.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 15.maja.2025 21:05:53

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: [A4 B5 AFB] Air Bag - zaświeciła się podczas poślizgu
PostNapisane: 18.sty.2007 18:48:50 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Serwus,

Sorki, ze tak haotycznie, ale za godzinę jadę w trasę, a zaświeciła mi się dziś lampka Air Bag-u.
Własnie skręcałem na torach tramwajowych w prawo i lekko poczułem, że wpadłem w lekki poślizg, po czym zaświeciła się lampka Air Bagu. Przypuszczam, że to pod siedzeniem pasażera coś nie styka. Mam zatem pytanko - czy VAG-iem to wykasuje?
Mam kabel i VAG-a i czy powinno pomóc?
Ew jak to zrobić.

Pozdrawiam
Michał

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 18.sty.2007 19:23:11 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.sie.2003 12:16:47
Posty: 4194
Lokalizacja: Łomża
Zrobisz to tylko VAGiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 24.sty.2007 17:59:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 20.sty.2007 16:41:16
Posty: 3
Lokalizacja: opolskie
Mnie natomiast raz zapaliła się kontrolka z poduszek podczas jazdy i po około 40 sek. zgasła.... :galy: czy ktoś może ma pomysł co to było bo pod siedzeniem też mi kostka za dygotała i kontrolka świeciła aż został wykasowany błąd a tu "siama" zgasła bez kasowania :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 20:34:18 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
Hej.

Zatem tak - nie mogłem wczesniej tego zrobić, bo nie miałem sterownika do KKL USB - FTDIBUS, ale juz jest interface zainstalowany i...

podłączylem go do autka i pokazuje mi się coś takiego:

VAG-COM Version: Release 409.1-US

Control Module Part Number: 8D0 959 655 L
Component and/or Version: Airbag 7 Audi 0503
Software Coding: 00106
Work Shop Code: WSC 06325
1 Fault Found:
01217 - Side Airbag Igniter: Driver Side (N199)
32-00 - Resistance too High


Kasuję błąd, ale on i tak za chwilę sie pjawia i cały czas świecą się poduszki.
Jak można temu zaradzić nie wydając kasy?
Wczesniej w serwisie znajomy skasował mi to i powiedział, że problem wystepuje pod fotelem pasażera - że drobne przesunięcie wtyczni powoduje, ze zapala się lampka. On to bez problemu kasował nic nie robiąc z wtyczką pod siedzeniem.

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 22:38:16 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Po usunięciu usterki trzeba wykasować błąd VAGiem.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 23:05:59 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Chyba raczej boczna poduszka w siedzeniu kierowcy jak błąd wskazuje, a nie pasażera. Za wysoka rezystancja czyli przy odrobinie szczęścia to tylko niedostyk, rozłącz wtyczkę pod siedzeniem, wypryskaj dobrym preparatem do czyszczenia styków i wtedy spróbuj wykasować błąd. Pamiętaj o odłączeniu akumulatora na czas prac przy poduszkach.
Pozdro.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 16.lut.2007 23:24:57 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
czyli jaka procedura?
odłanczam akumulator - czekam jakiś czas aż zapewne rozładuje się coś? - ile dla spokoju odczekać?

odłanczam wtyczki pod siedzeniem - przeczyszczam-truczkami ładnie spinam aby nie wysówały się i -

podłanczam akumulator - diagozuję VAG-iem, a następnie kasuję błąd i powinno pójść?

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 17.lut.2007 14:06:56 
Użytkownik

Dołączył(a): 01.cze.2006 16:07:05
Posty: 138
Lokalizacja: Gdynia
Wystarczy, że po odłączeniu aku włączysz zapłon i na chwile wciśniesz stop. w ten sposób rozładyje się wszystko co może się rozładować. Jeszcze jedna uwaga: większość instrukcji, które czytałem zabranie używania jakichkolwiek multimetrów na odwodach Air Bagów.

_________________
B2 '81, B2 '84, Astra '97, A4 '96 1.6 ADP, a teraz A4 1.8T ANB


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 08:07:47 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
mateogda napisał(a):
Jeszcze jedna uwaga: większość instrukcji, które czytałem zabranie używania jakichkolwiek multimetrów na odwodach Air Bagów.



Znaczy to, że nie powinienem używać interface podpiętego do laptopa w celu skasowania błedu?

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 10:09:08 
Użytkownik

Dołączył(a): 12.gru.2005 13:56:16
Posty: 428
Lokalizacja: Wałbrzych
Linia diagnostycna to nie obwód Airbaga.
Nie powinno się używać omomierzy do pomiaru rezystancji airbaga, ponieważ w zależności od rodzaju miernika, przy pomiarze rezystancji obwodu miernik podaje napięcie, które w skrajnych przypadkach może odpalić ładunek w poduszcze :!!:
Robiłem kiedyś eksperymenty w poduszkami od Skody i były egzemplarze, które wybuchały już przy 6 voltach :diabel:


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 23.lut.2007 10:17:01 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.wrz.2006 14:39:41
Posty: 144
Lokalizacja: Wrocław
siwus- hehe, niezłe zabawy ^^

nie bawię się omomierzami więc chyba nie będzie źle ;)

_________________
Elm0-san


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 25 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: