Witam!!
Jeśli chodzi o proporcje to w mieszalni w której dobierałeś kolor powinni Ci podać ewentualnie poproś o karte techniczną lub poszukaj na stronie www producenta. Osobiśice myśle że jeśli zapytasz to nie będzie żaden wstyd ani nie bedzie zdziwienia ze strony sprzedawcy bo to jest normalne.Często pod lakier potrzeba podkład w odpowiednim kolorze o co też powinieneś zapytać.Jakiś czas temu lakierowałem bryczke w kolor bordo i podkładzik trzeba było barwić bo baza miała słabe krycie, ale kolorek wszedł pięknie nawet na kant.
Różnice w kolorze powoduje mase spraw m.in ciśnienie na pistolecie,wigotność,technika natrysku,temperatura itd. Ty piszesz że lakieruje to zawodowy lakiernik (jeśli tacy jeszcze są

) tak więc ze tak powiem nie Twój problem ma być GIT. Osobiście polecam natrysk próbny co dla mnie jest b.ważne !!
Element z tworzywa wymaga trochę innej techniki przygotowania pod kolor !!!
Jak się lakieruje tak w 3 zdaniach oczywiście pomijam przygotowanie elementu:
1.Baza tzw kolor (baza + rozpuszcalnik)
2. Klar barwiony tzw bezbarny zabarwiony ( klar + utwardzacz + ew rozpusz+)
3.Klar tzw bezbarwny ( klar + utw+ ew rozp +)
Dodaje sie też czasami uelastyczniacze,antysilicony
To tak ogółem ale może coś pomoże.
PS Jeśli mam być szczery daj moto do kogoś kto to już robił. Kumpel kupił kawe zx9r na której dowiedział sie że przyciąganie ziemskie istnieje jadąc na kole i oddał ją do "lakiernika" który lakierowal puszki

pewno wiesz zadupek i część owiewek idzie w białej perle reszta zielen, chłopie szkoda gadać jaka CEPELIA, mora jak siemasz niedotryskane pacjent do USPANIA swoja starą niech se tak potryska ,kupa nerwwów,poprawki itd ze trzy razy kładł kolor , o i tak na tym wyszedł,a na konie zapodał tekst "i tak zaraz szlifa zrobisz" no Q..wa

, szkoda czasu i nerwów !
A sie rozpisałem
Pozdrawiam i ciekawych winkli oraz przyczepności
