.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 30.kwi.2025 06:36:38

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 10:48:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
No to trochę kupiasto z tą turbiną. A powiedz mi czy słyszysz czasem przy mocnym bucie i zmianie biegu takie sapnięcia, taki dziwny dźwięk. Generalnie mapy turbiny w sofcie są inne więc mogą być takie zachowania. Można ją jeszcze delikatnie podregulować sztangą. Co do softu to spokojnie ślij sterownik do Wojtka, ja właśnie dzisiaj jadę do niego na kawę i pewnie pokaże mi różne dziwne rzeczy na jakich ludzie nie świadomie jeżdżą. Naprawdę czasem jest to niesamowite że w ogóle jeżdżą. :galy:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 11:03:23 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):

ja właśnie dzisiaj jadę do niego na kawę i pewnie pokaże mi różne dziwne rzeczy na jakich ludzie nie świadomie jeżdżą. Naprawdę czasem jest to niesamowite że w ogóle jeżdżą. :galy:



...maxtdi, tylko nie rób żadnego "sabotażu" w moim ECU :diabel:
ja schowałem wszystkie emocje i urazy do kieszeni :D
:bylo: i minęło...

Pozdrawiam :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 15:59:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
maxtdi napisał(a):
No to trochę kupiasto z tą turbiną. A powiedz mi czy słyszysz czasem przy mocnym bucie i zmianie biegu takie sapnięcia, taki dziwny dźwięk. Generalnie mapy turbiny w sofcie są inne więc mogą być takie zachowania. Można ją jeszcze delikatnie podregulować sztangą.


Dokłądnie tak jak to opisałeś jest słyszalne takie sapnięcie i to nie tylko przy pałowaniu.
Dżwięk pojawia się też przy przegazówce na postoju , wystarczy podkręcić do 2000 i póścić gaz owe "sapnięcie" pojawia się w okolicach 1100 - 1200 obrotów.
Wcześniej było zdecydowanie gorzej , bo jednoćześnie z "sapnięciiem" tak jeszcze charczał-pochrumkiwał jak świnia , ale przy ostatniej reklamacji w bosch-u podregulowali mi podejrzewam właśnie sztangą turbinę i chrapanie ucichło.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 16:34:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
carlnova napisał(a):
Bociek, Meszrum załączył Ci definitywne rozwiązanie Twojego problemu - to Aligator :peace:
Moje ECU już tam jest i czeka na Twoje :diabel:

Pozdrawiam i głowa do góry :peace:


Napewno po niedzieli bedziesz logował już swoje poprawione ECU i mam nadzieję , że pochwalisz się jak to wyszło.
Do tego czasu wsrzymam się z wysyłką mojego i przemyślę wszystko jeszcze na spokojnie. ;)

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 16:41:57 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
bociek napisał(a):
carlnova napisał(a):
Bociek, Meszrum załączył Ci definitywne rozwiązanie Twojego problemu - to Aligator :peace:
Moje ECU już tam jest i czeka na Twoje :diabel:

Pozdrawiam i głowa do góry :peace:


Napewno po niedzieli bedziesz logował już swoje poprawione ECU i mam nadzieję , że pochwalisz się jak to wyszło.
Do tego czasu wsrzymam się z wysyłką mojego i przemyślę wszystko jeszcze na spokojnie. ;)


OK, naczelniku... :diabel:
... z przyjemnością stanę się królikiem doświadczalnym :517:
przemyśl wszystko na spokojnie, mnie też ciężko było namówić...
ale coś czuję w kościach, że nie będę żałował :D

3maj się kolego :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2007 20:57:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Jeżeli jest tak jak piszesz to masz ciągłe przeładowania tej turbiny co nie rokuje jej długiego żywota. Według mnie szukaj turbiny 701S a potem rób korekty softu.

Cytuj:
...maxtdi, tylko nie rób żadnego "sabotażu" w moim ECU
ja schowałem wszystkie emocje i urazy do kieszeni
i minęło...

Niestety nie miałem co sabotować bo Twojego sterownika u Wojtka jeszcze nie było ;)
P.S. Nie jestem typem mściciela wiec się nie masz czego obawiać, zresztą życie pewne sprawy samo weryfikuje jak widać, i z tego co czytam to już nie będziesz cytuje: „boja po prostu wolę „przepłacać” w renomowanych serwisach.” Po prostu jak pytasz to słuchaj nie neguj.
Z mojej strony PEACE.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 00:32:44 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.gru.2006 22:46:38
Posty: 2773
Lokalizacja: Koszalin Białogard
maxtdi napisał(a):

Niestety nie miałem co sabotować bo Twojego sterownika u Wojtka jeszcze nie było ;)
P.S. Nie jestem typem mściciela wiec się nie masz czego obawiać, zresztą życie pewne sprawy samo weryfikuje jak widać, i z tego co czytam to już nie będziesz cytuje: „boja po prostu wolę „przepłacać” w renomowanych serwisach.” Po prostu jak pytasz to słuchaj nie neguj.
Z mojej strony PEACE.



PEACE również z mojej strony :przytul2:
...słucham i nie neguję...

pozdrawiam, maxtdi :peace:

_________________
A4 1.9 TDi Avant AWX '03 130 PS - dla żonki ;-)
A6 2.5 TDi V6 Avant AFB tiptronic 200 PS / 436 Nm


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 21:42:48 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
maxtdi napisał(a):
Jeżeli jest tak jak piszesz to masz ciągłe przeładowania tej turbiny co nie rokuje jej długiego żywota. Według mnie szukaj turbiny 701S a potem rób korekty softu.


Maxtdi mistrzu - rozjaśnij mi trochę proszę , jak to możliwe z tymi przeładowaniami turbiny , potrząc na log 011 uzuskiwane jest poniżej zadawanego . Jak to wytłumaczyć :?:

Jeszcze jedno pytanko : czy turbinka 701S i 701F to jest zamiennik ?
Bo pierwsza / jak sądzę originalna/ miała nr . 701F

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Ostatnio edytowano 30.sty.2007 20:12:21 przez bociek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 22:10:18 
Użytkownik

Dołączył(a): 07.sty.2007 00:00:20
Posty: 32
Lokalizacja: Warszwa
po czesci off topic

jechalem do http://www.diagtronik.pl/
tak jak mi polecil bociek
zima zaskoczyla drogowcow
zakret w prawo, wynioslo mnie z zakretu
odbilem sie od nadjezdzajacego tira i wpadlem
do rowu po wew stronie zakretu...

no i nie powiem jak moja turbina, (napewno lepiej niz szóstka)
Teraz 6-stke trzeba zrobic by na powrot wygladala jak 6 ...

_________________
A6 99 AVANT
2.5 TO jest DIESEL INSIDE ;)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 22:24:22 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
hulkster napisał(a):
...zima zaskoczyla drogowcow
zakret w prawo, wynioslo mnie z zakretu
odbilem sie od nadjezdzajacego tira i wpadlem
do rowu po wew stronie zakretu...

no i nie powiem jak moja turbina, (napewno lepiej niz szóstka)
Teraz 6-stke trzeba zrobic by na powrot wygladala jak 6 ...


Zaskoszyła ich tym faktem , że wogóle się pojawiła. Służby drogowe już miały zdejmować pługi i piaskownice , bo usłuszały , że pojawiły się u nas bociany.

Nie łam się kolego , Ty jesteś cały i jest OK.

Mówią że nieszczęścia chodzą parami ... , ale najważniejsze !!!! -> -> -> ABYŚMY ZDROWI BYLI <- <- <-

A 6-teczkę poklepiesz i znów będzie cudna .

Powodzenia :!: :!: :!:

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Ostatnio edytowano 29.sty.2007 08:28:11 przez bociek, łącznie edytowano 1 raz

Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 28.sty.2007 23:31:04 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Tak 701F i S są zamienne, co do ciśnienia z logu to chyba jednak ktoś Tobie skręcił sztangę co by nie było tych „przeładowań” ;) i w związku z tym auto może być mulaste przy starcie.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 08:14:46 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
max, tam kierownice ledwo chodzą...
spójrz na 011BS, a znajdziesz źródło problemów.

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 29.sty.2007 08:53:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
Moje koncepcję się skończyły. Ja raczej obstawiam rozkręconą sztangę efekt na vagu jest podobny. Najprościej to mechanicznie sprawdzić (poruszać) lub założyć wężyk na siłownik i zaciągnąć się wtedy będzie pewne czy się zacinają. Ale i tak bez korekty softu to ta turbina nie będzie działać. Ale z drugiej strony jaki jest sens okaleczać w ten sposób seryjna 180kę


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 19:07:13 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
meszrum napisał(a):
max, tam kierownice ledwo chodzą...
spójrz na 011BS, a znajdziesz źródło problemów.


Nerwa dostałem na te kierownice , ale już po bólu :diabel:

Pojechałem do "reanimatora" ,który wcisnął mi kit :galy: dwa miesiące temu sprzedając turbinę ...701C i zażądałem wymiany na właściwą.
Nie obyło się bez przepychanki /słownej/ i wymiany zdań jeśli idzie o stosowanie "zamienników".
Krótko mówiąc - "SYFA PUDREM LECZYĆ SIE NIE DA" , tak określiłem jego wiedzę w temacie możliwości zamiennie stosowania turbin od 150PS silników do 180PS.
Oczywiście tylko dzieki Wam i wiedzy technicznej jaką nabyłem na AKP , mogłem przedstawić kilka poważnych argumentów , które powaliły doświadczenie właściciela FHU "AUTO-TRANS" IŁAWA /tą oczywiście omijamy dużym łukiem/.
W konsekwencji wyegzekwowałem wymianę turbiny na ...701F , którą Pan kupił u konkurencji i zamontowałem z gwarancją tym razem jeszcze dłuższą bo 12-to miesięczną . :diabel:
:peace:
Jutro wykonam logi i przedstawię Wam koledzy do ponownej analizy.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 20:17:49 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 23:59:31
Posty: 121
Lokalizacja: g.ślask
I tak trzymaj :peace: masz za świeże auto żeby jakieś półśrodki stosować. Czyli w temacie regen-turbin nic się nie zmieniło, sami partacze :/ .


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 21:32:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
maxtdi napisał(a):
I tak trzymaj :peace: masz za świeże auto żeby jakieś półśrodki stosować. Czyli w temacie regen-turbin nic się nie zmieniło, sami partacze :/ .


Myśle , że nie jest tak źle ja miałem pecha i trafiłem do nierzetelnego "eksperta" .
Firma konkurencyjna u której ów partacz kupił dedykowaną "suszarkę" ma autoryzację miedzy innymi firmy GARRETT i regenerują turbiny na oryginalnych kit-ach naprawczych.
Ma domiar tego udzielają rocznej gwarancji , o ile wykona sie przegląd dodatkowy turbiny po 6-ciu miesiącach jej eksploatacji w warsztacie dokunujacym montażu. Czas pokaże jak ta turbinka jest "zrobiona".
Pierwsze logi jutro wieczorem i zobaczymy jak to cudo dmucha.

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 30.sty.2007 22:26:41 
Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.maja.2004 12:12:29
Posty: 4399
Lokalizacja: Wrocław
Ja miałem styczność z firmą AKARA z Oleśnicy, która regeneruje turbiny. Wziąłem od nich zregenerowaną po czym przez 8 miesięcy zrobiłem na niej 15kkm i zaczęły się jaja. Najpierw tryby awaryjne i notlaufy, więc pewnie kierownice. Poszła do nich na serwis, niby wyczyścili, rozruszali, przeszlifowali, a zapieczona była na amen. Zamontowali, jeździłem, bez zmian... Kupiłem inną, założyłem i jak ręką odjął. Porobiłem logi, pojechałem, dość konkretnie słownie przedstawiłem właścicielowi co sądzę o ich serwisie i turbinach, po czym zwrócili mi 75% wartości tej turbiny (a bo ona przejeździła u mnie tyle km, itd., itp...), na szczęście dokładnie taką kwotę dałem za następną gdzie indziej, więc już się dalej z nimi nie pałowałem tylko wsiadłem i pojechałem w siną dal...

Połowę tych firm powinno się omijać z daleka, bo poziom ich wyrobów jest conajmniej "średni"...

_________________
Obrazek

Audi, a owszem, posiadam.

... Rympel 666 ...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 31.sty.2007 09:23:25 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Sprinter napisał(a):
Połowę tych firm powinno się omijać z daleka, bo poziom ich wyrobów jest conajmniej "średni"...


Zgadzam sie z Tobą w zupełności. :!:
Przerażające jest to , że na domiar złego określają się mianem "fachowców" w dziedzinie.
Dla własnej ciekawości wykonałem z samego rana telefony do 6 firm z listy znalezionych w google.
Wyobraźcie sobie , że tylko w 2 /słownie-dwóch/ wykluczono zdecydowanie możliwość stosowania zamiennie turbin od silników 150km do 180.
Jedną z tych firm /ku mojej radości :P / jest ta , z której mam aktualną suszareczkę , a druga mieści się na południu w Jaworznie www.turbo-tec.pl /mają fajny katalog on-line turbin/.
Cała reszta potwierdzała i zapewniała z całą stanowczością , że można :!!: :!!: :!!: .

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Prośba o ponowną analizę logów
PostNapisane: 02.lut.2007 00:22:30 
Użytkownik

Dołączył(a): 23.gru.2006 21:48:33
Posty: 86
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański
Witam kolegów. :P

Wykonałem logi i proszę przypatrzcie sie im ponownie , czy coś zmieniło sie na lepsze po wymianie turbinki :?: :?: :?:

Mam nadzieję , że przynajmniej kierownice śmigają jak Pan przykazał. ;)

Czekam na Wasze opinie i wnioski , za które już bardzo dziękuję .
Z uwagi na to , że zdjęć logów jest sporo podaję poniżej tylko link do albumu , aby nie przeładowywać forum.

http://bociek-ndg.fotosik.pl/albumy/124908.html

_________________
Pozdrawiam.
bociek
A6 AVANT QUATTRO 2,5 TDI AKE 2002r.180PS

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 02.lut.2007 00:56:42 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.wrz.2004 22:11:37
Posty: 5122
Lokalizacja: Łódź / Warszawa
doskonale.
[poza 5ym wtryskiwaczem ;) ]

_________________
Diagnostyka TDI
Czyszczenie przepływomierza masowego Bosch stosowanego w silnikach AFB/AKN
Problematyka wibracji biegu jałowego silników 2.5TDI - dokumentacja serwisowa

Anthem Advanced 1

:P(|)


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 148 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 4, 5, 6, 7, 8  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: