.: AUDI KLUB POLSKA :.

Forum Audi Klub Polska
Teraz jest 08.cze.2025 13:32:11

Strefa czasowa: UTC + 1




Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Climatronic a wiatrak chlodnicy .......
PostNapisane: 26.sty.2005 23:05:06 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
Witam wszystkich mam nastepujacy problem w audi 100 2.3 87r .Od czasu gdy kupilem auto dziwilo mnie ze auto jest non stop niedogrzane i nie wiedzialem w czym tkwi problem. Wkoncu zaobserwowalem ze ma to zwiazek z climatronikiem .Silnik ma odpowiednia temperature jedynie gdy na panelu strujacym od kilmy jest wcisniety przycisk econ w innych polozeniach wentylator od chlodnicy pracuje non stop. Orientuje sie ktos co moze byc przyczyną ?????? za odpowiedzi z góry dziękuję

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 26.sty.2005 23:24:35 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.maja.2001 01:00:00
Posty: 12012
Lokalizacja: Poznań i okolice
Auto: Audi S2, Audi 80 Avant
wymień zawór termostatyczny na taki, który otwiera się przy 90 stopniach. Gdy silnik jest niedogrzany powinien być tylko mały obieg włączony,ale niestety termostaty otwierają za wcześnie i wentylator chłodzi też silnik a nie tylko klimę.

_________________
Audi Coupe S2 - 400 KM , 440 Nm
Garrett 3071R @1.7 bar, injectors 525ccm, 7A exhaust cam, custom IC, radiator, Bosch 040 fuel pump...

Obrazek

iiii nowa zabawka Suzuki V-Strom DL1000 :P


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł: Re: Climatronic a wiatrak chlodnicy .......
PostNapisane: 26.sty.2005 23:41:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
R@bert napisał(a):
Witam wszystkich mam nastepujacy problem w audi 100 2.3 87r .Od czasu gdy kupilem auto dziwilo mnie ze auto jest non stop niedogrzane i nie wiedzialem w czym tkwi problem. Wkoncu zaobserwowalem ze ma to zwiazek z climatronikiem .Silnik ma odpowiednia temperature jedynie gdy na panelu strujacym od kilmy jest wcisniety przycisk econ w innych polozeniach wentylator od chlodnicy pracuje non stop. Orientuje sie ktos co moze byc przyczyną ?????? za odpowiedzi z góry dziękuję
Tak jest w każdym starym klimatroniku, econ to jest właśnie opcja kiedy nie pracuje sprężarka od klimy bo jeśli klima jest włączona wentylator załancza sie automatycznie.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 00:06:11 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
dzieki za pomoc ;)) Pozdrawiam

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 01:26:55 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
tak odnosnie wentylatora , to w C3 byly jedno czy 2 biegowe wentylatory chlodnicy ?

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 01:33:03 
Użytkownik

Dołączył(a): 30.paź.2003 18:19:20
Posty: 368
Lokalizacja: Szczecin
w dieslu jednobiegowe to to wiem napewno. ale w benzynce to mozliuwe ze jest 2 biegowy bo zalaczjac sie na klimatroniku wentylator chodzi wolniej niz zalaczajac sie przez czujnik temperatury a;e moge sie mylic

_________________
Audi 100 CN 2.0 D 1984-2004r. R.I.P. & Audi 100 2.3 NF +LPG 1987-2010r / Audi A6 C4 AEL 2.5 TDI 95r 2010 -2014 / Audi A8 D2 2.5 TDI AFB 98r 2010 .....


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 01:35:58 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
o to wlasnie mi chodzi , bo u mnie dieslu zastanawiam sie jak rozwiazac chlodzenie klimatronica.

jak widze najlepszym wyjsciem bedzie 2 biegowy wlozyc.

odrazu mowie w tym watku ze chetnie nabede 2biegowy z benzyny.

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 01:38:52 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
czy lepiej nie rozdrabniac sie tak i zrobic to na zasadzie 1 biegowy wentylator - wlaczona klima - wentylator zawsze pracuje. hmm ?

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 09:41:54 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
Wentylator jest jednobiegowy,(dochodzą tylko dwa kable+i-), wolniejszy bieg załancza czujnik w chłodnicy i rezystor gdzies po drodze, a w C3 przy klimie wentylator jest większej mocy i ma wiecej łopat przez co jest bardziej wydajny.

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 13:02:23 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.sty.2005 10:19:45
Posty: 67
W C4 mam dwa wentylatory. Jeden elektrtczny, załączny z klimatronika i z czujnika chłodnicy, a drugi zasialany od paska klinowego załączny przez sprzęgło.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 14:03:07 
Użytkownik
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.paź.2004 08:30:29
Posty: 10363
Lokalizacja: Siedlce
Auto: A4 B7 cabrio 2,0 Tfsi quattro. 200KM.
JarekMr napisał(a):
W C4 mam dwa wentylatory. Jeden elektrtczny, załączny z klimatronika i z czujnika chłodnicy, a drugi zasialany od paska klinowego załączny przez sprzęgło.
No tak w C4 ma tylko 2,5 tdi 4,2( i 2,2 T nie jestem pawien) a reszta nma elekryczne , jednak wydaje mi się ze kolega pytał jak jest w C3?

_________________
Było dwanaście OOOO w tym siedem quattro, zostało cabrio B7 2,0TFSi quattro do zabawy+ Coupe quattro 8B 2.6 V6 syna.


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 17:07:29 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
W C3 z klimą wentylator ma 3 biegi. Oczywiście na silniku jest tylko + i -, czujnik w chłodnicy ma dwa biegi, a klima ma dodatkowy najwolniejszy, który kręci wentylatorem non stop po włączeniu klimy. Trzy stopnie są puszczone przez rezystor wstępny wentylatora chlodnicy. Taki kawałek kątownika aluminiowego z trzema przyłączami do kabli. Jest zamontowany do podłużnicy od strony kierowcy, tuż przed chłodnicą.

I tu dołączam się do pytania...który przekaźnik włącza pierwszy stopień klimy? Nie mam za dużo czasu na szukanie go w schematach i może wiecie tak od ręki. Wywaliłem całą klimatyzację z auta i po odłączenu sterowników klimy pierwszy najwolniejszy bieg wentylatora kręci cały czas... :/

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 17:18:50 
Użytkownik

Dołączył(a): 28.lip.2004 13:09:19
Posty: 180
Lokalizacja: Warszawa
to moze inaczej , byla u mnie zamontowana klima manualna a dodany zostal wentylaror na chlodnice od klimy kolejny.

zmienilem manuala na klimatronika . okazalo sie ze ten dodany went od klimy ktory byl nadaje sie na .... .

precyzuje swoje pytanie : co zrobic po zamontowaniu klimy w C3 2.O td :

a) zostawic tylko org wentylator na chlodnicy ktory bedzie pracowal non stop po wlaczeniu klimy ? ( troche glosno i szkoda go by chodzil na max)

b) dolozyc drugi wentyl na chlodnice od klimatyzacji ( konfiguracja taka jaka zastalem w aucie w przypadku manualnej klimy)

c) .... i tu wlasnie nie zrozumialem calosci z tego watku , czy w dieslu mamy wkoncu 1 czy 2 biegowe wentylatory , tzn czy jesli jest 1 biegowy to wymieniac na jakis z benzyny taki ktory ma 2 biegi ? ?

btw. cos ala niebieski kontownik na podloznicy zaobserwowalem u siebie w aucie , lecz mechanik powiedzial ze wentyl jest napewno 1 biegowy ...

jak nie uzyskam odpowiedzi to zamontuje 2x 12cm wentyle komputerowe, takie rozwiazanie rowniez chodzi mi po glowie ...

_________________
hand made C3->V8 89' 2.0 td+IC -> 2.0 RT (k-j)
still in progress


Góra
 Zobacz profil  
 
 Tytuł:
PostNapisane: 27.sty.2005 17:47:28 
Użytkownik

Dołączył(a): 06.sie.2003 18:31:38
Posty: 2236
Lokalizacja: Norwegia
Auto: Audi Coupe Quattro V8T ; VW Golf 1 4x4 T
Te kątowniki mam dwa jakby coś... I to by było najlepsze rozwiązanie. Klima załączy Ci przekaźnik i dalej przez ten "kątownik" uzyskasz spadek napięcia na wentylator i nie będzie chodził na max'a.

_________________
Jestem Audiholikiem i jest mi z tym dobrze...i... jakoś nie chcę się z tego leczyć...


Góra
 Zobacz profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Dział zablokowany Ten wątek jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Skocz do: