.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 28.kwi.2025 15:48:07

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: S4 (B5) 2.7 biturbo - Po dobrym rozgrzaniu silnik traci moc
PostNapisane: 03.sie.2006 16:35:20 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
S4 (2.7 biturbo) z '99r. z programem Szwajcarskim 315KM
Po dobrym zagrzaniu i ostej jeździe silnik traci sporą moc.

Po podpięciu do komputera (błędy) :
Regulacja ciśnienia w kolektorze dolotowym-regulacja poza zakresem.
Błąd 17965 brak info o rodzaju usterk.i

Przepływka i przepustnica oraz sondy lambda - sprawdzone - O.K.
Zawory upustowe (z przodu silnika) równo się otwierają.
Co to może być? :?:
Proszę pomóżcie! :!:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 19:34:28 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Błąd 17965 świadczy o przekroczeniu limitu kontroli ciśnienia doładowania. A przyczyną może być i najpewniej jest nieszczelność w dolocie za turbiną (nie wiem którą).

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 20:03:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
:) Dzięki bardzo za szybką podpowiedź, ale mam związane z tym dalsze pytanka.
1.Ta nieszczelność w dolocie to jest od strony zasysania powietrza turbiny czy od strony doładowania?
2.Czy mogą mieć wpływ na to zawory upustowe (zwrotne) przy przepustnicy, czy może bardziej zawór upustowy na turbo?
3.Czy może mieć na to wpływ np. rozszczelnianie się intercoolera pod wpływem temperatuty?
3.Jaki wpływ na to może mieć temperatuta zewnętrzna otoczenia?.
Bo jak jest chłodniej (np. w nocy) to auto dłużej jeździ bez spadku mocy i później dopiero traci doładowanie.
:(

Z góry Dziękuję i Pozdrawiam


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 20:38:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 14.sie.2003 16:25:30
Posty: 999
Lokalizacja: Jelenia Góra
jupo napisał(a):
:) Dzięki bardzo za szybką podpowiedź, ale mam związane z tym dalsze pytanka.
1.Ta nieszczelność w dolocie to jest od strony zasysania powietrza turbiny czy od strony doładowania?
2.Czy mogą mieć wpływ na to zawory upustowe (zwrotne) przy przepustnicy, czy może bardziej zawór upustowy na turbo?
3.Czy może mieć na to wpływ np. rozszczelnianie się intercoolera pod wpływem temperatuty?
3.Jaki wpływ na to może mieć temperatuta zewnętrzna otoczenia?.
Bo jak jest chłodniej (np. w nocy) to auto dłużej jeździ bez spadku mocy i później dopiero traci doładowanie.
:(

Z góry Dziękuję i Pozdrawiam


witam
ad1. "za turbiną" oznacza ze to dotyczy już cześci z dołądowanym (sprężonym) powietrzem.
ad2. wszystko co za turboną jest podpięte do dolotu moze mieć z tym zwiazek, poprostu coś po rozgrzaniu traci szczelność.
ad3. Tak może
ad4. Sam już to w zasadzie dokryłeś sobie odpowiedziałęś - jak jest chłodniej na dworze to sie wolniej nagrzewa to co się rozszczelnia przez co później się rozszczelnia - ta teoria jest całkiem prawdopodobna.

Generalnie wszystkie turbodoładowane są bardzo czułe na jakiekolwiek nieszczności i z natury rzeczy są to stosunkowo czeste bolączki takich silników.
powodzenia w poszukiwaniach, czasem trzeba sie długo naszukać zanim się taką usterkę znajdzie.

_________________
kiedyś były: Audi 200 quattro 1B i 3B; zglebione B4 2,8 quattro; S4 2,2 T;
teraz jest błękitna Laguna i ... zostanie na dłużej, lecz jednak ... stara miłość nie rdzewieje :)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 03.sie.2006 20:52:57 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
Dzięki bardzo - będe szukał i się jeszcze odezwę.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 04.sie.2006 17:34:32 
Użytkownik

Dołączył(a): 04.cze.2006 23:19:47
Posty: 20
Lokalizacja: Mielec
BINGO!
- znalazłem usterkę, błacha sprawa - a duużo szumu
A winny był trójnik dolotowy przepustnicy.Pod spodem koło opaski zaciskowej 2 cm szczelina.Jest to jedna z bolączek S4 o których się dowiedziałem.Elementy gumowe dolotu turbin należy często sprawdzać - bo nie wytzymują ciśnienia (tym bardziej jak ktoś ma zrobiony program ).Są nawet specjalne wytrzymalsze Kit-y do kupienia.
TERAZ TO DOPIERO JEST MOC!
pozdr


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 06.sie.2006 13:12:59 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.sty.2006 22:15:16
Posty: 3775
Lokalizacja: okolice Strzyżowa
Cieszymy się, że odzyskałeś moc. Pozdro.

_________________
S4 3.0T CGXC S-tronic '13 srebrne 08.2021
A4 1.8T BEX '04 w srebrnym avancie [było 11.2015 - 11.2020]
A4 1.8T AEB '95 czerwień isis-metalic [było09.2008 - 09.2021]
80 '93 ABK + LPG [było: 04.2006 - 12.2008]
aha jest też ecoboost 1.0T.
Jest też TQT


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: