.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 16.cze.2025 19:12:08

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł: silnik 2,3l z gazownią i bez gazowni , roznice :)
PostNapisane: 09.sty.2006 07:33:16 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
W innym wątku wspominalem o tym, ze dlubiemy troche w kolegi audi 90 2,3NG. W miedzyczasie wyjelismy wogole instalację gazową, takze mieszacz wywalilismy, zeby zrobic testy na samej benzynie, bez zadnych zwezek i innych gówienek.

roznica przy jezdzie z gazownią (zamontowanym mieszaczem/zwężką dolotu) , a bez tego ustrojstwa i to w obydwu przypadkach na benzynie jest... w moim odczuciu ogromna. to tak jakby sie przesiąść z 1,8 na 2,3.

przedtem samochod przyspieszal tak w miare do 3,5-4tys a potem to juz bylo szlifowanie do 6tys bardzo powolne nawet na 1szym i 2gim biegu.

a teraz... bajka :) kreci sie pieknie. od 3000tys dostaje ciągu konkretnego leci tak bez zajakniecia do 5000tys i okolo 5tys wciskanie w fotel jest jeszcze wieksze :) do odciecia przy okolo 6700 nie ma zadnego problemu :) dodanie gazu do dechy daje niesamowitego kopa.

1,2 i 100km/h , 3ka i 140 chwilunia, caly czas ciagnie dalej na 4ce, nie ze sie buja tylko kreci.

normalnie zaciera sie roznica pomiedzy moją A200 2.2turbo 10V a tą A90 2,3 benzyna. Elegancki silnik.

Ale jaki to ma teraz dzwięk... poezja, rasowy ryk 5 cyl do 6500obr :)

Jak ktos spyta czy silnik 2,3 jest dobry, to twierdze ze jest zajebisty, tylko pod warunkiem, ze nie jest struty gazem!!! bo to zabiera mu za duzo wigoru.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2,3l z gazownią i bez gazowni , roznice :)
PostNapisane: 09.sty.2006 08:28:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.kwi.2005 09:29:31
Posty: 824
Lokalizacja: Olsztyn
Auto: A8 D2FL 3.7Q
Lukasik napisał(a):
Jak ktos spyta czy silnik 2,3 jest dobry, to twierdze ze jest zajebisty, tylko pod warunkiem, ze nie jest struty gazem!!! bo to zabiera mu za duzo wigoru.


Chyba że gazem z BLOSem (mam nadzieję).

_________________
Pozdrawiam, Krisker
A8 D2 FL 3.7 Quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 08:30:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Identyczne objawy miał znajomy w 1,8 i zastanawiałem się co to może być. I jest w tym coś co piszesz.
Element podający gaz wpięty w przewód zasysający powietrze ma mniejszą średnice co powoduje spadek ilości powietrza potrzebnego do wytworzenia mieszanki.
Wydaje mi się że to właśnie tak się dzieje.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 09:12:26 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
krisker> z blosem wg moich obliczen nie powinien byc za bardzo odczuwalny spadek mocy. powierzchnia przeplywu przy blosie jest ze 3-4 razy wieksza niz przy zwyklym mieszaczu. srednica przy max przeplywie (czyli jak przeslona otworzy sie) to okolo 5cm, czyli tyle co mniej wiecej ta wieksza przepustnica w silniku 2,3l takze blos nie bedzie "wąskim gardłem" .

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 09:17:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Lukasik napisał:
Cytuj:
Jak ktos spyta czy silnik 2,3 jest dobry, to twierdze ze jest zajebisty, tylko pod warunkiem, ze nie jest struty gazem!!! bo to zabiera mu za duzo wigoru.


Ameryki tym nieodkryłeś :) Jak sie okazało, że mikserek w mojej V6 zagazował około 30PS, od razu wylądował w piwnicy :D


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2,3l z gazownią i bez gazowni , roznice :)
PostNapisane: 09.sty.2006 09:18:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.gru.2003 15:35:15
Posty: 17274
Lokalizacja: Pabianice /EPLL/LCJ
Auto: AFN quattro,AVG quattro, CFHF 4x4
Lukasik napisał(a):

Jak ktos spyta czy silnik 2,3 jest dobry, to twierdze ze jest zajebisty, tylko pod warunkiem, ze nie jest struty gazem!!! bo to zabiera mu za duzo wigoru.

NIc dodać nic ująć.
Gaz to zło i tyle ... :peace:

_________________
A4 AFN quattro 134 KM @ 344 Nm
A4 AVG quattro - już nieseryjne.
Caddy Maxi CFHF 4 Motion 194 KM @ 437 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 09:22:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
wiem ze nie odkrylem ameryki :) ale chcialem to kiedys sprawdzic i porownac.

Cytuj:
NIc dodać nic ująć.
Gaz to zło i tyle ...


generalnie tak.
zazwyczaj jest gorzej niz lepiej :)

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: silnik 2,3l z gazownią i bez gazowni , roznice :)
PostNapisane: 09.sty.2006 09:47:51 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Lukasik napisał(a):
Jak ktos spyta czy silnik 2,3 jest dobry, to twierdze ze jest zajebisty, tylko pod warunkiem, ze nie jest struty gazem!!! bo to zabiera mu za duzo wigoru.


Kolega nie bierze pod uwagę wordeckowej modyfikacji miksera:
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/mikserKjet.JPG :evilbat:
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/mikser2.JPG :evilbat:
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/mikser3.JPG :evilbat:

Edit: Jest to nic innego jak mikser rurkowy. Cały sekret polega na tym, zeby usykać taki przepływ (zawirowanie) powietrza w mikserze, który pozwala równocześnie na:
- uzyskanie dobrej elastyczności w zakresie niskich i średnich obciążeń (i obrotów),
- łatwe "wkręcanie " się silnika w zakresie od 4000 rpm do odcięcia (u mnie już nie ma odcięcia :) )
- możliwie stabilny skład mieszanki, z delikatną tendecją do jej wzbogacania w miarę wzrostu obciążenia i obrotów


Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Ostatnio edytowano 10.sty.2006 08:18:27 przez wordeck, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:10:23 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
HAHA! Przesiatka z 1,8 na 2,3!!!!

Mialem Audi 80 1,8S i kupilem sobie C4 2,3 AAR.
Wrazenia po przesiadce:

Audi 80 1,8S objezdza C4 jak chce i kiedy chce i do tego mniej pali.

C4 tylko wyje, ale nic nie idzie do przodu. Mul niesamowity.
Ma moim zdaniem za krotkie biegi. Mam czasem uczucie, ze jade ROBUREM... tzn. 1.Bieg, 2.Bieg, 3. bieg - a tu dopiero 40 km/h - No przesadzam troche, ale takie mam uczucie)

80 krecila na 3. biegu do 140kmh (co prawda przy 6000 obr.)


Na zakretach 80 trzymala sie lepiej (najprawdopodobniej zasluga zawieszenia MONROE).

Tak wiec strasznie jestem rozczarowany C4 2,3 AAR.
Jedyny plus to komfort, duzy bagaznik, i dzwiek.

Ale nastepne moje Auto bedzie BMW 528iA albo Honda Type-R.
Nowe Audi niepodobaja mi sie tak bardzo jak te stare. W srodku pelno twardych plastikow. SORRY AUDI!!


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:14:31 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krzysio napisał(a):
HAHA! Przesiatka z 1,8 na 2,3!!!!

Mialem Audi 80 1,8S i kupilem sobie C4 2,3 AAR.
Wrazenia po przesiadce:

Audi 80 1,8S objezdza C4 jak chce i kiedy chce i do tego mniej pali.


Niestety to prawda. Ale to była sama radość, kiedy obserwowałem miny osób w dużo większych i mocniejszych samochodach, kiedy musieli zmieniać biegi (i zostawali w tyle), a ja sobie dalej III i pedał w podłodze...

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:16:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Tak więc masz masz coś w tym 5 cylindrowcu skopane i to ostro. A Monroe to zawias dla dupowozów :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:24:43 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.mar.2004 22:33:12
Posty: 1207
a możę zamiast wyrzucać instalacje zrobić z nią porządek sprawdzić wydajność reduktora .zmienić przewód zasilający reduktor na 8mm. zmodyfikować mixer lub BLOS . porządnie wyregulować . I NIE PISAĆ BZDUR

_________________
A6 c5 2.8 quattro limo


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:27:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
Cytuj:
HAHA! Przesiatka z 1,8 na 2,3!!!!

Mialem Audi 80 1,8S i kupilem sobie C4 2,3 AAR.
Wrazenia po przesiadce:

Audi 80 1,8S objezdza C4 jak chce i kiedy chce i do tego mniej pali.


Weź pod uwagę stosunek masy do mocy obu autek.
C4 Ma kilka kilo nadwagi w stosunku do B3.
A druga sprawa że jak C4 nie umie się jeżdzić to i Golf 1 ją opierdzieli.
Silnik 2,3 potrafi bardzo dużo tylko trzeba umiejętnie go wykorzystać.

BTW
Cytuj:
Kolega nie bierze pod uwagę wordeckowej modyfikacji miksera:
http://www.gciklodawa1.republika.pl/audi/mikserKjet.JPG


WTF :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:37:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.paź.2004 10:33:22
Posty: 1075
Lokalizacja: Pruszkow
Wiecie co, tak sobie patrze na to dzialanie blosa i powiem wam ciekawostke. W moim pierwszym C3 2.0 (KP) mialem niby orginalna instalacje. Samochod nie mial standardowego miksera tylko wlasnie cos co ja sie smialem i nazywalem kranikiem, Tam to bylo do tego stopnia mechaniczne ze ychylanie tego kraniku polegalo na polaczeniu manetki od przepustnicy prostym kawalkiem preta do tego kraniku i wpadal gaz proporcjonalnie do powietrza. Auto na gazie zapierdzielalo niemilosiernie, na benzynie nigdy nie jezdzilo. Po zmianie na normalna instalacje okazalo sie ze zamulilo sie tak ze sam nie poznalem tego autka, wylo ale nie jechalo, gozej jak 2.0D :):

Szkoda ze to wywalilem jakis czas temu z garazu bo pokazal bym wam to jako ciekawostke technologiczna z przed 20 lat, a na reduktorze mialem wybita date 1986 ubaw. :peace: :diabel:

_________________
Don't you know I'm loco?...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:44:53 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
Wiesz jezeli chodzi o moje umiejetnosci jezdzenia, to uwazam, ze nie sa zle.

Nie mysle, zeby mnie ktos objechal Golfem 1.
Jezdze duzo w trasie (nawet do 1500 km dziennie) i zaliczam sie do ludzi ktorym "sie spieszy".

Faktem jest, ze ta sama trase 1200 km robilem Audi 80 nawet i do 3 godzin szybciej.

80 tka wrecala sie poprostu szybciej na obroty. Jesli chodzi o proporcje mocy do wagi, to Audi 80 ma wiecej kilo na koni mechanicznych:

1050kg / 90KM = 11,66 kg/KM
1400kg / 133KM = 10,52 kg/KM


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:46:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.maja.2005 11:42:26
Posty: 147
Lokalizacja: Kraków
wowo napisał(a):
Tak więc masz masz coś w tym 5 cylindrowcu skopane i to ostro. A Monroe to zawias dla dupowozów :)

zgadzam sie z wowo poza tym zalezy jakie 1.8 bo jesli np 115 KM to C4 jednak duzo waży i nie bedzie tak chodzic jak w B2.

_________________
Audi 80 2.3 NG '92 bez quattro ale daje rade:)
BMW 535i '92


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 11:47:20 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.paź.2004 10:03:48
Posty: 3304
Lokalizacja: Poznań i okolice
Krzysio napisał(a):

Faktem jest, ze ta sama trase 1200 km robilem Audi 80 nawet i do 3 godzin szybciej.

80 tka wrecala sie poprostu szybciej na obroty. Jesli chodzi o proporcje mocy do wagi, to Audi 80 ma wiecej kilo na koni mechanicznych:



Wszystko to racja, ale myślę, że duże znaczenie mają też przełożenia skrzyni biegów - w C4 są po prostu za krótkie.

Pozdrawiam

_________________
“Life in every breath, that is Bushido".
"Jedyny prawdziwy odpoczynek, to wieczny odpoczynek".
http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... qjmh3ScqMU


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 12:02:01 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.lip.2005 10:09:55
Posty: 3209
Lokalizacja: Puck
Enduro - swieta racja ! Tu nawet bez blosa by sie obeszlo ! Najwazniejsze to wydajny parownik - moc silnika + 50% , i wtedy mikser o wiekszej srednicy i samochod odzywa ! Jezeli parownik ma 100 KW a silnik tez 100 KW to czego po instalacji LPG sie spodziewac ! Przy takiej konfiguracji trzeba dac ciasny mikser i zwiekszyc podcisnienie w dolocie bo inaczej gaz nie poplynie i tyle. Tak czy inaczej LPG sluzy do oszczedzania , a dla sportowych wrazen proponuje podtlenek azotu - to tez gaz :P

_________________
Najlepsze auto ?
To takie, za które płaci Twój szef.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 12:42:08 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4400
Lokalizacja: Wrocław
2,3 w C4 to jest nędza i tyle (trzeba było się popytać co bierzesz najpierw :): ), niech ktoś Cię przewiezie C3 z silnikiem 2,3 a zobaczysz jaka jest potworna różnica...

Inna sprawa, że Lukasik pisał o 2,3 w A90, jestem ciekaw czy też byłaby taka cienizna tego A90 2,3 do 80 1,8S hie hie :)

C4 to jest duży dupowóz, może mniej żwawy, ale za to baaardzo wygodny na trasy i przy prędkościach powyżej 150km/h świetnie się czuje w przeciwieństwie do B3 1,8S.

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.sty.2006 13:08:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 25.wrz.2005 07:57:30
Posty: 353
C4 to jest duży dupowóz, może mniej żwawy, ale za to baaardzo wygodny na trasy i przy prędkościach powyżej 150km/h świetnie się czuje w przeciwieństwie do B3 1,8S.[/quote]


Wlasnie, ze na odwrot!!! A 80 jechalem 170 km/h i mialem 4000 obr/min na obrotomierzu, a w C4 musze go juz pilowac na 4500 obr./ min

Wordeck widze, ze mnie rozumiesz i wiesz o czym mowie:
"Wszystko to racja, ale myślę, że duże znaczenie mają też przełożenia skrzyni biegów - w C4 są po prostu za krótkie"


Do WOWO:

Silnik jest dobry bez dwoch zdan!
Nie kupuje Aut na wyglad, tylko na stan techniczny!! Znam sie na tym - jezdze duzo!

A jesli chodzi o MONROE, to napewno byl lepszy niz oryginalne zawieszenie Audi. Przynajmniej sie ten samochod tak nie kolysal na zakretach jak lajba na morzu. I byl przy tym duzo wygodniejszy. Pozatym ja go nie montowalem, tylko poprzedni wlasciciel.


A zanim kupilem 2.3 testowalem tez 2.8 i tez wrazenia na mnie nie zrobil, nawet jako Coupe. (Wrazenie zrobilo na mnie spalanie).


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: