meszrum napisał(a):
z racji, iż nie jest tejemnicą, iż [moje] AYM jest niedogrzane, to pomagam jednostce napędowej webasto'em.
Bardzo pożądane zachowanie dla zdrowia silnika.
meszrum napisał(a):
dzieki niemu temp. płynu osiąga 90*C.
To by znaczyło, że Twój termostat jest spieprzony tylko trochę, wszak webasto (wciąż uruchomione) przestaje podgrzewać po osiągnięciu temp. 75 C. Jak widać - to wystarczająca pomoc dla słabego termostatu w uzyskaniu własciwej temperatury całego układu (a przynajmniej wskaźnika temperatury w zegarach).
meszrum napisał(a):
tutaj rodzi się pytanie - po wyłączeniu podczas jazdy wb'a, temp. płynu spada w przeciągu 2 minut do poziomu 80*C. czy to jest normalny objaw uszkodzonego termostatu, czy czegoś jeszcze?
To najlepszy dowód, że pompka wspomagająca obieg przy włączonym zusatzheizung-u jest sprawna

. Mówiąc po ludzku - jest to normalny objaw i jak widać - łatwy w logicznym uzasadnieniu. Jak dla mnie - taka "reakcja" czujnika temperatury dowodzi, że on sam jest prawidłoworeagujący

.
meszrum napisał(a):
i druga ciekawostka - gdy temp. płynu wynosi 80*C [zegary], to po wyłączeniu silnika i włączeniu zapłonu [w przeciagu kilkudziesięciu sekund do kilku minut od wyłączenia silnika] wskazówka płynu stoi równo na 90*C. dopiero po uruchomieniu, w przeciągu ok. 2 minut wraca na 80*C...

W moim rozumieniu to kolejny dowód, że masz spieprzony termostat ... ale wciąż "prawiedobry". Silnik po zatrzymaniu oddaje temperaturę - zazwyczaj "do góry", czyli w pierwszej kolejności w kierunku rurki z czujnikiem

(grawitacyjnie jak w domowym CO). Po odpaleniu niszczelny termostat "dopuszcza" zimnego G12 z dużego obiegu, a czujnik natychmiast zauważa zmianę i żywiołowo Cię o tym informuje.
