konradviper napisał(a):
A inne czujniki? które muszą być? gdzie kupować? jakie ceny? od czego zamienniki?
konkretnie to chodzi mi o:
- czujniki koła zamachowego
- wysokościomierz
- N75
- czujnik temp dolotu
- knock sensory
- zawór N71
- cewka (musi być oryginał?)
Aha ten drugi solenoid (nie N75) to od czego on jest? bo jakoś tego nie ogarnąłem jeszcze.
ale jestes pewny ze brakuje ci tych wszystkich czujnikow??
czujniki połozenia wału, były podobne w wielu silnikach audi, nawet w 2,8, np u mnie są takie same. obydwa wygladają podobnie, ale maja inny nr. chociaz nie wiem czy ich roznica nie polega na tym ze mają inne kolory wtyczek
http://img.thepartsbin.com/live/F601056932OES.JPG .takze kierunek szrot, albo jak chcesz to mam takie na zbyciu z tym ze jeden z nich (ten ktory liczy wieniec) ma taką wadę, ze jak sie nagrzeje silnik dosc mocno pod 100st to potrafi sie pospuć i po ostygnieciu naprawic

ale na rozruch sie nadaje
czujnik temperatury dolotu powinien być wkręcony przy przepustnicy, sprawdz czy masz
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... r_temp.jpg. nmie jest niezbetny do rozpałki.
cewka nie musi być oryginał. Ale w wiekszosci audikow była taka sama Hitachi wraz z modułem-driverem , poszukaj na szrocie.
knock-sensory... tu moze byc problem, a nowe pewnie po kilkaset zl za sztuke. W kazdym razie muszą być konkretnie od tego silnika. moza bez nich odpalic silnik, ale nie radze pałować, bo one zabezpieczają przed spalaniem detonacyjnym pod duzym obciazeniem
sprawdz czy masz zawór stabilizacji obrotow biegu jałowego, to własnie N71.
Moze poszukaj kogos kto ma zajechany taki silnik i brakujące elementy od niego wez.
turaj znalazlem niechcący dokladny opisc motronica i elemrentow:
http://members.aol.com/c1j1miller/ecu.html