najlepsza jest ta czesc tematu gdzie wszyscy po kolei szukaja akceprtacji wsrod innych ze takie a nie inne cienienie jest OK

..... komedia panowie ...
wecie zmierzcie najpierw to cienienie a pozniej sie licytujcie kto ma jakie bo to co widzicie na tych swoich legendarnych juz zegarach dodatkowych obarczone jest duzym bledem pomiarowym a w niektorych przypadkach bardzo duzym .... tak wiec zanim zaczniecie dalsza dyskusje to proponuje zmierzyc faktyczne cienienie
a co do suchych faktow to jezeli silnik ma ponizej 2 bar na rozgrzanym do 90st C oleju na wolnych obrotach to nalezaloby juz pomyslec o przegladzie ukladu smarowania w aucie ..
lepiej jest przeciwdzialac niz czekac na skutki ....
jakby ktos nie wiedzial a widze ze sa tu tacy to panewki to lozyska slizgowe walu korbowego. pracuja one na zasadzie wytworzenia sie cisnieniowej poduszki olejowej na ktorej slizgajac sie obraca sie wal ...w momecie zaniku cisnienia na panewce dochodzi do zetkniecia sie powierzchni metalowych w ruchu co skutkuje przytarciem a jezeli stanie sie to w ktoryms z 2 martwych punktow obrotu walu czyli jezeli tlok jest centralnie na dole lub u gory , moze dojsc do stluczenia panewki w wyniku czego lawinowo nastepuje cala seria katastrof w silniku bo wszystkie panewki sa na jednym kanale olejowym wiec jak uszkodzenie panewki spowoduje otwarcie kanalu olejowego i spadek cisnienia na magistrali to automatycznie cala reszta panewek robi to samo