jupo napisał(a):
:) Dzięki bardzo za szybką podpowiedź, ale mam związane z tym dalsze pytanka.
1.Ta nieszczelność w dolocie to jest od strony zasysania powietrza turbiny czy od strony doładowania?
2.Czy mogą mieć wpływ na to zawory upustowe (zwrotne) przy przepustnicy, czy może bardziej zawór upustowy na turbo?
3.Czy może mieć na to wpływ np. rozszczelnianie się intercoolera pod wpływem temperatuty?
3.Jaki wpływ na to może mieć temperatuta zewnętrzna otoczenia?.
Bo jak jest chłodniej (np. w nocy) to auto dłużej jeździ bez spadku mocy i później dopiero traci doładowanie.
Z góry Dziękuję i Pozdrawiam
witam
ad1. "za turbiną" oznacza ze to dotyczy już cześci z dołądowanym (sprężonym) powietrzem.
ad2. wszystko co za turboną jest podpięte do dolotu moze mieć z tym zwiazek, poprostu coś po rozgrzaniu traci szczelność.
ad3. Tak może
ad4. Sam już to w zasadzie dokryłeś sobie odpowiedziałęś - jak jest chłodniej na dworze to sie wolniej nagrzewa to co się rozszczelnia przez co później się rozszczelnia - ta teoria jest całkiem prawdopodobna.
Generalnie wszystkie turbodoładowane są bardzo czułe na jakiekolwiek nieszczności i z natury rzeczy są to stosunkowo czeste bolączki takich silników.
powodzenia w poszukiwaniach, czasem trzeba sie długo naszukać zanim się taką usterkę znajdzie.