.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 13.cze.2025 09:20:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: JAk powiniene zalaczac sie wentylator chlodnicy?
PostNapisane: 10.mar.2006 18:47:10 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
Witam,

Panowie odebralem wreszcie samochod (po hmmm prawie 5 miesiacach:)

ale jedna rzecz od razu rzuca mi sie w oczy... jak jade to nie slysze zeby zalczal mi sie wentylator chldonicy, ale jest glosno wiec moze dlatego. Temp trzyma ok. Natomiast jak tylko zgasze silnik i wylacze stacyjke to wlacza sie wentylator i chodzi pare ladnych minut?
Gdy przekrece kluczyk w pozycje zaplon, wentylator automatycznie sie wylacza. Nigdy tak nie bylo, czy tak powinno byc? Panowie sie do elektryki nie dotykali nic, wymienili termostat.


Samochod Audi Coupe 2.3 20V (7a)
Z gory dzieki.

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 19:02:54 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
sprawdz sobie czujnik ten na chlodnicy moze on jest walniety i wylacza puzno sprawdz czy jak odpalisz silnik to tez chodzi nawet jak tem jeszcze niema i jest zimny . mi chodzil caly czas nawet jak byl zimny i zdjalem kable z czujnika i przestal wiec wymienilem i jest ok 96stopni i sie zalacza powodzenia


______________________

80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 19:24:46 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
Witam
przy obecnych temperaturach powietrza to w ogóle wentylator nie powinien się włączać chyba ,że stoisz w długich korkach w mieście . Nasi spece potrafią wsadzić gdzieś łapy i nic później nie powiedzieć. Czujnik może być walnięty a to jak ci założyli nowy termostat spowodowało podniesienie temperatury silnika (pewnie ci wcześniej niedogrzewał). Wentylator powinien się włączać przy około 95 stopniach cieczy i raczej nie powinien chodzić w trakcie jazdy -chyba ,że w upały latem.
Obstawiam walnięty czujnik temperatury albo mechanicy gdzieś w elekrykę łapy wsadzili. Możesz sprawdzić kostki przy czujniku i obejrzeć silnik czy jakieś przewody gdzieś nie zwisają lub masują.
pozdrawiam

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 19:49:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
dzieki Panowie... moze ito sie zgadza bo w trakcie jazdy temp stoi jak byk rowno na 90 stopniach i nie slychac wentylatora a jak tylko zgasze silnik to went sie wlacza. Po wlaczeniu silnika spowrotem wentylator sie wylacza (ale nie mialem czasu poczekac az sie nagrzeje podczas postoju zeby to sprawdzic. Jutro tak zrobie.
Jak jest zimny to wentylator sie nie wlacza w ogole. Tylko jak jest goracy ale dopiero po zgaszeniu silnika.


Jutro sie jeszcze temu przyjrze. Dzieki

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 20:12:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 16.sty.2006 08:05:42
Posty: 108
Lokalizacja: Olsztyn
hej bez paniki :diabel: jak mas z90st to jak ma siewentylator wlaczyc??? 92st min :diabel: a jak stajesz i wyl motorek to wzrasta temp bo plyn nie krazy i podniesie sie o te 2 st i wl wentylator :peace:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 21:32:58 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
Od uruchamiania afterrun jest odpowiedzialny czujnik za deklem rozrządu, i to masz ok. a pierwszy bieg (przy tych temperaturach) ma ci sie włanczać tylko w korkach lub na postoju, w czasie jazdy to wykluczone chyba że jedynka i na czerwonym nontoper .

nie widze żadnych nieprawidłowości (sprawdź tylko czy masz w dobrym miejscu czujnik "afterrun").

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 23:11:44 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.mar.2005 12:51:14
Posty: 316
Lokalizacja: Warszawa
mauzer> za delkem rozrzadu... jest tam troche kabli i .. "wtyczek" tylko ktory to czujnik od temp? bo sa kable od przepustnicy, dalej biegna od elektryki w glab kabiny itp... ale ten mniej wiecej gdzie wchodzi? Mozesz zrobic jakas fote?

dzieki Wam raz jeszcze..

_________________
Czerwone Coupe 2.3 20V Quattro - 7A


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 10.mar.2006 23:24:55 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
na szybkości bom śpiący:

Kod:

  na tym imbusie ma być przykręcony czujnik temp. dwu-pinowy (przewody brązowe) 
  /
 /__________
Io               oI
I                   I
I         o        I
I                   I
Io               oI      < to jest pokrywa zaworów
I                   I             widziana z góry
I         o        I
I                   I


zdjęcie nie wyraźne bo robiłem po ciemku telefonem :-D

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 11:19:19 
Użytkownik

Dołączył(a): 05.lut.2006 10:19:29
Posty: 74
Lokalizacja: gorlice
ale doczytajcie o co mu chodzi pisal ze jak wylaczy kluczyk to wentylator sie wlacza a jak spowrotem auto adpali to wiatrak przestaje sie krecic czy nie tak wiec niech go rozgrzeje na postoju do 95 i podniesie maske i czu sie wlaczy czy nie jak nie to czujnik walniety tylko czemu sie wlacza jak wyciagnie kluczyk jak niema temperatury wiekszej jak np.90 moze cos mechaniory pokrecily i cicho siedza

_________________________
80 b4 2.0 ABT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:01:06 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.cze.2005 21:01:20
Posty: 799
Lokalizacja: Świnoujście
W silnikach, gdzie wystepuje went. el i wisko, chlodzenie w czasie pracy odbywa sie przez wisko. Gdy sie wylaczy zaplon zalaczany jest wiatrak el., a jak znowu odpalasz, to el. wylacza sie i chlodzenie znowu zadaje wisko. I tak byc powinno :peace:

_________________
C5 2,4 APS Q TIP
SHARAN 1,9 AUY TDI
C4 2,3 AAR +LPG -było


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 15:14:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
a gdzie kuwa w 7A jest wisko... skończmy ten temat już.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 17:55:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 08.sty.2005 17:41:58
Posty: 74
Lokalizacja: Szepietowo
opperator napisał(a):
W silnikach, gdzie wystepuje went. el i wisko, chlodzenie w czasie pracy odbywa sie przez wisko. Gdy sie wylaczy zaplon zalaczany jest wiatrak el., a jak znowu odpalasz, to el. wylacza sie i chlodzenie znowu zadaje wisko. I tak byc powinno :peace:


I z tym się nie zgadzam bo akurat mam u siebie wisco.
Wentylator elektryczny jest pomocniczy i włacza się jak jest dla motoru za ciepło zarówno jak pracuje i wtedy gdy go wyłaczysz i chwilowo wzrośnie temperatura.
Tak jak mówiłem na 90% masz walnięty czujnik od wentylatora.

_________________
C 4 2,3 AAR '92r


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 11.mar.2006 19:20:02 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sty.2004 18:29:31
Posty: 189
Lokalizacja: Kraków
Auto: Passat B4 '96 1.8 ADZ
O to jest nas dwoje z identycznym problemem.

_________________
2004-2007 coupe quattro 7A '90r


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: