.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 22.maja.2025 12:55:22

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: komp nie steruje elektrozaworem od wastegate w MC
PostNapisane: 28.wrz.2004 13:47:42 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Jeszcze o jedno zapytam specjalistów od turbo.
Jak w temacie - komp nie steruje elektrozaworem od wastegate w MC tzn nie pojawia się napięcie na elektrozaworze nigdy (równiez w czasie jazdy).
Jak podałem mu 12 V to ciśnienie skoczyło do 1,3atm, czyli turbina działa.
Pomózcie :( . Już półtora roku jeżdżę z ciśnieniem daładowania max 0,3 atm :/ . Pomózcie poznać siłę TURBO.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2004 10:48:38 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
sprecyzuję pytanie.
Czy ktoś wie jak działa elektrozawór podający ciśnienie na wastegate.
Komputer chyba nie podaje 12V ciągle, bo jak tak podłaczyłem w czasie jazdy to cisnienie doładowania momentalnie idzie na 1,3 atm i silnik nagle dostaje jakiegoś odcięcia (nie benzyny bo na gazie też odcina) tak jakby zapłonu?
Pewnie jest to sterowane jakimś przebiegiem (może PWM?).
Kiedy to ma działać? Może przy wciśnięciu pedału gazu do końca?
Gdybym znał logikę działania to może bym to naprawił.

Pomocy nie mam doładowania :zly: :zly: :zly:

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.wrz.2004 18:14:20 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
Na ftp klubowym jest serwisowy pdf o silniku MC. Jest tam wszystko narysowane i dokladnie opisane, zasada dzialania itp.

Moge w skrocie powiedziec jak to dziala:

Jest sobie turbinka :D Gdy spokojnie jedziemy wszystkie spaliny lecą i napędzają turbine. Jest sobie też waste gate, ktory kieruje spaliny. Sa dwie drogi, albo spaliny lecą przez turbine (waste gate zamkniety) , albo lecą "bypassem" omijając turbine i nie napędzając jej (waste gate otwarty). Waste gate sklada sie z membranki polaczonej z zaworem kierującym spaliny. Nad membranką jest komora i pod nią też jest. Jest takze spręzynka o odpowiedniej sprezystosci ktora wciska zawor i membranke na dół do pozycji zamkniętej. Dolna komora pod membranką jest połączona z kolektorem "ssącym"!

Tutaj sie zatrzymajmy. Jesli gorna komora jest połączona z atmosferą lub gdy kontrola waste gate nie działa, gdy wciskamy buta, spaliny zaczynają napędzać turbinke, ta tłoczy wiecej powietrza, w kolektorze ssącym wzrasta ciśnienie... to samo cisnienie pojawia sie na spodzie membranki i pcha ją wraz z zaworem do góry w końcu pokonując tegość sprezynki (uchylanie zaczyna sie przy nadcisnieniu 0,2-0,3 bar w silniku MC), w ten sposob spaliny przestają płynąć przez turbine i cisnienie w kol. ssacym przestaje rosnąć, utrzymuje sie na poziomie 1,2-1,3bar...

Teraz dodatkowo jest zamontowany zaworek elektromagnetyczny do kontroli/korekcji cisnienia doładowania. Wyjście tego zaworka jest połączone z gorną częścią membranki w waste gate. Natomiast ten zaworek elmagn. ma dwa wejścia, z niskim cisnieniem (z przed turbiny) drugie wejscie z wysokim cisnieniem (za turbiną). Jedyne jego zadanie tego elmagn zaworka polega na podawaniu na gorną strone membranki albo niskiego cisnienia (zeby pomoc sie jej podnieść) , albo wysokiego (zeby popchnąć membranke w dół) , oczywiście ta pomoc wynika z roznicy cisnień gora-dół membranki + siła spręzynki.

Jesli działa kontrola elektroniczna waste gate. To po wciśnięciu gazu do dechy, elmagn zaworek przelacza sie w 2 pozycje (od razu i zapodaje wysokie cisnienie na gore membranki...) wtedy cisnienie z turbiny narasta az osiągnie ~1,4bar , wtedy przelacza sie (z 1 na 2 i na odworot, takze posrenio) w zaleznosci od potrzebowania (stara sie uzyskac cisnienie wg mapy wpisanej w sterowniku MAC)!! Zauwaz, ze przy dzialajacej kontroli samochod szybciej sie zwija, szybciej osiaga max cisnienie doladowania poniewaz az do OSTATNIEGO MOMENTU sterowanie poprzez zaworek elmagn. (w 2 pozycji) przyciska membranke w dół!!!

Kontrola/korekcja moze nie działać gdy pewne elementy kontroli silnika nie są sprawne, komputer odcina funkcje overboost!!!

Polecam poczytać sobie www.sjmautotechnik.com i pdf serwissowy silnika MC

Pozdrawiam!


* dla uscislenia : pisząc 0,2-0,3 bar mam na myśli nadcisnienie!!! Pisząc natomiast 1,2-1,3 1,4bar mam na myśli cisnienie w kolektorze ssącym (wskazywanym na komputerze pokladowym).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.wrz.2004 23:20:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Cytuj:
Kontrola/korekcja moze nie działać gdy pewne elementy kontroli silnika nie są sprawne, komputer odcina funkcje overboost!!


Dzięki za wyczerpujący opis.
Tak tez dokładnie myślałem że to ma tak działać. No i u mnie ten pewien element kontroli silnika nie działa, więc sterownik nie realizuje funkcji.
Teraz mam zadanie znaleźć KTÓRY :?: to element?
ps
Wszystkie ciśnienia które ja podawałem to są nadciśnienia - mam zamontowany wskaźnik ciśnienia doładowania (fajny!!!)

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 00:13:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Cytuj:
Polecam poczytać sobie www.sjmautotechnik.com i pdf serwissowy silnika MC

Dzieki Lukasik za link. Super strona.
Niestety do ftp nie mam hasła.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 01.paź.2004 16:02:14 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.paź.2003 17:09:27
Posty: 4593
Lokalizacja: Białystok
Auto: przeważnie starsze Audi
.mozesz sprawdzic czy przy przepustnicy dziala ci mikroswitch sygnalizujący pełne otwarcie przepustnicy (powyzej 3/4) > ktory to uruchamia funkcje overbost. zdejmij wtyczke 3-pinowa z niego i zmierz omomierzem. Miedzy srodkowym i gornym powinno byc przejscie przy zamknietej przepustnicy (prog.stab wolnych obr) , natomiast srodkowy z dolnym powinno byc przejscie przy max otwartej przepustnicy (funkcja overboost, wzbogacanie mieszanki < przez max 15 sekund).

_________________
200 10V turbo quattro, Pastuch "quattro" 2,8


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 07.paź.2004 14:44:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sie.2003 03:36:03
Posty: 49
Lokalizacja: podkarpacie
Oczywiscie styk pełnego otwarcia był uszkodzony.
Po naprawie mam już doładowanie. Niestety jestem zawiedziony bo jest to tylko 0,4 bar (1,4absolutne). Ale tak ma być, wszystko jest pięknie i dokładnie opisane na stronie którą mi podałeś. Dzięki.

_________________
AUDI 100 (KU), AUDI 100 QUATTRO (MC)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: