lewym przednim kołem... tzn ma jakieś luzy i gdy popatrzę od przodu to widoczna jest rozbierzność kół, a podczas jazdy gdy puszczę kierownicę ściąga mnie do lewa. Na przeglądzie facet mówł coś o wachaczu... proszę o wasze opinie.


Potrzebna dokładna diagnoza zawieszenia, byc moze autko było bite od strony tego koła i ma pogiety wahacz.

Zbych1001 napisał(a):
może też ktoś wie co z robić z nieotwierającą się szybą tylnią (elektrycznie) ? robierałem te drzwi, ale nic mi to nie dało :) gdy dałem silniczkowi prąd to było słychać jakieś ciche buczenie, ale nie drgnął nawet milimetr.


Być może uszkodzony został silnik, szukaj na szrocie drugiego i naprawiaj.

Zbych1001 napisał(a):
A najciekawsze to zamek centralny... od strony kierowcy zamykam i otwieram bez problemów, ale od strony pasażera - gdy zamykam, "cypelki" chowają się i wszystko wygląda jakby auto było zamknięte, ale po jakiś 5 sek. samochód drzwi same się otwierają !!??
aha .. po przkręceniu kluczyka, zaczyna pracować jakiś silniczek (w okolicach wlewu paliwa. Pracuje on dość długo po otwrciu, bądź po zamknięciu auta.

Ten "silniczek" to pompa podciśnienia sterujaca siłownikami pneumatycznymi znajdująca się w górnej części bagażnika. Ten typ tak ma i tak ma syczeć.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 12:19:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Silnik to ABT czyli 90 KM. Płyn chłodniczy wymieniełm, ale nie wiem czy wszystko zrobiłem jak należy (od tego czasu jeszcze nią nie jechałem), ale powinno być ok. Nie mogłem znaleść żadnego koreczka spustowego więc odłączyłem taki gruby przewód u dołu silnika i tak spuściłem stary syf.

A co do tego oleju to słyszłem, że silnik może się rozszczelnić czy coś ? gdy się wleje inny olej niż ten który był dotychczas... i stąd się pytam co lać powinienem.

aha a z tym zamkiem miał ktoś już taki przypadek, że auto samo się otwierało po ok 5 sek po jego zamknięciu ?

Baskecior
Dziękuję za odpowiedź !!

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 12:23:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zbych1001 napisał(a):
Silnik to ABT czyli 90 KM. Płyn chłodniczy wymieniełm, ale nie wiem czy wszystko zrobiłem jak należy (od tego czasu jeszcze nią nie jechałem), ale powinno być ok. Nie mogłem znaleść żadnego koreczka spustowego więc odłączyłem taki gruby przewód u dołu silnika i tak spuściłem stary syf.

A co do tego oleju to słyszłem, że silnik może się rozszczelnić czy coś ? gdy się wleje inny olej niż ten który był dotychczas... i stąd się pytam co lać powinienem.

aha a z tym zamkiem miał ktoś już taki przypadek, że auto samo się otwierało po ok 5 sek po jego zamknięciu ?

Baskecior
Dziękuję za odpowiedź !!


Co do płynu to po wymianie musisz odpowietrzyć układ chłodzenia, inaczej przegrzejesz silnik. Wymieniłeś płyn w sposób prawidłowy.
Co do oleju to sa 2 szkoły. Ja ostatnio z minerała przeszedłem na full-syntetyk po 200 000 km i Niunia śmiga jak ta lala.
Co do zamka to prawdopodobnie nie masz siłownika typu master w prawych drzwiach, więc wszystko jest ok, pod warunkiem że zamyka się z pilota lub kluczyka przy drzwiach kierowcy.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 12:53:28 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Według mnie kolega ma jakąś nieszczelność w układzie zamków... Jak długo pracuje ta pompka? 3, 5 czy 20 sekund?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 13:55:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Według mnie kolega ma jakąś nieszczelność w układzie zamków... Jak długo pracuje ta pompka? 3, 5 czy 20 sekund?

Zgadzam się z przedmówcą. Ale umnie była podobna doloegliwość, a układ był szczelny. Rozebrałem pompke i okazało sie że czujnik podciśnienia był bardzo odgięty. Podgiąłego troszkę sprawdzając jednocześnie czy pompka daje na tyle podciśnienia aby drzwi się zamknęły i po wszystkim. Działa pięknie. Ten czujnik odpowiada za czas pracy silniczka (pompki). Jest on na płytce, dość duży białego koloru, dochodzi do niego o ile dobrze pamiętam tylko jeden wężyk. Jak masz ochote to możęsz w ten wężyk dmuchnąć (lub zassać powietrze) i odrazu zobaczysz jak on działa. Miłego grzebania.

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 13:58:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.lut.2004 20:29:19
Posty: 94
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Według mnie kolega ma jakąś nieszczelność w układzie zamków... Jak długo pracuje ta pompka? 3, 5 czy 20 sekund?

Zgadzam się z przedmówcą. Ale umnie była podobna doloegliwość, a układ był szczelny. Rozebrałem pompke i okazało sie że czujnik podciśnienia był bardzo odgięty. Podgiąłego troszkę sprawdzając jednocześnie czy pompka daje na tyle podciśnienia aby drzwi się zamknęły i po wszystkim. Działa pięknie. Ten czujnik odpowiada za czas pracy silniczka (pompki). Jest on na płytce, dość duży białego koloru, dochodzi do niego o ile dobrze pamiętam tylko jeden wężyk. Jak masz ochote to możęsz w ten wężyk dmuchnąć (lub zassać powietrze) i odrazu zobaczysz jak on działa. Miłego grzebania.

_________________
B4, 1,9 TDi, 1Z, 1992 r. czerwona


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 14:18:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Pompka ta pracuje dość długo po zamknięciu/otwarciu drzwi. ok 13 sekund... Trudno jest się do tej pompki dostać ? słydzę ją w bagażniku z prawej strony, ale nie próbowałem się jeszcze do niej dobrać.
Jednak wciąż mam wątpliwości co do zamykania od strony pasażera... w końcu zamykają się drzwi na jakieś 5 sek potem cały układ samoistnie otwiera wszystkie zamki...
jeszcze nie wiem jak jest z klapą bagażnika ... czy ona też ma się otwierać/zamykać poprzez przekręcenie kluczyka od strony kierowcy ?

Dzięki za odpowiedzi !

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 14:22:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Zbych1001 napisał(a):
Pompka ta pracuje dość długo po zamknięciu/otwarciu drzwi. ok 13 sekund... Trudno jest się do tej pompki dostać ? słydzę ją w bagażniku z prawej strony, ale nie próbowałem się jeszcze do niej dobrać.
Jednak wciąż mam wątpliwości co do zamykania od strony pasażera... w końcu zamykają się drzwi na jakieś 5 sek potem cały układ samoistnie otwiera wszystkie zamki...
jeszcze nie wiem jak jest z klapą bagażnika ... czy ona też ma się otwierać/zamykać poprzez przekręcenie kluczyka od strony kierowcy ?

Dzięki za odpowiedzi !


Zobacz czy przy przejściu z karoserii do prawych drzwi wężyk nie jest nadłamany (ten, który odpowiada za sterowanie podciśnieniowe siłownikiem, zielony)
Klapa bagaznika powinna miec siłownik typu master (w mojej 90-ce tak jest).
Jeśłi pompka pracuje 20 sekund to coś jest nie tak, powinna działać ok 3 sek po opuszczeniu zamków.

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 15:57:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Dzięki jeszcze raz za wszystkie porady... a teraz napiszę wam w czym był problem. Rzeczywiście nieszczelność układu. Siłowniczek odpowiedzialny za zamykanie klapki wlewu paliwa "dał ciała" tzn. pręcik który miał blokować klapkę miał założony taki kapturek który chyba miał uszczelniać jego okolice. Ten kaprurek był rozszarpany :) pewnie zbyt dużym ciśnieniem powietrza które uchodziło przy wyjściu pręcika z siłownika. Wyciągnąłem cały siłowniczek z obwodu i zatkałem przwodzik. Dziwne bo ten kapturek jest taki okopcony jakby się przypalał ... :P a nie miał od czego...

Okazało się, że zamykanie trwa ok 2 sek. i nic już potem nie syczy... nawet można zamykać od strony pasażera :diabel:. Teraz pozostaje jednak problem gdzie zdobyć taki gumowy kapturek ?? :/ wątpię aby w sklepie mieli coś takiego ... pewnie cały siłowniczek... ale taką gumę... może ma ktoś ją na zbyciu :D ??? zamykanie do korka paliwa do może dla kogoś nic istotnego, ale gdyby znalzł się ktoś złośliwy... jest wiele scenariuszy :P.

Dajcie znać gdyby ktoś miał coś takiego, albo gdyby wiedział jak coś takiego dorobić na własną rękę...

Pozdrawiam was i dzięki za wszystkie podpowiedzi !

A wracając do oleju... :) Jest jakiś konkretny rodzaj, firma oleju którą powinienem wlać ? ile będę go potrzebował ? ile kosztuje ? :)

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 16:48:14 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Przy okazji... Czy znacie jakieś fachowe warsztaty z okolic Oświęcimia, bądź Tychów ?

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 19:37:53 
Klubowicz

Dołączył(a): 17.sie.2004 08:34:00
Posty: 7309
Lokalizacja: mazowieckie
Cieszę się, że sobie poradziłeś - a jeszcze bardziej, że opisałeś rozwiązanie problemu na forum...

Co do tej gumki... Zrób jej zdjęcie... zobaczymy co da się załatwić... tak się składa, że mam cały siłowniczek od klapy (A6) ale może się coś podpasi... a samej gumki rzeczywiście nie kupisz - tak wygląda to w ETCE przynajmniej...


Ostatnio edytowano 15.lut.2005 19:44:26 przez GrzesB, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 19:39:05 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.sty.2005 23:45:25
Posty: 153
Lokalizacja: Kozienice
lucjancb ma rozbitą audiolkę jego zapytaj o ten siłownik... namiary na niego masz w ogłoszeniach.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 20:35:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
Cześć w motor proponuję zalać olej CASTROL GTX 3 protec olej mineralny uszlachetniony - polecany przez kilku kolegów mechaników i sam na takim jeżdzę . Co do syntetyka to strata pieniędzy a poza tym motor ci się rozszczelni.
Zbieżność i ewentualne konty pochyleń kół zrobią ci na stacji diagnostycznej( chyba że u ciebie nie reguluje się kont pochylenia kół) ewentualnie masz zgięty wachacz i nic nie da ustawianie zbieżności -trzeba wymienić
Pozdrawiam :D

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 21:40:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Zbych1001 napisał(a):
Przy okazji... Czy znacie jakieś fachowe warsztaty z okolic Oświęcimia, bądź Tychów ?


A może być w Kętach?
"EDGENS"
Kęty ul. Świętokrzyska
dwaj bracia elektryk i mechanik, znają się na swoim fachu.
gorąco i bezinteresownie polecam. Sami jeżdżą Audicami :)

Nie lej minerała przy tym (fucktycznym) przebiegu!

ps. wpadnij do Gliwic na spotka!

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 15.lut.2005 23:27:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
Cytuj:
Co do tej gumki... Zrób jej zdjęcie... zobaczymy co da się załatwić... tak się składa, że mam cały siłowniczek od klapy (A6) ale może się coś podpasi... a samej gumki rzeczywiście nie kupisz - tak wygląda to w ETCE przynajmniej...


Zrobię zdjęcie i jutro je wstawię... ale już mogę napisac, że wygląda jak koniec "gruszki" do odsysania śluzu i dzieci :p

Cytuj:
lucjancb ma rozbitą audiolkę jego zapytaj o ten siłownik... namiary na niego masz w ogłoszeniach.


serdeczne dzięki, właśnie do niego napisałem

Luaks - dzięki za "koło"


Cytuj:
A może być w Kętach?
"EDGENS"
Kęty ul. Świętokrzyska
dwaj bracia elektryk i mechanik, znają się na swoim fachu.


Super... Kęty to mały kawałek od Bierunia. Cieszę się bardzo, bo zawsze to bliżej niż np Katowice :p
Dziękuję Mauzer - na spot z chęcią, ale już gdzieś pisałem, że nie mam wykupionego OC :/

Mogłem sobie jakieś 2 tygodnie smaka Niunią zrobić (na graniczych tablicach), a teraz czekam (nie wiem na co...) jestem młodym, świerzo upieczonym kierowcą, a takich w ubezpieczalniach się TĘPI !!!
Nawet w "najtańszym" Generali chcą 4300 zł OC za ROK !!!! nie chce mi się wierzyć ale tak mnie wycenili :(

W przypadku współwłaściciela (ojciec, ze zniżkami i starzem) 1700 zł !!!
Chore... nie wiem co zrobić. Tymczasem Niunia stoi sobie w garażu i ją podziwiam ;-)

Pozdrawiam Was.

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 08:38:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lukas 78 napisał(a):
Co do syntetyka to strata pieniędzy a poza tym motor ci się rozszczelni.


Uzasadnij proszę ... Przedtem miał zalane półsyntetykiem, więc dlaczego teraz ma lać minerał ?
Ja mam zalany silnik Shell Hellixem 5W50 (o ile dobrze pametam) przy przebiegu ok 206000 km , full syntetykiem i jakoś mi sie niec nie rozszczelniło ...

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2005 22:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
nie wiem jak zamieścić tu fotki tej uszczelki z siłownika :(

Ajaj... zauważyłem dziwny wyciek, chyba płynu chłodniczego. Woda gromadzi się za takim kubełkiem (przy silniku wszystko) do którego wchodzą 4 kabelki :diabel: wiem, że śmiesznie to brzmi, ale nie znam fachowej nazwy tego "czegoś". :zly: nie zapowiada się symapatycznie :(

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 10:55:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 15.lut.2005 11:15:53
Posty: 79
Lokalizacja: Katowice
OK :)

tak więc pokupiłem parę rzeczy :)... filtr oleju FILTRON OP 526
Filtr powietrza FILTRON AR 201
i olej... LOTOS 15W/40 Mineralny ... pewnie sprawa dyskusyjna, ale chyba narazie będzie lepszy jak stary ;). Jak zajadę do tych Kęt to pewnie się jeszcze niejednego dowiem...

Aha upebzpieczyłem w końcu :) za 620 zł za rok ... zrobiłem współwłaścielem ojca :peace: w PZU.

Gumki do siłowniczka dalej brak :<

_________________
Audi A4 B5 1998r 150 PS; 2.5 Tdi AFB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2005 12:42:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Lotos Mineral :peace: :):


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: