.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 00:49:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 2.2T powiedzcie co jest po objawach ???
PostNapisane: 10.maja.2005 22:17:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Autko krótko mówiąc ma zjebaną turbinke... chyba heheh, bo nabija na maxa do 0,5 !
Ale mniejsza o to - bardziej interesuje mnie to że można je ciągnąć do 4.000 obr/min maksymalnie i tak jakby się zadławiało !!!
Co to może być ?
Komp może mieć coś do tego..?

Z góry wielkie thx.

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Ostatnio edytowano 11.maja.2005 18:54:31 przez mechitro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 22:26:09 
Moderator

Dołączył(a): 17.lip.2003 02:27:37
Posty: 10119
Lokalizacja: CBY
Auto: C4,B6 quattro, A2
moze byc jakas nieszczelnosc w dolocie lub uwalony zawor upustowy powietrza lub spalin

_________________
A100 '88 2,3 - 99-02
A10Q '91 2.8 - 01-15
A6Q '97 2.5 - 11-
A4Q '03 1.9 - 15-
A2 '01 1.4 - 24-
Seat Alhambra 4x4 '08 1.9 - 25-


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 22:30:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a skąd te 0,5? z komputerka czy manometr niezależny?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 22:58:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
maciu napisał(a):
a skąd te 0,5? z komputerka czy manometr niezależny?

Manometr na desce rozdzielczej...
Przy podgazowaniu do 2000 podnosi się do w/w 0,5, a potem już opada...

Jak można wykluczyć te zawory ..?

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 23:08:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a jak obroty na wolnych wzglednie przy ruszaniu takim normalny
mnie na max?j akiesz skoki, szarpania?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 23:19:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
maciu napisał(a):
a jak obroty na wolnych wzglednie przy ruszaniu takim normalny
mnie na max?j akiesz skoki, szarpania?

Do 4000 autko wkręca się normalnie...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 23:23:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to w/g mnie wyklucza nieszczelnosc w dolocie...

a vag cos wypluwa? pewnie nie był badany co?

moj tez nie laduje ale kreci sie spokojnie do 6k, jak byly nieszczelności
dolocie to szarpal na wolnych i dopoki sie nie wcisnelo na max to
mial spore problemy z utrzymaniem obrotow równo

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 23:30:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Audica jest z tych starszych i nie ma vag-a...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.maja.2005 23:33:30 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
a kody blyskowe?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 00:21:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.lip.2003 15:45:10
Posty: 4448
Lokalizacja: centralna Polska
Michał, z moja 200'ką od tygodnia dzieje się to samo !!! do 4000 rpm ładnie a potem muli się, a jak wciśnie się gaz w podłogę to czasem szarpie. Jak wrócę z Kronach to zbłyskam ją i zobaczę jakie błędy wywaliła... ale boję się że nie będzie tanio :( Jak coś wymyślicie to chętnie skorzystam ze wskazówek.

_________________
S8 dla Łodzi..... i dla mnie też S8 ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 09:21:31 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
na 80% membrana w zaworze upustowym (albo sprężynka ale to mniej prawdopodobne). W każdym razie czepiłbym isę teog zaworu bo on też przecież odpowiada za spuszczanie ciśnienia.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 10:21:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
A czy byłoby słychać gdyby to zawór upustowy puszczał..? Jakiś świst charakterystyczny, czy coś ??

Czy jest w Polsce jakaś firma, w której można naprawić MACa :?:

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 12:11:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
Jeszcze jedno :!:

Nie słychać gwizdu turbiny...

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 13:20:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
Stan turbinki sprawdzisz bardzo łątwo - zdejmij rurę dolotową z turbo i pokręć wirnikiem przy okazji złap za ośkę i sprawdź luz - troszeczkę luzu bedzie miałą napewno ale nie za dużo i nie moze o nic przycierać jak się kręci (co będzie słychać) Jeśli jest ok a oleju nie przeciska się rpzez nią wiadrami to turbinka jest OK. Zawór o którym mowa jest od puszczania spalin a zatem jeśli jest padnięty i wypuszcza spalinki to można powiedzieć że zabiera turbince napęd a zatem nie będzie jej słychać bo ona nie kręci się z odpowiednią prędkością. Silnik jest tak nastrojony że leje paliwkiem odpowiednio do zadanego powietrza a jak tego powietrza turbinka nie napompuje to paliwka też nie dostanie i będzie szarpało na wyższych obrotach. Wszystko wskazuje wiec na ten zaworek. Pry okazji sprawdź szczelność całego dolotu bo to najczęstsze niedomagania tych motorków. Powodzenia

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.maja.2005 16:58:15 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
mechitro napisał(a):
maciu napisał(a):
a skąd te 0,5? z komputerka czy manometr niezależny?

Manometr na desce rozdzielczej...
Przy podgazowaniu do 2000 podnosi się do w/w 0,5, a potem już opada...

Jak można wykluczyć te zawory ..?


Jeżeli dobrze Cię zrozumiałem to przy przegazowaniu do 2000 obr masz na komputerku 0,5 - czyli masz podciśnienie jak w każdym silniku bez turbo. 2000 obr to za mało zeby cokolwiek więcej się pokazało. Dopiero ok 4000 obr powinno na komputerku pokazywać 1.0 lub więcej. Jak jest podczas jazdy? Jedź na 3cim biegu 50 i wdepnij gaz do dechy. Trzymaj aż do czerwonego pola i napisz co się pokazało na komputerku. I napisz czy w trakcie przyspieszania silnik nie przerywał lub szarpał. Jeżeli masz silnik KG to sterowanie ciśnienia masz tylko za pośrednictwem napięcia sprężyny w wastegate i membraną względem atmosfery. Musisz odkręcić kopółkę WG i obejrzeć membranę. Jeżeli są na niej widoczne pęknięcia, ślady po nagarze czarnym ze spalin (na wewnętrnej stronie kopółki też) lub jeżeli zawór chodzi ciężko - trzymaj za nakrętkę po środku i ciągaj góra-dół. Zawór ma chodzić płynnie i z oporem tylko napiętej membrany.

Generalnie, to stawiam na nieszczelności w układzie dolotowym, uszkodzony WG - ciągle otwarty lub drastycznie uboga mieszankę.

Komputer do KG może kosztować od 150-350 PLN.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 08:51:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
kefir ale to jest manometr niezalezny więc w/g mnie na 100% to jest +0,5
chyba ze michał nie wypatrzył gdzie ma zero na skali

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 12.maja.2005 14:46:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Jeżeli jest 0,5 mierzone manometrem, to turbina napewno ładuje ile trzeba. Napisz mi jaki masz silnik i czy wastegate jest sterowany zaeorkiem na grodzi przedziału silnika (zawór N75) czyli prościej - czy do pokrywki zaworu wastegate podłączony jest wężyk czy króciec jest wolny.

Są dwa scenariusze:
Jeżeli to silnik KG i wastegate jest bez wężyka, to masz uszkodzoną membranę wastegate lub zatarty i otwarty non stop zawór w wastegate i komputer odcina Ci przy ok 4000 obr/min dopływ paliwa. W silnikach KG to wypada właśnie przy 0,5 lub 0,7 bara - u mnie odcinało właśnie przy ok 0,7 bara. Musisz sprawdzić wastegate czyli mambranę i zawór i jeszcze ewentualnie odkręcić śrubę do ragulacji ciśnienia doładowania w wastegate - ta centralna w kopólce. Może ktoś tam się wepchał i próbował robić tuning bez zlikwidowania odcięcia paliwa.
Jeżeli to silnik MC, to wszystko co powyższe + to ze odcięcie paliwa jest właśnie ok 0,5 bara, bo MC ma standardowe doładowanie 0,4 bara w piku. Czyli turbwka przeładowuje i ciśnienie powinno być niższe. Terz komputer pracuje w trybie awaryjnym, dlatego nie udaje sie Wam kręcić go wyżej niż 4000obr/min.

Aha. Tak dla wyjaśnienia. Komputery w Audi podają ciśnienie calkowite od -1 do 0,4 bara (na przykład), czyli na wyświetlaczu 1,4. Wszystko co poniżej 1 to podciśnienie. Manometr natomiast podaje pomiary względem 0. Czyli jeżeli ktoś twierdzi, że silnik 3B ładuje mu 2,2bara to tak naprawdę jest to 1,2 bara względem zera. A silniki MC mają to ciśnienie na poziomie 0,4 bara. U mnie...0,8 bara :diabel:

Jeszcze raz proszę...napisz jakie oznaczenie ma ten silnik :)

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: