.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 29.kwi.2025 16:02:43

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [B4 2.8 AAH] bierze olej, dymi - uszczelka?
PostNapisane: 14.lip.2006 06:22:01 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
silnik AAH bierze olej i dymi na niebiesko, mechanik twierdzi ze to uszczelka pod glowica (od strony akumulatota) bo saczy olej z pod niej, ale czy to mozliwe? przeciez jak by byl przdmoch do wewnatrz to by olej po odkreceniu korka chlapal i zaraz by calkiem wydmuchalo uszczelke a auto jezdzi tak od okolo 25 000 mil. Moze to dymienie to tylko wina uszczelniaczy zaworowych a saczenie z pod uszczelki na zewnatrz nie jest tak szkodliwe? czy istnieje taka mozliwosc ze uszczelka jest uszkodzona i ma przeswit do wewnatrz cylindrow? Co robic? :/

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 08:31:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Głównym objawem padnięcia uszczelki pod głowicą jest oleista najczesciej popielata/szarawa/bialawa maź pod korkiem wlewu oleju.... Kontynuując sprawdż olej w misce np. na bagnecie, jeżeli bedzie mial inny odcień niz normalny /bardziej mazisty/ to 100% uszczelka.

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 09:31:29 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
ozzy -> nie dokońca jest to prawdą. Objawów padniętej uszczelki są dziesiątki. Podany przez Ciebie przypadek dotyczy tylko i wyłącznie padnięcia uszczelki, pomiędzy kanałem olejowym i wodnym.

quattros -> nie ma co gdybać i pytać. Tak czy siak musisz zdjąć głowice. Wtedy zobaczysz czy uszczelka czy uszczelniacze i zrobisz jedno i drugie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 09:51:39 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.lip.2006 14:50:51
Posty: 256
Lokalizacja: KrK CITY
Dokładnie, jest to jeden z wielu objawów ale chyba najprostszy i najszybszy do sprawdzenia.....

_________________
MÓJ IDEALNY SAMOCHÓD - BMW NA LATO (e39 528i), AUDI NA ZIME (A6 C5 2.8 quattro) / Sponsorem mojej nieobecności są browary Żywieckie S.A. :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 10:46:05 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Niestety nie.
Jeśli padnie na kanale olejowym to wywali go na zewnątrz, ale w płynie go nie będzie. Poza tym może paść na wodnym albo pomiędzy cylindrami. także sprawdzenie czy jest maź nic nie da. trzba wziąźć pod uwage wszystkie czynniki.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 17:39:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Ale chyba jak by uszczelka padla na kanale olejowym i bylby przeswit na zewnatrz i wewnatrz to cisnienie z cylindrow by szybko rozszczelnilo calkiem silnik a auto jezdzi tak od ponad 25 000 mil. Moze branie oleju to tylko wina uszczelniaczy boauto ma juz 180 000mil a lekkie saczenie z pod uszczelki chyba tylko na zewnatrz nie jest tak bardzoszkodliwe i mozna tak jezdzic bo za wymiane uszczelki pod glowica mechanicy chca az 900$. Wiec co robic? wymienic tylko uszczelniacze? jak sprawdzic bez sciagania glowicy bo 3000zl to duzy wydatek na stare ('93r) auto.

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 18:40:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.lis.2004 23:06:05
Posty: 5522
Lokalizacja: Kęty
Auto: Audi A8 D2 4.2E
to że masz wilgotne koło styku głowicy z blokiem nie świadczy o walniętej uszczelce, weź umyj sobie silnik i obserwój, sprawdź drożność całego odpowietrzenia dołu, zrób pomiar kompresji na cylindrach, już coś tam będziesz wiedział.
moze być również przejscie na kanał ale to się mało kiedy zdarza, jak strzał 6 w totka :P

dla mechanika to nic sprawdzić w jakim są stanie uszczelniacze, gorzej z rantami na zaworkach i luzami na prowadnicach.

_________________
Audi A8 ABZ - black widow

http://img513.imageshack.us/img513/2742/dscn1455.jpg

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 18:52:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Silnik juz mylem myjka cisnieniowa i po umyciu widac jak lekko pulsacyjnie wydobywa sie olej z pod uszczelki na zewnatrz. Musze jeszcze raz umyc i sprawdz i zmierzyc cisnienie sprezania oraz sprawdzic odpowietrzanie silnika (a gdzie ono jest w silnkku 2.8?).

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 14.lip.2006 22:49:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.cze.2004 23:16:44
Posty: 2694
Lokalizacja: Trzebnica
quattros napisał(a):
Silnik juz mylem myjka cisnieniowa i po umyciu widac jak lekko pulsacyjnie wydobywa sie olej z pod uszczelki na zewnatrz. Musze jeszcze raz umyc i sprawdz i zmierzyc cisnienie sprezania oraz sprawdzic odpowietrzanie silnika (a gdzie ono jest w silnkku 2.8?).
ja mam olej pomiędzy głowicami ale mi sie wydaje że mam strzelona uszczleke co jest pod kolektorem, ale nastwiam sie tez że niewiadomo czy głów nie sciagne. Autko mi nieraz zakopci przy redukcji na niebiesko, ale mechanicy mówią że wina uszczelniaczy. A jak masz z woda nie ubywa Ci ? Jaki masz pobór oleju :?:

Co do uszczelki to posprawdzaj wsio czy to napewno ona. Mi raz cały czas w poprzedniej 100 wode wywalało, kazdy się za uszczelki chcial brać a dałem auto do jednego porządnego i co :?: okazało sie że reduktor walniety. TYlko że tyle dobra w niedobrym że reduktor byl droższy niż wymiana uszczleki pod głowicami :) Kto ci powiedzial że wymiana ąż 3000PLN CIe wyjdzie :?:

_________________
Obrazek
było: B3,B4,B4,C4,C4q,C4q,A4q,A6q,A6C5q,A6C5,VW Bora 4Motion.A4 B6q,Bmw x5 4,4, BMW X5 3,0 , A6 C6 2,4q
jest: A8 D3 4.2 q


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lip.2006 05:38:21 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.lut.2006 01:07:43
Posty: 736
Lokalizacja: Leżajsk/Tampa FL
Oleju bierze okolo 1.3l na 1000km, plynu chlodniczego nie ubywa ani nie ma w nim oleju ale smierdzi czasami spalonym olejem.

Kupilem juz uszczelniacze i co dziwne maja mniejsza srednice niz do 2.3 NG :|

_________________
>AUDI 80 B4 2.3 NG '93,
>2.8 AAH '93-sprzedane :-(
>Chrysler LHS 3.5 24V '97.


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: