.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 18.maja.2025 00:40:24

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [Coupe quattro] zbieżnośc po wymianie sprezyn?
PostNapisane: 08.cze.2006 11:11:38 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.sie.2003 11:35:46
Posty: 6442
Lokalizacja: Kraków
Szanowni,

Pytanko jak w temacie. Czy po wymienie spręzyn na -40 mm trzebe bedzie sprawdzac / ustawiac na nowo zbieżność?

_________________
Marcin
Skoda Superb 1.9 TDI
BMW R1200 GS, Aprilia Mana 850


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 12:47:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.maja.2006 18:34:53
Posty: 36
Lokalizacja: rybnik
myśle że tżeba kąty się zmieniły. pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 12:52:24 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
oreł napisał(a):
myśle że tżeba kąty się zmieniły. pozdrawiam

Ale jakie kąty :?: Przecież zbieżność a kąty to dwie różne sprawy. Kolega pyta o zbieżność przecież.
A wogóle jakie kąty masz na myśli?? Możesz podać chociaż jeden jaki ulegnie zmianie po obliżeniiu auta na samych sprężynach :diabel: ?
Po takim zabiegu żaden kąt ani zbieżność się nie zmieni :)

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 14:24:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
marcin_pecak napisał(a):
oreł napisał(a):
myśle że tżeba kąty się zmieniły. pozdrawiam

Ale jakie kąty :?: Przecież zbieżność a kąty to dwie różne sprawy. Kolega pyta o zbieżność przecież.
A wogóle jakie kąty masz na myśli?? Możesz podać chociaż jeden jaki ulegnie zmianie po obliżeniiu auta na samych sprężynach :diabel: ?
Po takim zabiegu żaden kąt ani zbieżność się nie zmieni :)


Szanowny kolega jestw wielkim błędzie. Kąt pochylenia zwrotnicy oraz zbieżnośc na pewno trzeba ustawiać ponownie.
W przypadku obniżenia auta zmienia się cała geometria przedniego zawieszenia i w ten oto wspaniały sposób stajemy się włascicielami rozbieżnych kół przednich :D .
Po wymianie sprężyn na niskie w opelku zbieżnośc poszła o 7 stopni na zewnątrz.
Kąt należy sprawdzić b może się okazać że mamy koła ustawione jak Tatra V ;-)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 14:42:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 21.lis.2005 19:44:23
Posty: 77
Lokalizacja: Lublin
ADAM 12 napisał(a):
marcin_pecak napisał(a):
oreł napisał(a):
myśle że tżeba kąty się zmieniły. pozdrawiam

Ale jakie kąty :?: Przecież zbieżność a kąty to dwie różne sprawy. Kolega pyta o zbieżność przecież.
A wogóle jakie kąty masz na myśli?? Możesz podać chociaż jeden jaki ulegnie zmianie po obliżeniiu auta na samych sprężynach :diabel: ?
Po takim zabiegu żaden kąt ani zbieżność się nie zmieni :)


Szanowny kolega jestw wielkim błędzie. Kąt pochylenia zwrotnicy oraz zbieżnośc na pewno trzeba ustawiać ponownie.
W przypadku obniżenia auta zmienia się cała geometria przedniego zawieszenia i w ten oto wspaniały sposób stajemy się włascicielami rozbieżnych kół przednich :D .
Po wymianie sprężyn na niskie w opelku zbieżnośc poszła o 7 stopni na zewnątrz.
Kąt należy sprawdzić b może się okazać że mamy koła ustawione jak Tatra V ;-)

Klasyczny przykład, że trzeba się czasem dwa razy zastanowić zanim się coś napisze :peace:

_________________
A6 C4 '96 2.5TDI AAT
to był strzał


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 14:56:07 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
W przypadku quattro Martaba qeometrie ustawia sie tez na osi tylnej :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:01:31 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
ja po zmianie z zimowych 16" na letnie 17" zawsze jadę ustawiać zbieżność.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 15:12:31 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.cze.2004 11:42:13
Posty: 2535
Auto: b8q caeb '09
trzeba ustawic. przynajmniej u siebie subiektywnie w b2 czulem ze cos jest nie tak po kazdej ingerencji - bez wzgledu na to czy w "szerokosc" czy "wysokosc" - jak lozyska kolumn, zmiany amorow etc.
pamietaj o tyle jesli masz Q.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 16:13:15 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.wrz.2003 20:02:10
Posty: 6695
Lokalizacja: Włocławek
Auto: A6Q C5/CQ B2/A3 8L
zuru napisał(a):
W przypadku quattro Martaba qeometrie ustawia sie tez na osi tylnej :P


No a w Twojej nie trzeba ?:)

_________________
Strona o Audi Coupe B2/B3/B4...
'99 Audi A6 Avant quattro 2.8 V6 Tiptronic (APR), 2011-? Obrazek
'85 Audi Coupe quattro 2.2 10V (KV), 2010-9999 Obrazek
'98 Audi A3 1.8 20V Ambiente (AGN), 2013-? Obrazek
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 17:43:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
ja nie zmienialem i autko zachowywalo sie caly czas tak samo

pozatem idac tym tokiem rozumowania - czyli jak wjezdzam w dziure albo dobijam na autostardzie przy 200 km/h - to kola mi sie chowaja w nadkola - czyli samochod staje sie na 1 sekunde obnizony - czyli wtedy zmienia mi sie zbieznosc? jesli tak to az dziw bierze,z e na dziurach auta same nie skrecaja!

zadzweonilem i skonsultowalem sie z specem od zawiechy - odpowiedzial, ze przy zmianie sprezyn nie ma ingerencji w elementy odpowiedzialne za geometrie

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 21:28:34 
Użytkownik

Dołączył(a): 24.wrz.2004 11:16:53
Posty: 114
Lokalizacja: Kraków
To ja podepnę się pod temat zbieżności i zapytam - gdzie w Krakowie dobrze zrobią coupe quattro?
Dzięki Pozdro
Obarek

_________________
2,8 Coupe quattro


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 08.cze.2006 23:52:45 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.gru.2003 18:23:22
Posty: 5629
Lokalizacja: Olesnica
Auto: T&C 3.8
marcin_pecak napisał(a):
ADAM 12 napisał(a):
marcin_pecak napisał(a):
oreł napisał(a):
myśle że tżeba kąty się zmieniły. pozdrawiam

Ale jakie kąty :?: Przecież zbieżność a kąty to dwie różne sprawy. Kolega pyta o zbieżność przecież.
A wogóle jakie kąty masz na myśli?? Możesz podać chociaż jeden jaki ulegnie zmianie po obliżeniiu auta na samych sprężynach :diabel: ?
Po takim zabiegu żaden kąt ani zbieżność się nie zmieni :)


Szanowny kolega jestw wielkim błędzie. Kąt pochylenia zwrotnicy oraz zbieżnośc na pewno trzeba ustawiać ponownie.
W przypadku obniżenia auta zmienia się cała geometria przedniego zawieszenia i w ten oto wspaniały sposób stajemy się włascicielami rozbieżnych kół przednich :D .
Po wymianie sprężyn na niskie w opelku zbieżnośc poszła o 7 stopni na zewnątrz.
Kąt należy sprawdzić b może się okazać że mamy koła ustawione jak Tatra V ;-)

Klasyczny przykład, że trzeba się czasem dwa razy zastanowić zanim się coś napisze :peace:



Kolega zapomiał że kolumny Mcphersona nie są ustawione idealnie w pionie.Co za tym idzie w przypadku obniżenia autka kolumna pochyla się do wewnątrz . Wystarczy założyć sprężyny o 1-2 zwoje wyższe niż fabryczne i automatycznie zmieniaja sie kąty pochylenia zwrotnicy.
Niestety ale tak jest równiez w przypadku zmiany sprężyn na krótsze i twardsze.
Nie musisz się z tym zgadzać ale to są fakty potwierdzone w mojej praktyce.
Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 00:08:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.lis.2005 00:57:49
Posty: 210
Lokalizacja: Wrocław (czasem Jelenia Góra)
Ataman70 napisał(a):
zadzweonilem i skonsultowalem sie z specem od zawiechy - odpowiedzial, ze przy zmianie sprezyn nie ma ingerencji w elementy odpowiedzialne za geometrie

1 - zmien fachowca
2 - wpisz sobie w google "camber kit" i zobaczysz z 200 tys. stron... prosze... czyzby caly swiat byl w bledzie ? ;)

Pomijam fakt, ze przy zmianie sprezyn trzeba zawias rozebrac i zlozyc ponownie, a tego nie da sie wykonac idealnie tak samo, jak bylo przed rozbiorka.

z reszta... nie bede sie produkowac - tu masz tekst ze strony Eibacha:
"After the installation of an Eibach Pro Kit, Sportline spring kit or Pro Street coil over kit, a vehicle's alignment should always be checked. Once a vehicle is lowered, wheel camber may become excessively negative, meaning the top of the tire is angled inward (toward the center of the vehicle). While some negative camber aids in improving traction and road adhesion, too much can result in compromised handling and accelerated tire wear. "


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 06:41:26 
Klubowicz

Dołączył(a): 08.sie.2003 05:47:23
Posty: 2385
Lokalizacja: Krakow
Obarek napisał(a):
To ja podepnę się pod temat zbieżności i zapytam - gdzie w Krakowie dobrze zrobią coupe quattro?
Dzięki Pozdro
Obarek


Ul. Witkowicka tam podbij. Wiedza jak to sie robi i maja dobry sprzet.

jmm, no pewnie ze sie ustawia w mojej tez, ale jakis kolega tu wspomnial tylko przodzie wiec postanowilem sprostowac :P

_________________
-==PUMC==-
90 B2 quattro 2.2t 20V


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 09.cze.2006 07:29:10 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.lip.2003 22:50:28
Posty: 2994
Lokalizacja: SY
Auto: B2 8T
jesli zawias jest rozbierany to mus!! poprawic geometrie.
ale jesli warsztat potrafi zdjac sprezynybez zdejmowania zawiasu....

co do informacji podawanych przez producentow - to analogicznie jest w kazdym temacie. jesli ktos wie co robi to nawet nie czyta bzdur wypisywanych przez producenta. glownie sa one po to wypisywane, aby klient nie mial podstaw do roszczen wzgledem sprzedawcy w razie awarii.

_________________
A6 C4 2,5 TDi aut (2002 - 2006)
A80 B3 2,0E aut (2002 - 2003)
S4 C4 2,2 T Avant aut (2003 - 2005)
A80 B3 2,3E aut (2004 - 2006)
ACQ B3 2,3 20v (2005 - 2006)
A6Q 4B 2,8 30v tip (2006 - 2010)
A4Q B5 2,8 30v avant tip (2006 - 2010)
A4000 CS Q B2 2,2 (2006->2007)
A Coupe GT 2,2 (1/3)(2006-2011)
A 200 Q 2,2T (2006-2008)
A 80 Q 2,2 (2007-2008)
ACQ B2 2,2 (1/3) (2008-2011)
ACQ B2 1,8T (2008->)
A6Q C6 3.0 TDi (2010-2019)
T5q 2,5 TDi (2015->2017)
RS5 8T (2019->)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: