.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 22:08:54

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: Problem z Olejem,Zegarem....
PostNapisane: 23.mar.2005 14:44:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
Pisze w imieniu kolegi, autko Audi b4 Coupe silnik 2,0.
A mianowicie: ostatnio podczas jazdy zaczeła mrugać kontrolka smarowania, od razu pierwsze co koles sprawdził stan oliwy i był OK.
Ktoś mu doradził żeby od razu zmienił olej i tak tez zrobił, kontrolka juz nie mruga ale na dodatkowym zegarze pokazuje ciśnienie na gorącym silniku leko powyżej 1 :(. aha olej był wlany -> uwaga !!! LOTOS!!! PEŁNY SYNTETYK :( <- Teraz wlał CAstrola pełny syntetyk. Czy na zegarze to ciśnienie nie jest za małe :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 14:56:05 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sie.2003 15:20:59
Posty: 2049
Lokalizacja: The Great Lakes
Według mnie to albo padł czujnik ciśnienia oleju albo pompa oleju.

_________________
Było: B5 1.8Tq
Jest: E39 530i, 8R Q5 3.0T, Charger SRT392


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 15:46:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
1bar to za mało, ale sprawdz jeszcze ciśnienie na wyższych obrotach. Poza tym sprawź to zwykłym wkręcanym manometrem. Mógł paść czujnik, pompa oleju, ewentualnie silnik już ciśnienia nie trzyma, ale to raczej dałoby sie wyczuć.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 16:01:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2004 13:07:30
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Witam..chodzi o moje auto... napisze dokładnie co sie dzieje.. Gdy silnik sie rozgrzeje to cisnienie oleju spada nie nizej niz 1 ..ale tylko na wolnych obrotach ( 900-1000) wystarczy ,ze przekroczy 1000 i konrolka gasla ,a cisnienie rosło ... Moc auta bez zmian sam juz nie wiem co to moze byc :/ z góry dzieki za pomoc

_________________
AUDI CABRIO 2,6 V6 1996r mmm
AUDI B4 COUPE ( 2,0 1993) było :((
Opel Calibra 2,0 1992 było i sie zmyło :D
VW Scirocco -pierwsze autko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 19:12:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
u mnie jest na wolnych 1.2-1.4 i nie pali sie kontrolkja....silnik chodzi igla...a jak rano zapalasz slychac panewki ???

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.mar.2005 20:32:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Kontrolka zapala sie tylko przy wartościach krytycznych czyli, 0,3bara na wolnych i 1,8bara przy 2150obr/min. Także twój wskaźnik może zawyżać i wprowadzać zamieszanie. Podjedz i sprawdz to wkręcanym manometrem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 09:26:28 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2004 13:07:30
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
Witam.. no więc wczoraj duzo pojezdziłem wieczorem i kontrolka nie zapaliła sie ani razu ,a cisnienie oleju utrzymuje sie troche powyzej 1 na wolnych obr...moze zmiana oleju pomogła.. Zobaczymy jak bedzie dalej... Dzieki za pomoc ...Pozdrawiam :)

_________________
AUDI CABRIO 2,6 V6 1996r mmm
AUDI B4 COUPE ( 2,0 1993) było :((
Opel Calibra 2,0 1992 było i sie zmyło :D
VW Scirocco -pierwsze autko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 09:58:27 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.gru.2004 10:18:16
Posty: 225
Lokalizacja: Zielona Górka
a jak poznać czy: "...silnik chodzi igla...a jak rano zapalasz slychac panewki ???"
jak te panewki słychać, na wolnym obrotach czy po przygazowaniu?

_________________
ach żal mi mojego B3 Quattro 2.0 Sport Edition teraz B3 1.8S zagazowany golas


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:04:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
tylko jak rano zapalam podczas rozruchu delikatnie przygraja rano ale to trwa tylko mili sekunde....ani na wolnych ani na rozgrzanym nic nie gra....
dynamika zajebista,czysciutko-dlatego uwazam ze jak igla

Dzisiaj mialem wyklady z budowy silnikow i zapytalem sie profesora habilitowanego jakie powinno byc cisnienie oleju w tego typu silniku i powiedzial mi ze aby silnik byl dostatecznie smarowany powinno byc ok. 0,2 MPa czyli 2at czyli 1,5 bar wiec mysle ze nie jest tak tragicznie...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:49:13 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Owszem, ale pamiętaj że wraz z obrotami ciśnienie smarowania ma rosnąć.
A czy autko jest igła, przekonasz sie tylko po zhamowaniu. Nie jeden już sie mocno zdziwił. ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:53:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
wiem i u mnie cissnienie rosnie i od 2000 obr juz zamyka wskaznik wiec chyba jest ok?? planuje wybrac sie na hamownie tylko musze kaski troche podlapac...

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:53:52 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2004 13:07:30
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
no jesli 1,5 jest OK to chyba nie mam sie czym przejmowac w dodatku ,gdy obroty wzrastają do 2000 to cisnienie podsnosi sie i jest miedzy 4-5

_________________
AUDI CABRIO 2,6 V6 1996r mmm
AUDI B4 COUPE ( 2,0 1993) było :((
Opel Calibra 2,0 1992 było i sie zmyło :D
VW Scirocco -pierwsze autko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 11:56:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 18.lis.2004 12:41:33
Posty: 1139
Lokalizacja: Warszawka
mysle ze jest gites...ale nie mnie to ocenaic;)
Wlasciwie to sugeruje to poprawne dzialanie pompy olejowej i wskazywac moze zuzycie elementow silnika taaaak??

_________________
było:
Coupe 6A 2.0 16V
Subaru Impreza GT // WRX STI // Evo 8 // Evo 10
Jest:
M4 Competition
AMG GT S


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 12:25:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Jeśli pompa jest oki, a ciśnienie jest zbyt małe to wskażywałoby, że śilniczek ciśnienia nie trzyma.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.mar.2005 14:03:58 
Klubowicz

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:09:24
Posty: 419
Lokalizacja: Kalisz
Audi chyba Lotosu nie lubi ;-) :/ Mój silnik sie wysypał na Lotosie semisyntetyku - nigdy wiecej lotosu :!: :!:

POZDRO


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 08:48:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14.lis.2004 13:07:30
Posty: 39
Lokalizacja: Wrocław
teraz juz wiem ,ze Lotos to syf ,a nie olej... :/ na szczescie juz go zmienilem :) :P

_________________
AUDI CABRIO 2,6 V6 1996r mmm
AUDI B4 COUPE ( 2,0 1993) było :((
Opel Calibra 2,0 1992 było i sie zmyło :D
VW Scirocco -pierwsze autko :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 12:49:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.lip.2003 06:56:59
Posty: 1050
Lokalizacja: Oborniki / Wrocław
Cysztof napisał(a):
tylko jak rano zapalam podczas rozruchu delikatnie przygraja rano ale to trwa tylko mili sekunde....ani na wolnych ani na rozgrzanym nic nie gra....
dynamika zajebista,czysciutko-dlatego uwazam ze jak igla

Dzisiaj mialem wyklady z budowy silnikow i zapytalem sie profesora habilitowanego jakie powinno byc cisnienie oleju w tego typu silniku i powiedzial mi ze aby silnik byl dostatecznie smarowany powinno byc ok. 0,2 MPa czyli 2at czyli 1,5 bar wiec mysle ze nie jest tak tragicznie...


Cysztof to nie panewki tylko popychacze zaworow tak graja. Jak by ci panewki zagraly to juz masz kupe nie silnik. Bedzie chodzil ale sie bedzie dalej sam rozklepywal. Zreszta wsluchaj sie w dzwiek i czestotliwosc. Panewek masz 4 a zaworow 16 - latwo poznasz co klekocze.

_________________
Competition 2.0 16V quattro + wtrysk gazu JustHeavy New


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:21:21 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
najlepsza jest ta czesc tematu gdzie wszyscy po kolei szukaja akceprtacji wsrod innych ze takie a nie inne cienienie jest OK :peace: ..... komedia panowie ... :):

wecie zmierzcie najpierw to cienienie a pozniej sie licytujcie kto ma jakie bo to co widzicie na tych swoich legendarnych juz zegarach dodatkowych obarczone jest duzym bledem pomiarowym a w niektorych przypadkach bardzo duzym .... tak wiec zanim zaczniecie dalsza dyskusje to proponuje zmierzyc faktyczne cienienie

a co do suchych faktow to jezeli silnik ma ponizej 2 bar na rozgrzanym do 90st C oleju na wolnych obrotach to nalezaloby juz pomyslec o przegladzie ukladu smarowania w aucie ..

lepiej jest przeciwdzialac niz czekac na skutki ....

jakby ktos nie wiedzial a widze ze sa tu tacy to panewki to lozyska slizgowe walu korbowego. pracuja one na zasadzie wytworzenia sie cisnieniowej poduszki olejowej na ktorej slizgajac sie obraca sie wal ...w momecie zaniku cisnienia na panewce dochodzi do zetkniecia sie powierzchni metalowych w ruchu co skutkuje przytarciem a jezeli stanie sie to w ktoryms z 2 martwych punktow obrotu walu czyli jezeli tlok jest centralnie na dole lub u gory , moze dojsc do stluczenia panewki w wyniku czego lawinowo nastepuje cala seria katastrof w silniku bo wszystkie panewki sa na jednym kanale olejowym wiec jak uszkodzenie panewki spowoduje otwarcie kanalu olejowego i spadek cisnienia na magistrali to automatycznie cala reszta panewek robi to samo

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:35:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Hans -> wg mnie za bardzo delikatnie podchodzisz do tematu


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 25.mar.2005 15:39:35 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
po co mam byc brutalny ? ... zycie jest brutalne ... jak sie komus wysra silnik to bedzie wiedzial o czym pisze i cala otoczke emocji sam pozna ... ;)

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 29 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: