.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 13:28:37

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Elektronika 3B. Potrzebna wiedza.
PostNapisane: 02.mar.2006 11:11:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Kompletuję elektronikę silnika 3B. Mam kilka najważniejszych moim zdaniem elementów, ECU, wiązkę silnika A200 20VT, wtryski, przepływomierz, przepustnicę z potencjometrem.
Grzebię w necie i ETCE i robię rozeznanie co jeszcze brakuje. Ciekawe zajęcie.
Bardziej mnie interesuje czego nie muszę mieć, tj co można ominąć ,żeby nie kupować zbędnych rzeczy. Np co z Lambdą?

No i gdzie najlepiej szukać reszty elektroniki, czujników i sensorów?


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 11:16:53 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
lambdę mieć musisz podłączoną, ale niekoniecznie wpiętą w wydech ;)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:10:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
bedzie jezdzic bez lambdy. jesli calosc jest w porzadku to moze nawet nie odczujesz.

nie wiem jak 20V , ale wydaje mi sie ze nie bedzie ograniczac osiągów.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:13:04 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ot: lukasik, jaki ładny tłok do S2 masz :)

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Elektronika 3B. Potrzebna wiedza.
PostNapisane: 02.mar.2006 12:21:56 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
konradviper napisał(a):
No i gdzie najlepiej szukać reszty elektroniki, czujników i sensorów?


do odpalenia silnika najwazniejsze są:

- dwa czujniki polozenia wału wpięte przy kole zamahowym pomiedzy silnikiem i skrzynią oraz czujnik halla w rozdzielaczu zapłonu

- podlaczone wtryskiwacze i cisnienie paliwa na nich

-przepływomierz, chociaz nie jest niezbedny do odpałki

- podlaczona rurka z probką cisnienia miedzy kolektorem ssącym a ECU (dobrze jakby po drodze był skraplacz oparow paliwa jak w oryginale)

- dobrze byłoby tez podłączyć czujnik temperatury silnika do ECU , w 3B z tylu glowicy http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... coolt.html

- zasilanie i masy do ECU są bardzo ważne, czesc mas z podpieta jest przy kolektorze ssącym http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... 20vgnd.jpg

- oczywiscie cały układ wysokiego napięcia : cewka z driverem i przewody WN 1-2-4-5-3.

- upewnij sie ze nukład dolotowy jest szczelny, szczególnie przyłączenia do kolektora ssącego, zeby lewizny nie ssał.

to chyba najistotniejsze. jak uda ci sie odpalic to podlacz reszte : knock-sensory są bardzo wazne, czujnik temp powietrza, n75 i inne zaworki pierdółki od wciągania oparów paliwa i odmy.


P.S. w tym linku masz zestawienie czujnikow podpietych do ecu:
http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... cu20v.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:24:00 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Leo napisał(a):
ot: lukasik, jaki ładny tłok do S2 masz :)


mi tez sie podoba:)

wyglada jak od 20vt. w sumie nie wiem od ktorego modelu jest dokładnie.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 12:34:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
A inne czujniki? które muszą być? gdzie kupować? jakie ceny? od czego zamienniki?
konkretnie to chodzi mi o:
- czujniki koła zamachowego
- wysokościomierz
- N75
- czujnik temp dolotu
- knock sensory
- zawór N71
- cewka (musi być oryginał?)


Aha ten drugi solenoid (nie N75) to od czego on jest? bo jakoś tego nie ogarnąłem jeszcze.


Pzdr koledzy


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 14:03:51 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
konradviper napisał(a):
A inne czujniki? które muszą być? gdzie kupować? jakie ceny? od czego zamienniki?
konkretnie to chodzi mi o:
- czujniki koła zamachowego
- wysokościomierz
- N75
- czujnik temp dolotu
- knock sensory
- zawór N71
- cewka (musi być oryginał?)


Aha ten drugi solenoid (nie N75) to od czego on jest? bo jakoś tego nie ogarnąłem jeszcze.


ale jestes pewny ze brakuje ci tych wszystkich czujnikow??

czujniki połozenia wału, były podobne w wielu silnikach audi, nawet w 2,8, np u mnie są takie same. obydwa wygladają podobnie, ale maja inny nr. chociaz nie wiem czy ich roznica nie polega na tym ze mają inne kolory wtyczek http://img.thepartsbin.com/live/F601056932OES.JPG .takze kierunek szrot, albo jak chcesz to mam takie na zbyciu z tym ze jeden z nich (ten ktory liczy wieniec) ma taką wadę, ze jak sie nagrzeje silnik dosc mocno pod 100st to potrafi sie pospuć i po ostygnieciu naprawic :/ ale na rozruch sie nadaje

czujnik temperatury dolotu powinien być wkręcony przy przepustnicy, sprawdz czy masz http://www.sjmautotechnik.com/trouble_s ... r_temp.jpg. nmie jest niezbetny do rozpałki.

cewka nie musi być oryginał. Ale w wiekszosci audikow była taka sama Hitachi wraz z modułem-driverem , poszukaj na szrocie.

knock-sensory... tu moze byc problem, a nowe pewnie po kilkaset zl za sztuke. W kazdym razie muszą być konkretnie od tego silnika. moza bez nich odpalic silnik, ale nie radze pałować, bo one zabezpieczają przed spalaniem detonacyjnym pod duzym obciazeniem

sprawdz czy masz zawór stabilizacji obrotow biegu jałowego, to własnie N71.

Moze poszukaj kogos kto ma zajechany taki silnik i brakujące elementy od niego wez.


turaj znalazlem niechcący dokladny opisc motronica i elemrentow:
http://members.aol.com/c1j1miller/ecu.html

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 15:28:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Ja szukam ale gdybyś kolego słyszał o takim 3B na sprzedaż, na części to daj cynk.

Jestem absolutnie pewien że tego wszystkiego mi brakuje. Niestety. Bo trochę tego jest. Ale pocieszyło mnie jak sprawdzałem w ETCE te części pod kątem modeli w jakich występowały. Można dobrać od innych modeli albo od VW (np ten zawór wolnych obrotów występował w wielu autach)

No cóż, trochę czasu mam, silnik uruchamiam dopiero około maja więc może zdążę kupić to i owo.

Jakby ktoś miał zdjącia tych ww gratów to by pomogło mocno, bo tak to nawet nie wiadomo czego szukać.

W każdym razie dzięki za porady.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.mar.2006 17:33:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
zrób zdjęcia tego co masz. zobaczymy czego brakuje.

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.mar.2006 14:02:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 17.sty.2005 15:29:16
Posty: 258
Teraz mi trudno zrobić zdjęcia. Siadam do netu tylko w pracy.
Ale mam na dobrą sprawę tylko wtryski, ECU, przepływomierz i przepustnicę z potencjometrem i wiązkę od A200 20VT.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: