.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 19:15:01

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: *HELP!* Obroty silnika a pedal gazu... *HELP!*
PostNapisane: 27.sty.2006 20:27:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Naprawde, zaczynam juz watpic, ze rozumiem COKOLWIEK z tego, co sie dzieje z moim silnikiem. Poniewaz dlugo byloby pisac i czytac jego widzimisie, wiec posilkuje sie wykresami.

KOLOR NIEBIESKI - obroty, kreska pozioma wskazuje umowne "poprawne" wolne obroty

KOLOR CZERWONY - polozenie pedalu gazu, kreska pozioma wskazuje calkowicie puszczony

A historia wyglada tak: dnia pierwszego, podczas jazdy po miescie, zaczelo mi telepac buda i generalnie bylo bardzo nieprzyjemnie, wygladalo to tak:

Obrazek

Zajechalem do warsztatu A, w ktorym powiedziano mi ze to silniczek krokowy. Nie bardzo chcialo mi sie wierzyc, ze silniczek krokowy moze wplywac na "czkawke" przy dodawaniu gazu, wiec udalem sie czkajac przez caly Krakow (masakra) do warsztatu B, gdzie po wypieciu przeplywomierza problemy ustapily.

Przez 3 dni jezdzilem bez przeplywki (masakra dla portfela), i wszystko bylo plynnie, poza mala niedogodnoscia:

Obrazek

Tzn tak intensywnie i szybko schodzil z obrotow, ze zapedzal sie za bardzo w dol i po lekkim warknieciu wracal na obroty. Ale dalo sie z tym jezdzic, mimo ze lekko przygasaly swiatla ;]

Bez konkretnego powodu, wczoraj wieczorem wlaczylem (wylaczony silnik, ~90C) przeplywke i odpalilem. Zdziwienie - wszystko chodzi pieknie, dokladnie tak jakbym chcial. Przejazdzka po miescie z pelna moca silnika i ekonomicznym spalaniem - bez zarzutow. Zaparkowalem na noc auto z wlaczona przeplywka.

Rano odpalam, silnik ladnie wszedl na wysokie obroty, potem lekko zszedl (w miare jak sie grzal) i po 2 minutach wyjezdzam na miasto. Niestety, 3 skrzyzowania dalej pojawia sie niepokojace falowanie na wolnych obrotach i znajoma czkawka przy przyspieszaniu. Zjezdzam na boczek i wylaczam przeplywke. I tu najnieprzyjemniejsza niespodzianka, od tej chwili - przez caly dzien - autko jezdzilo tak:

Obrazek

Tzn stojac na skrzyzowaniu po 10 sekundach zaczynal powolutku schodzic z obrotow, gdybym nie pompowal go co te 10-15sek gazem, toby gasnal :(. Wieczorem na parkingu wylaczam silnik (90C), podlaczam przeplywke i... znowu wszystko ok.

I teraz pytania:

Co jest tak naprawde spieprzone? Bo teraz to juz nie mam pewnosci czy to: a) przeplywka, b) krokowy, c) cos jeszcze, d) dowolna kombinacja abc.

Przeplywomierz mam zamowiony, w przyszlym tygodniu bede go odbieral, ale bedzie mi bardzo smutno jak wyloze 3 stowy i okaze sie ze problem nie zniknal :(

Z gory wielkie dzieki za kazda porade... w tym np gdzie w Krakowie polecacie cos dalej z tym robic.

Pozdrawiam tych, ktorzy doczytali ;)

PS: Moze oplaca sie zainwestowac w RS232@PCIMCIA do lapciaka i jakis interfejs diagnostyczny?

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 05:47:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.gru.2005 23:06:53
Posty: 568
Lokalizacja: Olsztyn
ja bym proponowal porzyczyc od kogos przeplywomierz na 15 min i bys juz wszystko wiedzial. jezeli nie to to juz masz +300z plnow wiecej.

_________________
B4 1992 1z bylo
C4 1994 aat bylo
C4 1996 ael bylo
B5fl x2 bylo
A3 2004 BKD bylo
A4 2006 ASB quattro
A6 c4 quattro XYS ael 30.12.1997
A6 C6 CDYA
A6 C7 CDUD @ 320/700
S4 B5 AGB @ 320/460


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2006 21:06:07 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
No niby tak, ale sa takie momenty (jak np dzisiaj) ze na mojej przeplywce jezdzi dobrze, a bez niej nie (czasami jest dokladnie naodwrot).

Wiec to, ze na czyjejs pojdzie ok/nieok, tez moze o niczym nie swiadczyc... za duzo niewiadomych w tym rownaniu :(

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 10:45:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sty.2006 13:28:42
Posty: 2
Lokalizacja: Bełchatów
ja takich momentów przeżyła, już kilka. U mnie podmiana przepustnicy, przepływki, wymiana sondy, czujnika temp. i innych takich. czasami auto pare dni jezdzi dobrze, a potem wszystko wraca.(tzn falowanie przy danej temperaturze-pierwsze trzy kreski, lub zaraz po odpaleniu na ciepłym, tylko gdy samochód jedzie nigdy gdy stoi i gazujesz) Już 4 miesiące i nie wiadomo co....
choć...
ostatnio zauwazyłam ze faluje najbardziej gdy powłączam ogrzewanie tylnej szyby i zrobie nawiew na 2 i wiecej, gdy wszystko jest wyłaczone jest szansa ze nie zafaluje za skrzyżowaniu.
na początku tak szybko mu obroty spadały ze ze 3 razy zgasł. teraz nie gasnie ale i tak mam już zwątpiuenie czy uda mi sie kiedykolwiek dojsc do tegop co mu dolega. To już chyba inny włascicel będzie sie o to martwił


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2006 11:19:41 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.paź.2004 21:45:03
Posty: 331
Lokalizacja: Warszawa
Na początek bym sprawdził przepływkę tak jak jest opisane Tu http://www.republika.pl/mariobeer/digifant.pdf a co do odłączania wtyków to wydaje mi się, że wówczas silnik pracuje na domyślnej mapie i dlatego jest dobrze. Jak chcesz zrób próbę najpier odłącz przepływkę. a póżniej podłącz przepływkę i odłącz krokowy. Według mnie nic się nie zmieni i nie jest to powód do stawiania diagnozy co jest uszkodzone. :peace:

_________________
Audi b-4 2.0 E


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2006 17:25:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Sprawdzilem przeplywke.

Wyniki:

pkt2) 3,7 kOhm (bylo na polu 0C, powinno byc conajmniej 7k wg wykresu)

pkt3) 0.55 kOhm (OK)

pkt4) nie-bardzo-liniowa zaleznosc oporu od obrotow.

Nastepnie wyjalem obudowe filtra i recznie ruszajac klapka potwierdzilem, ze przy plynnym otwieraniu tejze opornosc najpierw zmienia sie w jedna strone, potem w druga (nie jest to zaleznosc liniowa). Czy powinna byc liniowa? Jezeli tak, to czy moze pomoc plyn do regeneracji potencjometrow?

BTW - wlasnie zaopatrzylem sie w int. diagnostyczny, jak zahula u mnie pelny VAG-COM to bede wszystko wiedzial, narazie raportuje jeden blad (czujnika temp powietrza - ktory chyba wlasnie jest w przeplywce) i krzyczy zeby rejestrowac =)

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.lut.2006 15:02:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
W koncu sie wpialem :)

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 037 906 022 EE
  Component and/or Version: DIGIFANT 1.6        1046PMC 11     
           Software Coding:
            Work Shop Code:
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
        30-00 - Open or Short to B+
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
        31-00 - Open or Short to Ground


Przy okazji pytanie: jak wyprowadzic sygnal OBD na stale do kabiny? Za pomoca sylikonu i wiertarki, czy jest jakas subtelniejsza metoda? ;]

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:34:34 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
Z tych błędów to tylko wynika, że ściągałeś wtyczkę z przepływki. Nic poza tym.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:36:40 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Niestety masz racje.

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:40:17 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.kwi.2004 15:05:52
Posty: 1222
Lokalizacja: Czaplinek
tompaw napisał(a):
W koncu sie wpialem :)

Kod:
VAG-COM Version: Release  311.2-N

Control Module Part Number: 037 906 022 EE
  Component and/or Version: DIGIFANT 1.6        1046PMC 11     
           Software Coding:
            Work Shop Code:
2 Faults Found:
00523 - Intake Air Temp Sensor (G42)
        30-00 - Open or Short to B+
00552 - Potentiometer for Air Flow Meter (G19)
        31-00 - Open or Short to Ground


Przy okazji pytanie: jak wyprowadzic sygnal OBD na stale do kabiny? Za pomoca sylikonu i wiertarki, czy jest jakas subtelniejsza metoda? ;]

Podepnij się do złącza pod machą przeciągnij przewód pomiędzy maską i plastikiem na podszybiu (koło wycieraczek) potem między drzwiami a słupkiem (przy zamykaniu wszystko się ładnie uszczelni) podłacz klapę i w drogę. W moim interfejsie zakupionym we Viakenie przewód sięga spokojnie na miejsce pasażera. ŻADNEGO wiercenia i silikonów. Niepotrzebna robota i dziurawienie budy.

_________________
Ostrzeżenie innych kierowców o patrolu policji na drodze jest zaszczytnym obowiązkiem każdego obywatela !

Jest A6 2,4 ALF '98
Było B4 2,0 ABK '92
Było B3 1,8 NE '89


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.mar.2006 12:49:37 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.lis.2005 16:58:42
Posty: 53
Lokalizacja: Kraków
Dzieki za rade, ja to zrobilem tak:

Skrzynka bezpiecznikow od spodu jest dziurawa, akurat mieszcza sie tam te 2 male wtyczki OBD1. Zdjalem polke pod kierownica, wepchnalem wtyczki od dolu, w skrzynke podpialem je do gniazdek, zamknalem skrzynke, przykrecilem polke i mam sygnal w srodku :)

_________________
B4 ABK '94 2.0E + A6 3.0 TDI Q '05


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: