.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 23:03:21

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Doładowanie S4 2.2T
PostNapisane: 29.lis.2005 17:47:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Witam.
Ostatnio od jakiegos czasu nie laduje mi pełnego ciśnienia ,jakoś tak odkąd zaczelo sie zimno robić.Teraz mam max 1.0 czasem od swieta mignie 1.1 na 1 sec. wcześniej 1.1 na wskażniczku na kompie.
A dzisiaj pojeździłem troche ,pozałatwiałem troche spraw i wracając do domciu przycisnąlem troche i zaczeło ładować 1.1normalnie jak wcześniej .postawiłem autko na jakieś 20 min ,po tym czasie jade rozgrzałem autko i dupa 1.0 znów.
Kurna już nie wiem czy coś sie zepsuło czy to tak ma być.
Wiem że może se korygować jakoś te ciśnienie komp.
Dzieki za info.

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 18:41:45 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
to ile tam w końcu masz? bo nie kumam tego: "mam max 1.0 czasem od swieta mignie 1.1 na 1 sec. wcześniej 1.1 na wskażniczku na kompie. "

na kompie masz absolutne czyli powinienes widywac 2.1 - 2.2

masz mano założony?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 19:30:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
maciu na seryjnym programie masz 2,1 2,2?

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 19:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
no a tobie komp w zegarach niby ile pokazuje?
tam jest cisnienie absolutnie czyli dodane jest atmosferyczne o
czym pisałem :)

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 19:55:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
chodzi mi o 2.1 na kompie miałem przedtem. teraz mam 2.0 ale dziś dostał olśnienia i zaczął ladować 2.1 postawiłem auto na jakiś czas i potem jak jechałem znowu 2.0 tak zaczą ładować jak zaczeło sie zimno robić

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 19:58:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.sie.2005 18:04:27
Posty: 580
Lokalizacja: Białystok
tam jest cisnienie absolutnie czyli dodane jest atmosferyczne o
czym pisałem n

to wiem,u mnie raz wbilo 2, a tak drugi trzeci bieg to mam do 1,9 dlatego pytalem czy masz seryjny program?

_________________
A3 1.8T AUM 270KM 371NM
Było S4 AAN troszkę przerobione..


Ostatnio edytowano 29.lis.2005 20:15:12 przez wariatquattro, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.lis.2005 20:02:43 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
u mnie sporadycznie pokazuje 2.2

program jak mniemam jest seryjny... zreszta co to za program
co dodaje 0.1 :P

a miewałem czasami 2.3 i raz nawet 2.4 nie wiem skąd, pewnie
bonus od N75 albo WG ;)

no i oczywiscie 2 a nawet 1.9 to za mało... a po lekkim odpuszczeniu gazu
jak depczecie na max idzie troche lepiej? dławi się przy wdepnieciu czy po
prostu tyle max ładuje i jest gładko?

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 00:05:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 02.paź.2003 22:56:14
Posty: 411
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
ładuje tyle i zapina nic sie nie dławi nie dusi ,wcześniej tak jak u ciebie czasem nawet 2.2

_________________
S4 2.2 TURBO -> było
B4 AVANT 1.9 TDI-> było
HONDA CBR 600 RR-> było
S6 4.2 -> było
GSX-1000R - było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 08:14:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
czy to nie bedzie tak, ze jezeli na zewnatrz jest niskie cisnienie, np jezdzimy w gorach, to cisnienie wskazywane na zegarkach bedzie wyzsze, powiedzmy 2.2 , a gdy bedziemy jezdzic gdy na dworze jest wyzsze cisnienie, np nad morzem to bedzie pokazywalo np. tylko 2.0 ?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 08:16:03 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
pamiętajcie , że 2.2 bara na kompie pokaże TYLKO na wyższych biegach (4/5) i tylko na niskich obrotach (2500-3000 to jest max kiedy może to pokazać) przy wduszonym do końca pedale gazu.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 09:32:19 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
czy to nie bedzie tak, ze jezeli na zewnatrz jest niskie cisnienie, np jezdzimy w gorach, to cisnienie wskazywane na zegarkach bedzie wyzsze, powiedzmy 2.2 , a gdy bedziemy jezdzic gdy na dworze jest wyzsze cisnienie, np nad morzem to bedzie pokazywalo np. tylko 2.0 ?


Gdzies wyczytałem ze komp w AAN robi tak żeby osiagi fury były
na mniej wiecej tym samym poziomie i zimą odejmuje latem
dodaje a jak jest wysoko to tez przycina turbinke zeby sie nie
przekrecila ale jak jesteśmy nisko to tez nie pozwoli żeby było wiecej
niz te 2.15 po prostu turbo ma wtedy mniej do roboty.

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 10:56:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
Gdzies wyczytałem ze komp w AAN robi tak żeby osiagi fury były
na mniej wiecej tym samym poziomie i zimą odejmuje latem
dodaje a jak jest wysoko to tez przycina turbinke zeby sie nie
przekrecila ale jak jesteśmy nisko to tez nie pozwoli żeby było wiecej
niz te 2.15 po prostu turbo ma wtedy mniej do roboty.


To mogloby wyjasniac, dlaczego czasem wybija wiece, a czasem mniej.
Wystarczy, ze jakiegos dnia jest zimniej i wysokie cisnienie na dworze i bedzie mniej biło, chociaz furka bedzie jechac normalnie.

P.S. Leo > pelne doladowanie mozna uzyskac juz na nizszych biegach w seryjnej S4. sprawdzalismy z bartem.w. na pierwszym biegu, startując z miejsca dosc dynamicznie w okolicach 6tys obr. potrafi mignac na wskazniku 2,0 . na drugim biegu to juz spokojnie trzyma 2,0-2,1 przez wiekszosc obrotow.

I jeszcze jedna ciekawostka, chociaz max doladowanie powinno byc na niskich obrotach tak powiedzmy do 4000obr a potem spadac nawet do 1,7 przy 7000obr , to i tak na wskazniku widnieje 2,0-2,1 nawet do 6000-6500obr.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 12:50:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.sie.2003 19:59:09
Posty: 9212
Lokalizacja: Warszawa           Auta: S8
Lukasik napisał(a):
P.S. Leo > pelne doladowanie mozna uzyskac juz na nizszych biegach w seryjnej S4. sprawdzalismy z bartem.w. na pierwszym biegu, startując z miejsca dosc dynamicznie w okolicach 6tys obr. potrafi mignac na wskazniku 2,0 . na drugim biegu to juz spokojnie trzyma 2,0-2,1 przez wiekszosc obrotow.

I jeszcze jedna ciekawostka, chociaz max doladowanie powinno byc na niskich obrotach tak powiedzmy do 4000obr a potem spadac nawet do 1,7 przy 7000obr , to i tak na wskazniku widnieje 2,0-2,1 nawet do 6000-6500obr.


dokładnie... zalezy od stylu jazdy - raz trzyma 2.0 do końca raz nie...
postaram się to rozczaić

_________________
V8: Obrazek A8: Obrazek S8: Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 13:26:41 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
maciu napisał(a):
dokładnie... zalezy od stylu jazdy - raz trzyma 2.0 do końca raz nie...
postaram się to rozczaić


Moze uda ci sie wyczaic dlaczego czasami przy starcie z gazem w podlodze, przy zmianie na nastepny bieg overboost nie zawsze dziala. Np. 1-bieg jest overboost(2,0-2,1bar), 2-bieg jest overboost(2,0-2,1bar), 3-bieg nie ma (1,8bar) :(
albo
1 jest, 2 nie ma, 3ci znowu jest
lub
jest na wszystkich 3-ech

to oczywiscie przy gwaltownym przyspieszaniu i kreceniu do 6500-7000obr. Od czego to zalezy ? Czy za szybka zmiana biegu? za wolna? odpuszczenie/nieodpuszczenie pedalu gazu do konca przy zmianie biegu? za wysokie obroty na poprzednim biegu?

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.lis.2005 15:21:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
zależy od tego czy przy zmianie biegów ciśnienie w kolektorze spadnie poniżej 0 bar czy nie. Przynajmniej wtedy, wg moich informacji, komp odczytuje, że odpuszczono gaz. Samemu mi sie udaje zmieniać biegi bez spadku doładowania dopiero przy wyższych biegach i rzeczywiście doładowanie nie wchodzi na max wtedy. Choć z tego co wiem 3B nie ma overboostu, także mogę mylić sie w tym względzie.
A co do niestabilnego ciśnienia - rzeczywiście, różnie to bywa i potrafi się wahać w granicach 0.1 - 0.2 bara nawet. Tutaj dzieje się to dlatego, że doładowanie jest uzależnione od wartości zczytanych z czujników - m.,in. temperatury dolotu, a to jak wiadomo zależy od warunków jazdy itepe.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: