.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 19:51:03

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: kto pomoże zidentyfikować Blok 5cyl, bez numeru ?
PostNapisane: 28.lut.2006 12:21:09 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Mam dół silnika i nie wiem od czego blok. poj. 2226 (81mm x 86,4mm) tłoki płaskie z wcięciem na zawory.
Chciałbym żeby to było 3B albo ABY ale nie mam pewności.
Są sugestie że to KG lub MC i nie wiem
Więc jak odróżnić blok 20VT od 10VT ?

Dzięki z góry za pomoc


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:29:24 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
daj fotkę - jeśli są wycięcia na zawory tylko 2, oraz z jednej strony jest tłok ścięty - to są od 3b/aby

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:30:37 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
KG to napewno nie bo tam było 2144 ;)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:40:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
10V turbo mialy w wiekszosci, czyli na pewno KG, MC, 1B, 2B, MB, KH , w tłokach takie wyciecia tak jakby ktoś odcisnął w nich kulę o srednicy 5-6cm. 20V mialy bardziej takie podwojne wyciecia na zaworki.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:41:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Drodzy nieocenieni pomocnicy....

Nie sugerujcie się tłokami bo to kundel jest ten silnik, ktoś toto poskładał, a ja teraz dochodzę co tam jest powkładane.
Na marginesie, Tłoki i korby są nowe (poprzedni właściciel) tłoki płaskie i mają wycięcie na 2 zawory ioraz jakby uwaga: odciśniętą monetę (nie kulę) o średnicy ok 50-60mm na głębokość 0,5-1mm

Bardziej mnie interesuje jak zidentyfikować sam blok, zakładając oczywiście że nie ma na nim numeru.
Chętnie zrobię i poślę zdjęcia. Tylko czego dokładnie?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 12:55:40 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bloki maja poza numerem seryjnym odlany numer audi/vw.

a tłoki to masz raczej od jakiegos turbo 20V.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 14:09:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Więc mozna powiedzieć że układ korbowy mam jak turbo 20V, a blok?
Jak ustalić? albo inaczej.... co może zdyskwalifikować ten blok przy budowe silnika 20VT? czego może mu brakować jeśli nie pochodzi od 20VT?


PZDR :)

PS: Sorry że truję ale mam ciężki temat z tym motorem i spać nie mogę po nocach :) Z resztą, co ja Wam będę... jakbyście sami nie wiedzieli.

Może jest jakiś życzliwy znawca z Łodzi/ okolic który by pomógł.... :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.lut.2006 18:32:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.maja.2004 21:24:31
Posty: 1659
Lokalizacja: Malbork
konradviper napisał(a):
...
Jak ustalić? albo inaczej.... co może zdyskwalifikować ten blok przy budowe silnika 20VT? czego może mu brakować jeśli nie pochodzi od 20VT?...

Od końca. Jeśli jest od wolnossącego to dyskwalifikują go niewzmacniane tuleje i możesz zapomnieć...
A ustalić możesz tak jak kolega wspomniał wyżej - po nr katalogowym odlanym na bloku (tu bezcenna opcja wyszukiwania w ETCE :D ).
Bywa jednak tak, że blok danego silnika wytwarzany był pod kilkoma różnymi nr i niektóre z nich już się w etce nie znajdują (jako niedostępne) - wtedy pozostają Google albo rzyczliwość forumowiczów, którzy pozaglądają u siebie pod maske (podaj tutaj ten nr ;-) ).

_________________
Audi Coupe quattro 2.2T '86 design by VOTEX


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 09:50:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
oto numer 054 103 021

Istotnie nie widać go w ETCE


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 10:23:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
blok z audi Coupe GT z silnikiem / 100KW / HY,KV / 2.2ltr.

wolnossący.

NIEMNIEJ JEDNAK ten blok był stosowany w wielu , naprawdę wielu wersjach silnikowych, także doładowanych. Wyjmij tłok lub korbowód i zobacz jakie są numery na tych częściach.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 10:14:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
No dobra, wolnossący.
Ale ma spływ oleju z turbiny i wyjście wody z bloku na chłodzenie turbo.
Ma z tyłu miejsce na czujniki prędkości wału i położenia koła zamachowego, znaczy pracował z elektroniką (ECU)

Tłok jest na pewno od 20VT 81mm jw pisałem. Z wyglądu do złudzenia przypomina ten z wizytówki kolegi Lukasika :) jest brzydszy i ma płytsze te wszystkie frezy na denku ale ten sam układ.
Korbowody są na 100% od turbo i takiej długości, że tłok równa się z powierzchnią bloku w swoim górnym położeniu.
Wał ma skok 86,4 jak np silnik 3B i ABY

Biorąc pod uwagę to wszystko.
Czy będzie z tego dół od 3B?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:43:48 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
konradviper napisał(a):
No dobra, wolnossący.
Ale ma spływ oleju z turbiny i wyjście wody z bloku na chłodzenie turbo.
Ma z tyłu miejsce na czujniki prędkości wału i położenia koła zamachowego, znaczy pracował z elektroniką (ECU)

Tłok jest na pewno od 20VT 81mm jw pisałem. Z wyglądu do złudzenia przypomina ten z wizytówki kolegi Lukasika :) jest brzydszy i ma płytsze te wszystkie frezy na denku ale ten sam układ.
Korbowody są na 100% od turbo i takiej długości, że tłok równa się z powierzchnią bloku w swoim górnym położeniu.
Wał ma skok 86,4 jak np silnik 3B i ABY

Biorąc pod uwagę to wszystko.
Czy będzie z tego dół od 3B?


tak na dobrą sprawę, to czym sie roznią między sobą bloki 5cylindorwych audi poza tym ze zmieniala sie delikatnie pojemnosc.

mi sie wydaje ze to jest to samo, tylko np blok od turbo ma te dodatkowe króćce i ma wtedy inny numer audi/vw.

mogą się wały korbowe róznić, korbowody, tłoki i moze same panewki.

Jesli pasuje głowica i kanały olejowe/wodne podpasują to powinna całość śmigać :)

...wez jak mozesz strzel fotke bloku silnika od góry zeby było widać rozmieszczenie kanałów. I to samo z głowicą 20V.

Ja pstrykne blok i glowice od 10V turbo MC.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 15:38:17 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Kanały pasują na 100% bo ktoś, kto to złożył, z braku kasy tymczasowo jeździł tym na kolektorach od atmosferycznego i chodziło bez zarzutu. Trochę mało sprężone ale działało.
Góry jestem pewien, tylko wątpliwości miałem co do bloku ale już mam ich coraz mniej.

Pozostanie mi tylko znaleźć kogoś, kto to zbierze do kupy i wetknie w auto, za rozsądne pieniądze.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: